Range Rover a Range Rover Sport jsou tímto i hybridní

První hybridy se šestiválcovými diesely a výkonem 340 koní ukáže britská značka Land Rover už ve Frankfurtu. Výroba se rozjede ještě letos.

Frankfurtské expozici britské značky Land Rover nebude letos dominovat pouze lehce modernizovaný crossover Evoque, ale společně s ním automobilka vystaví také první funkční prototypy hybridních modelů Range RoverRange Rover Sport.

Ať už se vám samotná myšlenka na bateriemi poháněný kus automobilového majestátu líbí či nikoli, výrobce k tomuto technickému řešení nepřistupuje jen tak z plezíru, pro pochybné potěšení pár ekologů tancujících kolem stromu, ale čistě účelově a obchodně, protože zkrátka nemá chuť platit do bruselské kasičky pokuty za překročení nějaké uměle nastavené limitní hodnoty oxidu uhličitého.

Jaký je poměr celkových investic do vývoje (a výroby) a úspor na poplatcích EU, se asi jen tak rychle nedovíme, každopádně auta jsou na světě, lední medvědi a polární lišky můžou v klidu dřímat a my se podíváme na to, co konkrétně se o jejich klidný spánek postará.Základem hybridního pohonu obou aut je dieselový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru spřažený s elektromotorem o výkonu 35 kW (48 koní) a točivém momentu 170 newtonmetrů, který je integrovaný do jednoho celku s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Součástí systému je rovněž řídicí elektronika a pochopitelně balíček lithium-iontových akumulátorů zatěžujících společně s ostatními komponenty obě auta o dodatečných 120 kilogramů.

Kapacitu baterek automobilka neuvádí, ale velká rozhodně nebude. V čistě elektrickém režimu se auto dokáže rozjet na maximálních 48 km/h a akční rádius činí pouze 1,6 kilometrů. Přesto i tato vzdálenost při měření podle normy NEDC stačí k tomu, aby v podmínkách naprosto vytržených z reality auta dosáhla průměrnou spotřebu jen 6,4 litru nafty na 100 km. Tedy ne že by se tomu pomalou ustálenou jízdou a možná podporou větru do hranatých zad nedalo přiblížit, ale reálně je to prostě vylhaný nesmysl nastavený pro co nejpříznivější výpočet dodatečného „zeleného“ zdanění.

Celkový výkon soustavy činí 340 koní při 4000 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 700 newtonmetrů dostupných od 1500 do 3000 ot./min. Ve spojení s 2372 kg těžkým Range Roverem Sport to stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy a maximální rychlost 225 km/h. Poněkud těžší Range Rover o hmotnosti 2394 kg zvládne tu samou disciplínu za 6,9 vteřiny a rozjede se na nejvyšších 218 km/h.

Aby Land Rover prokázal životaschopnost těchto vozů a jejich technologie, už zítra je vypraví na 16 tisíc kilometrů dlouhou „expedici“ z britského sídla značky v Solihullu do mateřské centrály koncernu Tata sídlící v indické Bombaji.

Dodávky prvních aut pro zákazníky by mohly být vyřízeny počátkem příštího roku, objednávky na hybridní modely Range Rover by však měli prodejci začít přijímat už někdy v první polovině září, tedy v době zahájení frankfurtské výstavy IAA.

21.8.2013 1:02| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist