prave-testujeme-bmw-535d-xdrive-touring.jpg

Právě testujeme: BMW 535d xDrive Touring

BMW

Váží dvě tuny a má pohon všech kol. Ale také má řadový šestiválec a více než tři stovky naftových koní. Je to tedy ještě skutečné BMW?

Diskuze

8 komentářů

    Josef K.

    Jaképak vyjasňování, nemáte k dispozici žádné šméčka typu M3 nebo M5, se kterým musíte počkat až silnice oschnou. Naopak, je potřeba využít času, kdy na silnice ještě sněží a zkoušet to k čemu je 4×4 určena – k celoročnímu bezpečnému provozu. To jest zásadně něco jiného než nabízela zkostnatělá koncepce typu žigul, na které u vrtulí zamrzli.
    U bavorů po dlouhých desetiletích stagnace vyrazili neschopné dědky z konstrukce a marketingu, kteří brzdili technický rozvoj a poslali je tam kam patřili už třicet let tj. do důchodu, přišli mladší a vzdělanější, kteří věděli, že koncepce žigul je dávno mrtvá a pokud by na ní pořád trvali, tak jsou dnes na hraně bankrotu. Bavorák koncepce 4×4 zachránila před jistou smrtí a nastartovala jeho růst.

    vzteklej pes

    ty budeš taky asi patřit k těm střelcům, co to v průtrži mračen valí po dálnici dvě kila, protože si myslí, že jim čtyřkolka uhasí koudel u prdele

    mve

    Čtyřkolka je užitečná, ale obelstít fyziku neumí, jak si někteří jedinci myslí a dávají jí přímo božský status. A je to hlavně módní vlna, proto se prodávají. 95% času není potřeba, těch zbývajících 5% je možné s FWD či RWD překonat jízdním stylem(holt zpomalím, nejedu jak prase, zaparkuji pod kopcem či dám řetězy). A ti co 4×4 z hlediska práce potřebují (horská služba, lesníci) si nekoupí x-drive ale klasiku.

    Tomáš Beran

    Nesouhlasím s tím, že 95% času to nevyužijete a navíc záleží hodně na tom, co od řízení očekáváte. Když budu mluvit za svou 330xd (E91), žádný extra přetáčivý sporťák to samozřejmě není, ale plynem dokážete v zatáčkách tu čtyřkolku nutit, aby posílala točivý moment hlavně na zadek (nebavím se o ježdění v přímce), takže dokáže být i zábavná. Ne sice tím stylem jako zadokolka, ale stylem, který z předokolky nikdy nedostanete. Můžete si tak pohon 4×4 užívat celý rok (a i na suchu, kdy z ní plynem lehce přetáčivou zadokolku taky uděláte), jakkoli největší zábava je s ní samozřejmě v zimě. 🙂

    Není nad ten pocit, kdy na mokru (neříkám v lijáku), na sněhu a na kluzku neřešíte nic, prostě dáváte plnej. Jistě, čtyřkolka není všemocná a na brzdě nikomu nepomůže, ale neřešit, co zrovna leží na silnici a moct zrychlovat bez omezení, to vám ani FWD, ani RWD nikdy nedá. A to rozhodněte zužitkujete častěji než v 5% najetých kilometrů (když chcete).

    A také, čtyřkolka je nutnost od určitého výkonu, pokud chcete ten výkon dostat taky na silnici. Je super mít 500 koní na zadní nápravě, ale když se to hrabe ještě na trojku, postrádá ten výkon v některých situacích smysl.

    Takže jistě, na čistou zábavu zadokolku, ale na praktické denní ježdění, které může ignorovat, co na silnici leží – podle mě jedině čtyřkolka. 🙂

    mve

    Souhlasím s tím, že jde zejména o to, co člověk od řízení očekává. Proto jak jste popsal, čtyřkolka vyhovuje vašemu jízdnímu stylu, ale neznamená že vyhovuje mému. A to je v pořádku, každý má jiné preference. Upřímně řečeno, každá koncepce má pro a proti, troufnu si říci že i FWD s dobrě odladěným podvozkem má něco do sebe, záleží co kdo chce. Trošku mi sice uniká smysl při horších trakčních podmínkách \“dávat plnej\“, ale budiž – opět jízdní styl, individuální věc.

    Na vás ty procenta možná nesedí, ale jak by to bylo v nějakém větším vzorku? Ze zkušenosti a pozorování lidí a známých co si pořídili AWD (či pseudo awd haldex apod. místo FWD) mám vypozorováno, že téměř všichni dodržují stejné jízdní režimy. Dálnice, silnice za sucha, max. déšť. Co se týče zimy, záleží opět odkud jste – ale u nás (Českobudějovicko) bylo opravdu kalamitních dnů max 4-5, to nevyjížděl nikdo a zbytek zvládl i ten soused s dacii na letních. Pokud tedy člověk dojíždí za zaměstnáním za dobrých podmínek a ty v ČR jsou, veze sebou akorát dva diferenciály navíc a ta procenta ještě s rezervou odpovídají. A takových lidí je většina.

    Mates P.

    Pan Josef má dobrý smysl pro humor evidentně:D

    Pavel

    Předpokládám, že pan Josef leští v garáži HTPčko té správné – nežigulovské koncepce:-)

    bimmer

    zkomplexovanej malej ceskej pepík v ubozacky skodovajzně ty tu budou věčně jako zlodějska vlada jo tem se lehce vládne,tata jezdil v zigulu co si privez z tenkrat jeste srn jezdil v nem paradne i ve snehu pak ho pujcil lampasakovi stupidnimu komousovi a ten mu ho sesrotoval,pro joudy a holky predokolek dost čtyřkolky samozř jsou fajn a od bmw nebo subaru audi medveda moc fajn ale pravejch aut pro chlapy coz bmw zadohrab je,je bohuzel min a min,jako chlapu,pribejvaj zženštilci,čím dal vic,a nejen u bílé rasy,a lenochu,zbabelcu,zlodeju,uzvanenejch pepíků,provokateru,bonzaku,kamer,fízlů atd

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist