autoweb.cz > Land Rover > Land Rover Range Rover > Land Rover Range Rover Sport > Range Rover Sport RS (2015) si chce s 550 koňmi vyšlápnout na Porsche Cayenne Turbo S
Range Rover Sport RS (2015) si chce s 550 koňmi vyšlápnout na Porsche Cayenne Turbo S
Dosud nejvýkonnější verze Range Roveru Sport spoléhá na pětilitrový vidlicový osmiválec dopovaný kompresorem a produkující 510 koní plus maximální točivý moment 625 newtonmetrů, britsko-indické uskupení JLR však usoudilo, že to pořád není dost.
Nový vrchol typové řady Sport se představí dost možná už tento týden na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu, i kdyby to ale bylo o něco později, v Porsche by zbystřit. Vůz pravděpodobně doplněný o označení RS dostane silnější verzi identické pohonné jednotky, která má výkon až 550 koní a v současnosti se montuje do Jaguarů XFR-S, XFR-S Sportbrake anebo limuzíny XJR.
Ve srovnání se „obyčejným“ kompresorovým RR Sport, který dokáže na stovku akcelerovat za 5,3 sekundy, by měla nová přiostřená varianta zvládnout identickou disciplínu za 4,5 vteřiny a se standardním elektronickým omezovačem se rozjet na 250 km/h. Minimálně co do zrychlení v přímce by se měl Sport vyrovnat Porsche Cayenne Turbo S, německé SUV je však odblokované až na 283 km/h.
Kromě vnějších, vizuálních změn se očekává, že Range Rover Sport RS dostane kromě jiného přepracovaný snížený podvozek s tužším zavěšením a tlustšími stabilizátory, větší a vůči vadnutí odolnější brzdový systém a jinak bude nepochybně naladěná rovněž řídicí elektronika automatické převodovky.
Prodej novinky, kterou automobilka Land Rover avizuje na nejnovější video-upoutávce natočené na okruhu Nürburgring, se podle kolegů z britského Autocaru rozjede ještě letos, přesný termín uvedení na trh či cenovku však prozatím neznáme.
zdroj: Autocar