Nový Range Rover pohledem ženy: Úchvatný koráb, který nebudete chtít nikdy opustit

Zasněžené vrcholky hor, rozkvetlé louky plné volně pasoucích se krav, křišťálově průzračná voda, nespočet klikatých a úzkých horských silniček. V takovém prostředí jsem měla jedinečnou možnost se svézt novým Range Roverem. I slzička ukápla.
range_rover_belgravia_green_d350_autobiography_8518-1100x618.jpgCelá galerie 9 Zdroj: Land Rover

Jasně, jak už víte, mám pro SUV slabost. A ne malou. Jenže značka Land Rover se svým Range Roverem páté generace vytvořila umělecké dílo, které ve vás zanechá hlubokou stopu jak z vizuálního, tak jízdního hlediska.

V duchu tajné služby Jejího Veličenstva

Jakmile tohle auto spatříte, zachvátí vás pocit vzrušení. A při doteku máte pocit, že jste se ocitli ve světě Jamese Bonda. Nového Range charakterizují z vizuálního hlediska tři typické prvky – klesající linie střechy, výrazné boční linie a stoupající linie prahů.

Čtěte také:

Range Rover Sport se začal prodávat v Česku. Prohlédli jsme si ho naživo

Jedno z nejlepších SUV světa přijíždí jako plug-in hybrid, na elektřinu ujede až 113 km

Může být něco víc britského? Značka k 50. výročí legendárního SUV připravila luxusní sako

Tohle vše je nakombinováno s krátkým předním převisem a neskonale výraznou zádí inspirovanou loděmi, v níž je zapuštěno osvětlení, které je viditelné pouze pokud je aktivováno. Nikdy jsem nic takového neviděla a dává to autu punc elegance, čistoty a urputné dravosti.

Pohled ze strany vám pak nedá spát. Co je na tom tak jiného, že všechno působí tak kompaktně? To tajemství se skrývá v prostoru zaoblené hrany dveří těsně pod bočními okny – zmiňovaná hrana totiž navazuje přímo na sklo díky speciálně navrženému skrytému těsnění oken.

V praxi to znamená, že nevidíte tu nevzhlednou „gumu“. Nevěřili byste, jak moc velkou roli tenhle detail hraje, jak z vizuálního, tak haptického hlediska. Přirovnala bych to, a teď se dámám omlouvám, ale lepší srovnání mě nenapadá, k ženskému tělu ve spodním prádle vs. nahému tělu. To druhé je krásnější jak na pohled, tak na dotek, bez zbytečných překážek a přechodů.

Interiérová blaženost

Při prvním usazení za volant se ocitáte ve svém klidném útočišti, kde vás nikdo a nic nevyruší. Jste obklopeni prémiovými materiály včetně textilií Ultrafabrics, můžete si vybírat z nespočtu barevných kombinací a vaše vizuální duše je krmena na kila. Přední sedadla nabízí příjemné vedení společně s masážními funkcemi, u zadních sedadel oceníte jejich ovládání na dotykové obrazovce.

Prostor řidiče je neskonale velký a dominuje mu příjemný volant, který je doplněný interaktivním displejem řidiče s úhlopříčkou 13,7″, na kterém si můžete vybrat řadu rozvržení včetně zobrazení 3D navigace přes celou obrazovku či jízdních informací.

Středovému prostoru dominuje elegantní zakřivená obrazovka s úhlopříčkou 13,1″ s funkcí haptické odezvy, kdy máte opravdu pocit „mačkání“. Pod ní je umístěno ovládání klimatizace včetně ovladače automatické převodovky, startovacího tlačítka a otočného ovladače jízdních režimů.

Technologie nevídaného

Slyšíte to ticho? Kamkoliv, kam se v autě pohnete, neslyšíte absolutně nic. Range Rover vás naprosto odstřihne od vnějšího světa, a to díky systému Active Noise Cancellation. Ten monitoruje vibrace kol, hluk od pneumatik i zvuky motoru, které pronikají do interiéru a prostřednictvím vestavěného audiosystému zahrnujícího 35 reproduktorů generuje signál, který tyto zvuky aktivně potlačuje.

Součástí audiosystému je také dvojice reproduktorů umístěná v hlavové opěrce každého ze čtyř hlavních cestujících. Tím pro jednotlivce vytváří vlastní tichou zónu přinášející podobný efekt, jako kdyby si nasadili špičková sluchátka. Prostě, co to je tohle to? Je to ještě normální? Není!

Jak se řídí Range Rover LWB D350 vs. Range Rover SWB P530

A teď už k tomu očekávanému. V rámci rakouských cest jsem měla možnost vyzkoušet dva rozdílné modely. První verze byla dieselová s prodlouženým rozvorem. Tohle auto je mastodont – je velké, dlouhé a hlavně těžké.

Range Rover má ale s ovladatelností takovýchto macků bohaté zkušenosti a za volantem jsem se tak cítila sebevědomě, i díky pomoci, kterou mi poskytla natáčející se zadní náprava. O komfortu a odpružení ani nemluvím, protože to je přeci samozřejmě výtečné.

Jenže k tomuhle modelu by měli dodávat osobního řidiče, protože nejvíce oceníte prostor na zadních sedačkách, kde si můžete pohodlně natáhnout nohy a nechat se svézt i svádět, protože v tu chvíli se Range stává vaším milencem. Pečuje o vás, je vám s ním pohodlně a nabízí vám přesně to, co v tu chvíli potřebujete. Klid a naplnění.

Benzínová varianta Range je na řízení mrštnější a poddajnější. Zaujme vás hlavně zrychlení. Auto sedí, i když se mu snažíte značně naložit. Nejvíc ale oceníte to, jak příjemně kopíruje vaše pohyby, jak kdyby predikovalo to, co chcete udělat.

Po pár kilometrech ale nabudete pocitu, že dravá jízda nebude to, co od takového auta chcete. Pochopíte, že souznění přichází ve chvíli, kdy si začnete vychutnávat ten pocit z řízení, ovladatelnosti a příjemné poddajnosti. Tady totiž nejde o rychlost. Tady jde o pohodlí.

Range Rover je průkopníkem v designu, komfortu i technologiích. Je to auto, od kterého budete strašně moc očekávat, a ono vám vaše veškeré sny splní. Takže rada na závěr? Sněte! Vyplatí se to… A hlavně se těšte na detailní test – v něm se pověnujeme autu detailněji.

27.6.2022 9:17| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist