prehledne-co-nachystali-poslanci-na-ridice.jpg

Přehledně: co nachystali poslanci na řidiče

poradna

Poslanecká sněmovna na své 13. schůzi schválila návrh novely zákona o provozu na pozemních komunikacích – co nám zákonodárci chystají?

Diskuze

25 komentářů

    Tom

    Tenhle stát nechce sloužit svým občanům, jedná se pouze o sdružení zájmových skupin, které chtějí občany ždímat, ať už přímo nebo přes státní rozpočet. Nový zákon přináší zvýšení příjmů městských pokladen, zvýšení příjmů výrobců a prodejců pneumatik, nově se na penězovod napojili \“dopravní psychologové\“, kteří budou za peníze vyšetřovat zcela normální lidi. Naopak nepřináší žádné zvýšení bezpečnosti provozu. Novela je čistě účelová a pouze dále posiluje již zavedené institucionalizované okrádání.

    F40

    oznamujících měření rychlosti nám páni poslanci sdělují zhruba toto:tabule sice příspívaly k bezpečnosti silničního provozu,protože měly odstrašující účinek,ale nás nezajímá bezpečnost,ale jen a jen represe.

    Pup

    Dobrá zpráva je ta, že zůstalo, že měřit se smí jen za účelem zvýšení bezpečnosti silničního provozu, takže i nadále jsou veškerá měření např. kvůli hluku nezákonná.

    …znamená to, že celé úsekové měření v Praze na ulici 5. května směrem do centra je nezákonné? Je tam padesátka s dodatkovou tabulí tvrdící něco o snižování hluku.

    JirkaHK

    Pana poslance Humla jsem si vcelku vážil, ale zařadil se mezi ty úplný blbce, kteří o tomto svinstvu rozhodují! Zase nepůjde o bezpečnost, ale o plnění obecních pokladen! To bude teror, nechci to ani vidět! Motoristi, proberte se !

    kix

    huml se chová jako debil už dost dlouho a málokdy vypustí z úst něco rozumnýho..

    Tomáš Beran

    To by záleželo na průběhu samotného správního řízení. Pokud byste policisty při výslechu vmanévroval do odpovědi, že tam měřili jen kvůli hluku a ne kvůli bezpečnosti, tak by takto získaný důkaz byl získán v rozporu se zákonem a výsledek měření by nebylo možné použít. Otázka zní, jestli by si takto odpovědí naběhli. 🙂

    bbb32

    jak je to s temi pneumatikami, musi byt vylozene zimni, nebo staci tzv. celorocni?

    trent

    Nezajímá je bezpečnost, ale ani represe. Zajímá je více peněž z kapes řidičů.

    Jenom řeči.. např. zimní pneumatiky jsou pro bezpečnost osádky i ostatních účastníků silniční dopravy důležité. Vím o čem mluvím, jsem z Vysočiny… Ve městě máte jezdit tak, jak je dáno a nemusíte brečet nad MP (navíc máte toleranci měřící techniky). Snad ubude pirátů, kteří valí přes obec 90km/h. Denně najezdím hodně kilometrů a body mám všechny. Chce to za volantem klid a rozvahu. Kdo není schopen zachovat rozum, pak na psýchu patří. Howgh.

    Přestaňte bulet a jezděte podle předpisů.

    Tom

    Ano, v březnu když je 15 nad nulou a sucho jsou povinné zimní pneumatiky opravdu zásadním přínosem bezpečnosti provozu. Především tím, že prodlužují brzdnou dráhu a zhoršují jízdní vlastnosti. Co to je za argument, že jste z Vysočiny? No a? To jako že každý s autem jezdí v zimě u vás po Vysočině? Schopnost zachovat rozum se jaksi z toho zákona vytratila téměř zcela.

    Karel

    Znáte někoho chytrého z Vysočiny? Já ne.

    Tomáš Beran

    Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní a dezén zimní, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimní dezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML nebo MPT.

    Martin

    Dle článku by kategorie N1 zimní mít nemusela… N1 je např. můj Opel Astra Caravan \“s mřížkou\“, Škoda Fabia \“s mřížkou\“ či Škoda Pick-up…. Je to opravdu tak nebo se pletu?

    Mysel

    Tahle hloupost se zimnimi pneumatikami od-do byla prave odstranena a nahrazena jedinym rozumnym resenim. Na co si stezujete?

    martin

    Huml Huml ty jsi ko.ko.t

    Jaké celoroční? Takové nejsou. Kdysi se dělily i na radiálky a diagonálky, ale ty doby jsou dávno pryč. Teď jsou letní a zimní, mezitím nic není.

    Pup

    Tam neměří policisté, ale automatický stacionární úsekový systém. Tvrzení, že omezení je kvůli hluku ale jeho dodržování se kontroluje nikoli z důvodu hluku, ale bezpečnosti, mi moc nedává smysl. Nicméně to už je příliš komplikovaná úvaha vzhledem k faktu, že ta padesátka je tam nanic – na úrovni hluku se nejspíš vůbec neprojevila a pro jistotu to ani nikdo neměřil, aby se nepotvrdilo jakou kravinu vymysleli. Jak by to dopadlo na městské policii se nedozvím, protože mě ani nenapadne tam na výzvu chodit. Nahánět vás nebudou, jim stačí ti nešťastníci co přijdou sami.

    Leon

    možná si to chce znovu přečíst ten článek a co že je za povinost mít zimní gumy, a mimochodem ono vloni v březnu bylo nad nulou opravdu málokdy !

    Chiquita

    Na pražské magistrále je funkční úsekový radar jen v směrem do centra kousek za sjezdem z Roztyl. Ostatní jen monitorují provoz.

    Chiquita

    Celoročních pneumatik je celá řada. Stačí se jen podívat po netu, že?

    jahl

    O zimních není žádný spor, rozumný člověk to dělá, aniž by k tomu potřeboval befel. Já tedy nemám body žádné, ale MP za bukem mi tedy vadí. Obce rozhazují veřejné peníze za znepříjemnění života svých občanů a pak se na těch samých chtějí zhojit. Považujete to za správné?

    Pup

    Jasně, hned za nájezdem z jižní spojky – právě ten jsem měl na mysli. Co se týče těch pro monitoring, byl bych kapánek obezřetný – podle podmínek využití peněz z EU nesmějí být použity pro pokutování, ale co jim brání přidat k těm kamerám další, kterých se to nebude týkat. Podle nové úpravy tam ani nemusejí dát cedule, otázka jak rychle by se to objevilo třeba na http://kamery.praha.eu. Příkladem budiž směr od Barrandovského mostu, kde prakticky každý ví o prvním a druhém měření, ale zdaleka ne každý ví že se měří i mezi – výsledky na odkazu výše jsou toho jasným důkazem. Jediným \“označením\“ svého času bylo, že zmizela cedule konce měření na první úseku kousek za mostem. Zdaleka ne každý to, dodnes, pochopil.

    CD

    Já jsem si vždycky myslel, že k dodržování nejvyšší povolené rychlosti stačí těch několik vekých tabulí na hranicích země (a mají naprosto stejný přínos k bezpečnosti, jako speciální upozornění na měřící přístroj) a k dodržování bezpečné rychlosti stačí řidičský průkaz, trochu etiky a zdravý rozum.

    CD

    Vzhledem k existeci mnoha přechodů pro chodce a chodníku neodděleného zeleným pásem (mnohde pouze zábradlí) se jedná pouze o alibistickou cedulku směřující k obyvatelm, nikoli k tranzitujícím řidičům. 😉

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist