Range Rover Velar oficiálně, je větší než Evoque a menší než Sport

Britové představují svůj nový přírůstek. Jmenuje se Velar a velikostí se řadí mezi Evoque a Sport, technikou ale předčí i velký Range Rover. Může mít až tři displeje, laserová světla či aktivní diferenciál.
range-rover-velar-oficialne-je-vetsi-nez-evoque-a-mensi-nez-sport-1100x618.jpgCelá galerie 117 Zdroj: archiv redakce

Range Roveru se sice nepodařilo uhlídat několik oficiálních fotek, teď se ale novým Velarem můžeme konečně pokochat na kompletní fotogalerii a doplnit ji technickými údaji. Nový model se usídlí mezi Evoque a Sport, přičemž rozvor (2810mm) má zcela shodný s Jaguarem F-Pace, s ním bude mít tedy po technické stránce hodně společného. Na délku Velar měří 4803 milimetrů, je 1930 mm široký a 1665 milimetrů vysoký. Zavazadelník nabídne v základním uspořádání objem 632 litrů, po sklopení sedadel je to 1731 litrů.

V interiéru se usídlily dva velké, desetipalcové displeje. Jeden obstarává multimediální funkce a nastavení auta, druhý funguje pro ovládání klimatizace, vyhřívání sedadel a podobně. Za příplatek si můžete poručit ještě třetí displej místo budíků, ten má úhlopříčku 12,3 palce.

Pohonné jednotky začínají na čtyřválcích, benzínový dvoulitr nabídne 250 koní, vidlicový šestiválec pak 380 koní a 450 Nm. Také diesely otevírá čtyřválcový dvoulitr, může mít buď 180, nebo 240 koní, vznětový šestiválec disponuje výkonem 300 koní a 700 Nm. Osmiválec by měla podle všeho dostat jen sportovní verze SVR.

Standardem je osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol, u šestiválců bude standardem vzduchové odpružení, díky kterému bude možné zvýšit světlou výšku až na 251 milimetrů. Maximální brodivost je 650 milimetrů, o dalších schopnostech v terénu není třeba pochybovat. A špatné by to nemuselo být ani na silnici, u šestiválců bude možné připlatit si za aktivní zadní diferenciál.

Zajímavostí jsou světlomety, které jsou kombinací LED a laseru. V potkávacím režimu dovedou vykrývat okolní auta zhasínáním jednotlivých segmentů tak, jako to umí jiné automobily, v dálkovém přijdou na řadu laserové světlomety s dosvitem až 550 metrů. Přestože lasery nejsou žádnou novinkou, je pořád poměrně málo automobilů, kde si je můžete dopřát. A Velar je jedním z nich.

Premiéra je naplánována na autosalon v Ženevě, prodej začne už v létě. Cena by měla se základním dieselem začínat na částce 1 559 569 Kč.

2.3.2017 12:06| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist