Pozastaví Chevrolet výrobu Voltu?

Dotknou se potíže s produkcí evropského Opelu Ampera? Vždyť je to teprve nedávno, co přišel revoluční elektromobil na český trh!

Evropské auto roku – Opel Ampera – jak se zdá čekají drobné komplikace. Důvodem je podle všeho nedostatečná poptávka po Chevroletu Volt, na jehož základech je evropská Ampera postavena.

Jde o to, že za loňský rok bylo prodáno 7671 vozů, což se od plánovaných deseti tisíc liší o nějakých pětadvacet procent. A i když v únoru prodeje vzhledem k lednu vzrostly, rozhodlo se GM pozastavit výrobu. Důvod? Snaží se tak přiblížit poptávce, která není taková, jak koncern předpokládal. Odstávka prý proběhne v termínu od 19. března do 23. dubna, což představuje neplacené volno pro třináct set zaměstnanců Detroitské továrny.

Jenže evropský Opel to vidí jinak… Automobilka registruje již na sedm tisíc objednávek Ampery, poptávka evropských zákazníků překonává i ty nejoptimističtější plány. Opel tak dnes v Evropě prodává více elektromobilů než jakákoli jiná automobilka.

„Jsme mimořádně potěšeni neustávajícím zájmem zákazníků o novou Amperu,“ říká Enno Fuchs, manažer automobilky Opel odpovědný za projekt e-mobility. „Dodávky zákazníkům, které se rozběhly v únoru, pokračují podle plánu a aktuální čísla naznačují, že náš cíl pro rok 2012, deset tisíc prodaných Amper, by se mělo podařit naplnit.“

V Česku se rozběhly objednávky před několika týdny a my za redakci pevně věříme, že i kdyby mělo dojít k nějakým dílčím problémům, tak maximálně půjde jen o „dětské nemoci.“ Ampera je totiž elektromobil, který opravdu funguje. Pohon jako takový obstarává výhradně elektromotor, na elektrický pohon ujede tohle auto 40 až 80 km. V kombinaci s klasickým motorem se zvýší dojezd až na 500 kilometrů.

Ve své podstatě je to tedy spíše hybrid poháněný elektromotorem, který má v záloze spalovací agregát, pokud dojde k vybití akumulátorů, ale kdo by tady bazíroval na slovíčkách?! Ve chvíli, kdy je tohle podle nás ta správná cesta, správnější než víra v pouhou elektřinu.

DOPORUČUJEME: První jízda Peugeot iOn

Ondřej Lilling

16.3.2012 12:30| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist