Premiéra nového BMW 3. řady!

První oficiální informace potvrzují větší rozměry, silnější motory a ještě rychlejší jízdu v autě, které chce nadále zůstat na vrcholu své třídy.

BMW dnes oficiálně zveřejnilo první informace o příští generaci 3. řady, nejdůležitějším modelu ve své nabídce, kterou veřejnosti představí v březnu 2005 na autosalonu v Ženevě. Jde o stejné auto, o kterém se po úniku továrních informací psalo už před třemi měsíci v srpnu, tentokrát však s oficiálním potvrzením všeho, na co se mohou příznivci značky právem těšit.

3. řada představuje pro BMW nosný model, se kterým do velké míry stojí i padá jeho úspěch a který v posledních letech stále dokazuje, že zákazníci jsou ochotní připlatit si za výkon, rychlost, osobitý design a sportovní pocit z jízdy. I na konci svého životního cyklu se současná generace stále dobře prodává, na čemž má alespoň v naší části světa velkou zásluhu hlavně dvoulitrový turbodiesel ve 320d.

BMW řada 3 velká fotogalerie

BMW řada 3 fotogalerie

Nová trojková řada s označením E90 vstoupí v příštím roce na trh se čtyřmi zcela novými motory (tři benzínové a jeden naftový), které jí posunou zase o úroveň dál ve výkonnosti i dosahovaných rychlostech.

Nejvyšším modelem v úvodní nabídce bude 330i s novou generací třílitrového řadového šestiválce, který se nedávno poprvé objevil u šestkové řady. S výkonem 258 koní a točivým momentem 300 Nm v rozsahu 2500 až 4000 ot/min bude nejsilnější pohonnou jednotkou mezi současnými třílitry. Vzhledem k prvnímu sériovému použití hořčíku na světě bude tento motor zároveň i nejlehčí. O vysoký výkon se postará proměnlivé časování ventilů bi-VANOS, zatímco systém ovládání plynu Valvetronic bude hlídat spotřebu s kombinovanou hodnotou 8,7 l/100 km.

330i má zrychlit z nuly na sto za 6,3 sekundy a s nejvyšší rychlostí 250 km/h.

Dalším benzínovým šestiválcem v řadě bude 325i s objemem 2,5 litru, výkonem 218 koní v 6500 ot/min a točivým momentem 250 Nm mezi 2750 až 4250 ot/min.

Verze 320i vstoupí na trh jako čtyřválec, zatímco dnes má řadový šestiválec 2,2 l. Nový čtyřválec s dvoulitrovým objemem bude technologicky na stejné úrovni jako šestiválce a s použitím systémů Valvetronic a bi-Vanos se jeho výkon zvýší na 150 koní s točivým momentem 200 Nm při 3600 ot/min. 320i má zrychlit na stokilometrovou rychlost za 9,0 s a dosáhnout 220 km/h s kombinovanou spotřebou 7,4 l/100 km.

Další čtyřválcový model, pravděpodobně o objemu 1,8 l, se objeví v prodeji na podzim 2005.

Příští 320d by měl u zákazníků vzbudit stejně velký zájem jako současná verze. Motor převzatý z jedničkové řady bude mít výkon 163 koní a točivý moment 340 Nm při 2000 ot/min, což jsou nejlepší hodnoty v této kategorii. 320d s ním zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,3 sekundy a rozjede se na 225 km/h, to vše při průměrné spotřebě 5,7 l/100 km a splnění emisních limitů EU 4.

Stejně atraktivní novinkou jako jsou samotné motory je i použití šestistupňových převodovek napříč celou řadou. Alternativně budou mít zákazníci možnost příplatkových šestistupňových automatů.

Nový bude i bezkontaktní přístup se startováním na tlačítko, který se nedávno objevil i v 1. řadě. Automatická klimatizace bude třízónová s možností rozdílného nastavení teploty vzduchu.

Po stránce jízdních vlastností půjde nová generace 3. řady ve vyzkoušeném směru ideálního vyvážení 50:50, pevně stavěném podvozku s hliníkovými komponenty a stabilizačním systémem DSC nové generace.

Poprvé se u trojkové řady objeví u šestiválcových modelů i aktivní řízení, dosud známé jen z 5. a 6. řady. Novou položkou ve výbavě budou i dojezdové pneumatiky a funkce chvilkového přibrždění kol při rozjezdech do kopce. Při jízdě na mokru se budou destičky mírně otírat o kotouče a stále je sušit, aby je mohly v momentu zabrždění stisknout se správnou silou.

Interiér přebírá styl současné 5. řady. Největší změnou na palubní desce je středový displej systému iDrive ve zjednodušené verzi a použití celkového stylu vodorovné architektury s výraznou středovou lištou. Ve stylu pětkové řady jsou zpracované i samotné přístroje a středový panel, zatímco leštěná řadicí páka vypadá stejně jako v 645i nebo Z4.

Karosérie E90 je do všech směrů větší než její předchůdce a její celková délka je 4520 mm (o 49 mm delší), šířka 1817 mm (o 78 mm širší) a výška 1421 mm (o 6 mm vyšší). Rozvor kol je 2760 mm (prodloužení o 35 mm).

S šesti sériovými airbagy má E90 ambice na nejvyšší ocenění v bariérových zkouškách, ale samotná karosérie má být zároveň lehčí i pevnější než u stávající verze. O případném navýšení hmotností oficiální informace zatím mlčí, ale lze očekávat, že nárůst by nemusel přesáhnout 50 kg.

O cenách lze zatím pouze spekulovat a pevně dané budou pravděpodobně až na jaře příštího roku. Jde však o zcela nové auto, a to jak po stránce motorové nabídky, tak i vnějších tvarů a zpracování interiéru. Proto by nemělo být pro nikoho překvapením, pokud půjde do prodeje například s desetiprocentním navýšením.

redakce autoweb.cz

26.10.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist