Prodej aut ve střední a východní Evropě do září klesl o 0,8 %.

Počet prodaných nových aut se příliš nezměnil, protože propad polského trhu byl vyrovnán boomem v Rumunsku.

Prodej nových osobních aut v zemích střední a východní Evropy od ledna do září klesl o 0,8 procenta na 725 776 vozů. Celý trh mírně poklesl i přes to, že v samotném třetím čtvrtletí prodeje o šest procent rostly, uvedla společnost JATO, která se zabývá sbíráním dat o automobilovém průmyslu. Za poklesem stojí zejména propad na největším regionálním trhu v Polsku, kde zájem o nová auta kvůli dovozu ojetých vozů ze západní Evropy klesl o téměř 28 procent, což představuje 71 358 aut. Naopak největší nárůst zaznamenalo Rumunsko, kde stoupla poptávka o 60 procent na 157 389 vozů a ze země to udělalo druhý největší trh v regionu. Prodej v Maďarsku klesl o čtyři procenta, zatímco v ČR o šest procent vzrostl.

Svou pozici nejprodávanější značky upevnila Škoda Auto, která ve 3. čtvrtletí zvýšila prodej o 5,7 procenta a získala tržní podíl 15,7 procenta. Druhá pozice patří díky úspěchu levného modelu Logan rumunské Dacii. Třetí skončil Renault, následovaný Volkswagenem a Opelem. Nejprodávanějším modelem od července do září byla Škoda Fabia před Dacií Logan a novou Škodou Octavií. Za devět měsíců se Logan umístil před Fabií.

autoweb.cz, ČTK

10.11.2005 11:26

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist