Spy Photos: Porsche Panamera

Testování prototypů se blíží ke konci: Panamera slibuje pohodlí pro čtyři, motor V8 twin-turbo... a skoro 600 koní!

Stylové čtyřdveřové kupé Porsche Panamera má zase o něco blíž k výrobní lince. Před plánovanou premiérou na ženevském autosalonu 2009 Porsche testuje protypy ve všech koutech světa.

Prototyp na fotkách je poměrně výrazně maskovaný, přesto je však dobře vidět třeba skutečný tvar zadních dveří nebo silueta přídě ve stylu Carrery GT. Není divu, že když řidič zaregistroval našeho fotografa, nervózně šlápl na plyn a opustil parkoviště na krajnici s „hrabáním“ zadních kol.

Na rozdíl od kultovního modelu 911 a menší řady Boxster/Cayman bude Panamera mít motor uložený vpředu. Jeho posunutí až za osu nápravy by nicméně melo přispět k ideálnímu rozložení hmotnosti okolo 48:52. Poháněna budou zadní nebo všechna čtyři kola. Vzhledem ke známým schopnostem podvozkových inženýrů Porsche lze očekávat, že Panamera se zařadí mezi nejlépe ovladatelná čtyřdveřová auta napříč všemi kategoriemi.

Část motorů i hardware pohonu 4×4 bude Panamera sdílet s řadou Cayenne. Model bude nejprve představen výhradně s motory V8: Panamera S s přímovstřikovým osmiválcem o objemu 4,8 l vyvine nejméně 400 koní, zatímco Panamera Turbo dosáhne díky dvojici turbodmychadel výkonu přes 550 koňských sil.

Později se modelová řada rozroste zespodu o základní šestiválec 3,2 l z produkce skupiny Volkswagen – a z druhé strany ji uzavře bestiální Turbo S, který by údajně mělo nabídnout výkon blízký šesti stovkám koní!

Podobně jako Mercedes-Benz CLS nebo ohlášený Aston Martin Rapide bude i Porsche Panamera spíše praktické kupé než pohodlný sedan. Jejím úkolem v rámci nabídky Porsche je oslovit ty zákazníky, jimž 911 připadá málo vhodná pro každodenní provoz. I z toho je jasné, že by bylo bláhové čekat ultimativní supersport.

Porsche doufá, že Panamera zláká asi 20 000 zájemců ročně. Pro srovnání, ve fiskálním roce 2006/2007 automobilka prodala 37 415 kusů 911, 26 146 Caymanů a Boxsterů a 33 943 cayennů. Panamera tedy bude pro Porsche významný, ale nikoliv životně důležitý model.

autoweb.cz

3.12.2007 8:54

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist