Range Rover Sport SVR má 550 koní a stovku za 4,5s

Range Rover Sport SVR přijede do Pebble Beach jako nejrychlejší Land Rover v historii. Jeho osmiválec produkuje 550 koní, což stačí ke sprintu na stovku za 4,5 sekundy a maximální rychlosti 260 km/h.
range-rover-sport-svr-ma-550-koni-a-stovku-za-4-5s.jpgCelá galerie 35 Zdroj: archiv redakce

Range Rover Sport SVR konečně dostojí svému přídomku Sport, stal se totiž nejrychlejším Land Roverem v historii značky. Není divu, pod přední kapotou mu pracuje pětilitrový osmiválec s kompresorem naladěný na 550 koní a 680 Nm, který působivě hýbe třeba s vrcholným Jaguarem F-Type R. V útrobách velkého Range Roveru dokáže předvést neméně okouzlující představení.

Z nuly na stovku mu stačí jen 4,5 sekundy, což ve srovnání se zmiňovaným Jaguarem činí rozdíl pouhé tři desetiny ve prospěch atletičtějšího kupé. A navzdory nepříliš aerodynamické karoserii se tenhle tank dokáže rozjet až na 260 km/h. To, jak moc schopný nový Sport SVR je, ale nejlépe ilustruje čas na Nürburgringu, který zvládl pokořit s časem 8 minut a 14 sekund. To je srovnatelné třeba s BMW M5 E60 nebo Z4 M Coupé.

Při tom všem si Range Rover zachová všechny své terénní schopnosti – pracovní zdvih kol je 260 mm vpředu a 272 mm vzadu, a stejně jako běžný Sport se umí brodit až 850 mm hlubokou vodou nebo může táhnout přívěs až o hmotnosti tří tun. Ve výbavě samozřejmě nechybí redukční převodovka a pneumatické odpružení, které díky systému Terrain Response dokáže automaticky zvolit nejvhodnější program pro jízdu v aktuálních podmínkách.

Krom toho se mezi nápravami nachází středový diferenciál s elektronicky řízenou spojkou, na zadní nápravě se pak nachází aktivní samosvorný diferenciál, který dřívějším uzamknutím pomůže lépe přenést všechen výkon na asfalt. O zkrocení auta se starají brzdy Brembo, kola mají standardně průměr 21″, za příplatek vám automobilka dokáže nabídnout o palec větší kola obutá do sportovních pneumatik Continental ContiSportContact 5 s rozměrem 295/40 R22.

Zajímavostí je, že Land Rover u tohoto modelu vůbec poprvé použil dvoustupňový aktivní výfukový systém řízený elektronicky ovládanými ventily, který čtveřici koncovek rozezpívá jen v té správné chvíli. Ve městě se tak maminky s kočárky nemusí bát o své spící děti, jako pravé závodní auto má Sport SVR znít až v ostřejším tempu.

V Americe, kde se na přehlídce elegance v Pebble Beach odehraje světová premiéra auta, přijde Range Rover Sport SVR na 110 475 dolarů, což je prostým přepočtem 2,2 milionu korun. České ceny automobilka odhalí na autosalonu v Paříži, první auta se k zákazníkům dostanou na začátku roku 2015.

11.8.2014 10:20| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist