První dojmy: Volkswagen Golf Variant

Volkswagen uvedl na český trh praktičtější karosářskou verzi Golfu. Trochu jsme se s ní projeli po rovinatém Holandsku.

Volkswagen Golf Variant byl poprvé představen roku 1992, tedy až ve třetí generaci populárního hatchbacku. Od té doby se za 21 let výroby prodalo 1,8 milionu kombíků. Nikdy se nejednalo vyloženě o masovou záležitost, nicméně ti, kteří hledali trochu více praktičnosti, ale zároveň chtěli solidně postavené auto, si k němu cestu vždy našli. Nejinak na tom bude i Golf Variant sedmé generace.

Co nabízí nového? Předně využívá modulární platformy MQB, což s sebou přináší všechny benefity známé také z krátké verze. Tedy lehčí konstrukci (až o 105 kg), paletu efektivních motorů (až o 15 % úspornějších), moderní technologie a větší přepravní prostor.

Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Golf fotogalerie

Především však oproti svému předchůdci vypadá skutečně atraktivně, ačkoliv si stále zachovává poněkud střízlivý design hatchbacku. Napojení většího kufru na zbytek auta se však povedlo elegantně, včetně zachování zalomeného zadního sloupku, který je tolik charakteristický pro krátkou verzi. Celkově vypadá Golf Variant o něco dospěleji – velmi se podobá většímu Passatu Variant.Oproti minulé generaci povyrostl současný Golf Variant do délky o 28 mm na výsledných 4562 mm, rozvor se prodloužil o 57 mm na 2635 mm, zatímco na výšku se smrskl o 23 mm na konečných 1481 mm. Ve srovnání se současným hatchbackem to znamená nárůst o plných 307 mm do délky, rozvor je paradoxně o nepatrné dva milimetry kratší.


Variant vypadá v sedmé generaci pohledně. Hodně se podobá většímu Passatu.

To nejdůležitější, tedy objem kufru, se mezigeneračně zvětšil o celý hektolitr na současných 605 litrů, na délku je v zavazadlovém prostoru 1055 mm místa. Sklopením zadních sedaček, což lze provést jedním pohybem přímo ze zavazadlového prostoru, vznikne přepravní prostor o objemu 1620 litrů (nárůst o 125 litrů) a délce 1831 mm. Tuto hodnotu lze ještě dále vylepšit sklopením sedadla spolujezdce.

Praktičnost dále dotváří síťový program, který je možno společně s roletkou uschovat pod podlahu kufru. Tu lze výškově nastavovat, nebo pokud je to potřeba, zcela vyjmout. Po bocích zavazadlového prostoru se také nachází čtveřice praktických háčků, např. na nákup.Také z technologického hlediska si Variant mezigeneračně přilepšil. Nově k dostání elektronický diferenciál XDS+ nebo adaptivní regulace podvozku DCC s voličem jízdních profilů. Nechybí ani adaptivní tempomat, hlídání jízdního pruhu a automatický parkovací asistent se schopností zaparkovat i do příčné řady vozidel.

DOPORUČUJEME: Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG – velký test

A jak tedy nový Volkswagen Golf Variant jezdí? Uvnitř je stále perfektně zpracovaný, všechny materiály jsou příjemné na dotyk a ergonomie je příkladná, s výjimkou multifunkčního volantu. Ve spleti tlačítek člověku dlouho trvá, než se rozkouká. Koncernoví sourozenci jsou na tom z tohoto hlediska lépe.

Jinak jsme vše podstatné o Golfu napsali v testu krátké verze a popravdě řečeno, Golf Variant se nijak zásadně neliší. Jezdí uvolněně a pohodlně, přičemž na komfortu nic neztratil ani s prodlouženou zádí. Podvozek je stále dobře utlumený a nepřenáší rány dovnitř. Podle prvních dojmů se z jízdního hlediska na vrcholu třídy snadno udrží i kombík.Vedle Variantu jsme se krátce projeli také ekologickou verzí TDI BlueMotion. Ta doznala několika vylepšení, která zahrnují systém rychlého zahřívání, rekuperaci výfukových plynů, odpojitelnou vodní pumpu, motorový olej o nízké viskozitě nebo pneumatiky s nízkým valivým odporem. Součinitel aerodynamického odporu navíc dosahuje velmi slušné hodnoty 0,27.

Motor 1.6 TDI o výkonu 110 koní a točivém momentu 250 Nm tak slibuje spotřebu 3,2 l/100 km a emise CO2 v množství 85 g/km, později dorazí také verze Variant, která slibuje tabulkovou spotřebu jen o desetinu větší. Jízda Golfem BlueMotion byla především kvůli delšímu zpřevodování trochu dýchavičná, nicméně jisté snížení spotřeby zaznamenat lze. Otázkou však je, nakolik se příplatek za tuto verzi vrátí zpět v ušetřeném palivu.

Základní ceny Volkswagenu Golf Variant


1.7.2013 4:25| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist