Premiéra nového BMW 3. řady!

První oficiální informace potvrzují větší rozměry, silnější motory a ještě rychlejší jízdu v autě, které chce nadále zůstat na vrcholu své třídy.

BMW dnes oficiálně zveřejnilo první informace o příští generaci 3. řady, nejdůležitějším modelu ve své nabídce, kterou veřejnosti představí v březnu 2005 na autosalonu v Ženevě. Jde o stejné auto, o kterém se po úniku továrních informací psalo už před třemi měsíci v srpnu, tentokrát však s oficiálním potvrzením všeho, na co se mohou příznivci značky právem těšit.

3. řada představuje pro BMW nosný model, se kterým do velké míry stojí i padá jeho úspěch a který v posledních letech stále dokazuje, že zákazníci jsou ochotní připlatit si za výkon, rychlost, osobitý design a sportovní pocit z jízdy. I na konci svého životního cyklu se současná generace stále dobře prodává, na čemž má alespoň v naší části světa velkou zásluhu hlavně dvoulitrový turbodiesel ve 320d.

BMW řada 3 velká fotogalerie

BMW řada 3 fotogalerie

Nová trojková řada s označením E90 vstoupí v příštím roce na trh se čtyřmi zcela novými motory (tři benzínové a jeden naftový), které jí posunou zase o úroveň dál ve výkonnosti i dosahovaných rychlostech.

Nejvyšším modelem v úvodní nabídce bude 330i s novou generací třílitrového řadového šestiválce, který se nedávno poprvé objevil u šestkové řady. S výkonem 258 koní a točivým momentem 300 Nm v rozsahu 2500 až 4000 ot/min bude nejsilnější pohonnou jednotkou mezi současnými třílitry. Vzhledem k prvnímu sériovému použití hořčíku na světě bude tento motor zároveň i nejlehčí. O vysoký výkon se postará proměnlivé časování ventilů bi-VANOS, zatímco systém ovládání plynu Valvetronic bude hlídat spotřebu s kombinovanou hodnotou 8,7 l/100 km.

330i má zrychlit z nuly na sto za 6,3 sekundy a s nejvyšší rychlostí 250 km/h.

Dalším benzínovým šestiválcem v řadě bude 325i s objemem 2,5 litru, výkonem 218 koní v 6500 ot/min a točivým momentem 250 Nm mezi 2750 až 4250 ot/min.

Verze 320i vstoupí na trh jako čtyřválec, zatímco dnes má řadový šestiválec 2,2 l. Nový čtyřválec s dvoulitrovým objemem bude technologicky na stejné úrovni jako šestiválce a s použitím systémů Valvetronic a bi-Vanos se jeho výkon zvýší na 150 koní s točivým momentem 200 Nm při 3600 ot/min. 320i má zrychlit na stokilometrovou rychlost za 9,0 s a dosáhnout 220 km/h s kombinovanou spotřebou 7,4 l/100 km.

Další čtyřválcový model, pravděpodobně o objemu 1,8 l, se objeví v prodeji na podzim 2005.

Příští 320d by měl u zákazníků vzbudit stejně velký zájem jako současná verze. Motor převzatý z jedničkové řady bude mít výkon 163 koní a točivý moment 340 Nm při 2000 ot/min, což jsou nejlepší hodnoty v této kategorii. 320d s ním zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,3 sekundy a rozjede se na 225 km/h, to vše při průměrné spotřebě 5,7 l/100 km a splnění emisních limitů EU 4.

Stejně atraktivní novinkou jako jsou samotné motory je i použití šestistupňových převodovek napříč celou řadou. Alternativně budou mít zákazníci možnost příplatkových šestistupňových automatů.

Nový bude i bezkontaktní přístup se startováním na tlačítko, který se nedávno objevil i v 1. řadě. Automatická klimatizace bude třízónová s možností rozdílného nastavení teploty vzduchu.

Po stránce jízdních vlastností půjde nová generace 3. řady ve vyzkoušeném směru ideálního vyvážení 50:50, pevně stavěném podvozku s hliníkovými komponenty a stabilizačním systémem DSC nové generace.

Poprvé se u trojkové řady objeví u šestiválcových modelů i aktivní řízení, dosud známé jen z 5. a 6. řady. Novou položkou ve výbavě budou i dojezdové pneumatiky a funkce chvilkového přibrždění kol při rozjezdech do kopce. Při jízdě na mokru se budou destičky mírně otírat o kotouče a stále je sušit, aby je mohly v momentu zabrždění stisknout se správnou silou.

Interiér přebírá styl současné 5. řady. Největší změnou na palubní desce je středový displej systému iDrive ve zjednodušené verzi a použití celkového stylu vodorovné architektury s výraznou středovou lištou. Ve stylu pětkové řady jsou zpracované i samotné přístroje a středový panel, zatímco leštěná řadicí páka vypadá stejně jako v 645i nebo Z4.

Karosérie E90 je do všech směrů větší než její předchůdce a její celková délka je 4520 mm (o 49 mm delší), šířka 1817 mm (o 78 mm širší) a výška 1421 mm (o 6 mm vyšší). Rozvor kol je 2760 mm (prodloužení o 35 mm).

S šesti sériovými airbagy má E90 ambice na nejvyšší ocenění v bariérových zkouškách, ale samotná karosérie má být zároveň lehčí i pevnější než u stávající verze. O případném navýšení hmotností oficiální informace zatím mlčí, ale lze očekávat, že nárůst by nemusel přesáhnout 50 kg.

O cenách lze zatím pouze spekulovat a pevně dané budou pravděpodobně až na jaře příštího roku. Jde však o zcela nové auto, a to jak po stránce motorové nabídky, tak i vnějších tvarů a zpracování interiéru. Proto by nemělo být pro nikoho překvapením, pokud půjde do prodeje například s desetiprocentním navýšením.

redakce autoweb.cz

26.10.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist