porsche-vs-londyn-vyvoj-kauzy.jpg

Porsche vs. Londýn: vývoj kauzy

Porsche

Dramatický spor Porsche a londýnské radnice nabírá na obrátkách, na povrch vyplouvají špinavé praktiky...

Diskuze

24 komentářů

    Walker

    Jestli jsou londýnské taxíky tak "ekologické", jak se píše, tak to ekologií opravdu moc nesmrdí :-). Nejvtipnější mi ale přijde, že ani obyvatelé, co tam bydlí nejsou nijak zvýhodněni. To by se jakákoli cesta domů pěkně prodražila :-). No snad to Porsche vyhraje….

    ehm

    to je prave to, smrdi a jsou neekologicke, ale to nikdo nezminuje, jelikoz ti co maji penize nemaji taxik ale porsche/aston whatever

    bydlim v central london a kdyby ten debil co to vymyslel vytahl paty z teple kancelare tak by videl ze nejvetsi znecisteni delaji stovky zbytecnych autobusu a tisice taxiku

    ale nic, je to stejny bordel jako vsude

    smain

    platit 840 za to, že si chci dojet k baráku mi přijde jako docela krutá zlodějina… vždyť tohle nemá s ekologií nic společnýho – tady jde jen o prachy…

    Dalibor Žák

    Zajímat by nás to mělo, protože jak dopadne tento spor, tak se to bude dále vyvíjet v ostatních metropolích, Prahu nevyjímaje.

    Ken Livingstone je jen hnusné komunistické prase, které nenávidí velký majetek, kromě toho svého, samozřejmě.

    Držím palce automobilce Porsche, aby alespoň dokázala nesmyslnost tak vysoké C-Charge a aby přinutila lidi přemýšlet o hlouposti těchto rádoby ekologických kroků.

    tRISk

    ja bych to nevidel tak, ze nenavidi velky majetek. Naopak.. on jej (u druhych lidi) miluje, protože se z nej da dobře zdimat…..

    a mimochodem – fandim Porsche

    Mike

    Zavání to tím, co řekl Dalibor Žák – komunistickým prasetem, p. Kenem Livingstonem. Tady nejde o ekologii, tady jde o  to, že starosta Londýna se snaží vytáhnout z kapes lidí další a další peníze a maskuje to ekologií, nejde tu o to, jestli je někdo bohatý nebo ne. Doufám, že to Porsche vyhraje, nerad bych aby Praha dopadla stejně.

    Andrew

    Nevím jestli komunistické (proč komunistické? jako komuniasta nejedná – komunista by auta nezpoplatňoval, ale rovnou zabavil) ale prase rozhodně. A to pořádně nenažrané. Toho člověka by měl někdo nakopnout aby se zastavil nejlíp na nějakým se světových pólů. Tam bych posílal vychladnou všechny tyhle rádoby ekology! Jinak proti ekologii nic nemám a považuji to za důležitý problém, který je skutečně potřeba řešit, ale toto není řešení – jde jen o napakování si kapes z globálního problému, který toto jednání stejně nijak pozitivně neovlivní.

    mIRA

    Jen tvrdě proti těm zasraným, zbytečným a ohyzdným SUV Cayenne. Sportovní automobily budou mít vždy větší emise a co se týče těch taxíků tak jde stejně ve výsledku o ekologičtější dopravu. Na nadávku "komunistické prase" může přijít jen ubožák.

    jmurjr

    je to zlodejina, tiez drzim Porsche palce.

    najzaujimavejsie je, ze okrem klasickych london cabs su od C-Charge oslobodene aj minicabs. a ako uviedol Clarkson v jednom z dielov Top Gearu, skuste hadat, ake su to auta?

    ja by som tipoval mozno nejake Fordy Galaxy, Mondea, Vauxhally Vectra. Ale kruto by som sa mylil.

    Ako minicab je v Londyne registrovanych cca 15 Phantomov, mnoho Bentley a dokonca aj niekolko Mercedesov SL. Inac okrem Porsche drzim palce aj Clarksonovi, aby sa mu podarilo zaregistrovat prvy londynsky Lamborghini Gallardo Spyder minicab. Nech ich aj roztrhne. Pritom licencia na minicab stala minuly rok (znova podla TG) do 150 libier na rok, co pri novej C-Charge znamena 6 dni. 6 dni alebo rok? To je otazka…

    Takisto je od C-Charge oslobodeny aj kazdy hybrid. Takze Priusy, GS450h, RX450h, do utoku. Ved na pohon z baterie auto vydrzi iba obmedzenu vzdialenost, a co je horsie v Londyne obmedzeny cas, kym sa o slovo prihlasia spalovacie motory.

    Takze moje riesenie situacie pre obyvatelov Londyna:

    1. prihlaste svoje auto ako minicab (aj ked by to mal byt Dodge Charger z 1969 so 7 litrovym motorom),

    2. prerobte Hummer (H2, ale lepsie H1) na hybrid pridanim elektromotora (vlastne ho uz ma na stierace),

    3. spiste peticiu za odstranenie Kena Livingstona zo stolicky starostu a dosadte niekoho rozumnejsieho.

    Len tak pre porovnanie: plne obsadeny Discovery vypusta na cestujuceho menej CO2 ako plne obsadeny Smart Fortwo, aj ked by zrovna bol s 4.4 V8…

    Bo

    Porsche nemusí sobecky prosazovat své obchodní zájmy, on je totiž v tomto ohledu nemusí prosazovat vůbec. V současné době je automobilka silně zisková a nic na tom nezmění ani zvýšení mýtného. Pro Porsche je to problém velikosti flusu na větším rybníku.

    Porschi se tato kauza velice hodí, jelikož se zde prezentuje jako ekologicky smýšlející automobilka a navíc získá reklamu, a to zcela zdarma.

    jmurjr

    naviac, ak by sa im podarilo donutit radnicu nechat C-Charge na 80p za den miesto 25 pre vozidla Porsche, tak za rok by na tom obyvatel londyna usetril 8833 libier, cim by sa vratila vyssia obstaravacia cena Porsche…

    ale ak sa im to podari, tak plosne.

    Gallego

    "Porsche je ziskové a proto nemusí prosazovat svoje zájmy.." hmm,to je teda pěkná blbost… neni ono Porsche ziskové právě proto,že se o své zájmy stará? a tvrdit, že maj dost velkej zisk na to, aby jim tohle mělo vadit, je rovněž naprostá blbost – žádný podnikatel se pochopitelně nesnaží pouze dosáhnout zisku, on se jej snaží maximalizovat. kdyby se spokojili s jakýmkoli ziskem,tak jsme dodnes sto let za opicema…

    a reklama to sice bude,ale rozhodně ne zcela zdarma – lidi z PR a právnického oddělení nepracujou za stravu a podkrovní pokojík…

    Bo

    Citát, který uvádíte, je opravdu pěkná blbost. Pakliže to měla být reakce na můj příspěvek, pak je zcela zcestná, neboť jsem uvedl, že Porsche nemusí prosazovat své obchodní zájmy v "tomto ohledu" tzn. pouze a jen ve věci mýtného.

    "Žádný podnikatel se pochopitelně nesnaží pouze dosáhnout zisku" A čeho se tedy snaží dosáhnout? Ztráty? Co je pak větší blbost?

    vitek

    byt v zisku a maximalizovat ho. to je rozdil a to je to, oc tu bezi. uz chapete?

    drticc

    jen pro nezasvecene… podnikateli nejde o maximalizaci zisku, zisk mohu maximalizovat i tim, ze rozprodam veskery majetek – to bude oproti roku predchozimu sice neskutecny narust ale ve skutecnosti take posledni… to jen pro info, kdyz uz tu chteji byt nekteri pedantni

    MAR

    Podnikateli jde o zvyšování hodnoty svého podílu ve společnosti.

    stunty

    je ideální auto do Londýna velký hybridní Lexus – má osmiválec, žere jako prase, ale protože je to hybrid, nemá C-Charge. Perfektní!

    Ondra

    Mimochodem, Livingstone má přezdívku "Red Ken", tak si z toho udělejte obrázek… 😉 On to stejně bude průser, stejně jako parkovací zóny v Praze atd, protože sice města sice nabádají užívat MHD, ale ani ta není schopna kapacitně uspokojit nároky obyvatelstva. Takže i když jde o peníze až v první řadě, nějaké řešení se bude muset najít tak jako tak. A bude to hooodně drahé.

    David

    Přeji si toaletní papír s "panem" Livingstonem.

    Ale teď vážně myslím si to samé co Dalibor Žák, že je to komunistické prase. Calá tato problemetika je postavená ne na šetření životního prostředí, kdyby byla omezovala by se letadla a továrny, ale na otravování automobilek.

    Fandím Porsche je to zatím jediná automobilka, která se ozvala. Víc takových.

    aston

    No Porsche vadi C-charge z dovodu Lexus h. V Londyne ich je ako maku(rozumej viac nez inde) a vsade inde problem zbadat, ale c-chrage meni aj to – v Londyne

    Ale ked sme pri Jeremym, navod na hybrid (vid Lexus). Kupit 8 valec (aj AMG napr.) napojit 9v baterku a hybrid je na svete…..

    A druhy bol tiez zaujimavy postreh, ked prirovnali hodnoty CO2 997 turbo, ktore vychadzaju z vyfuku k vzduchu v Kalkate, tak vlastne do motora v tak znecistenom meste ide viac znecisteny vzduch ako z neho vychadza podla hodnot CO2…

    A ze Lexus je ekologicky….

    vitek

    "v Kalkate…" 😀 takze perpetum mobile? konecne, ja vedel, ze se toho dockam!

    Emmel

    To by mě zajímalo, kde to s tím CO2 napsali… je to naprostý nesmysl. CO2 který se do motoru nasaje se taky jako CO2 vyfoukne, při hoření se navíc další O2 spálí…

    Pravda by to možná mohla být u některých dalších plynů, NOx nebo CO, protože ty může zachycovat filtr.

    Martin

    Pánové, jen pro přesnost – se zavedením nových pravidel pro vjezd do centra před několika týdny bylo zároven zrušeno zvýhodnění hybridů. Lexus LS600h tedy platí podle svých emisí (219 g/km) osm liber. Nic neplatí jen auta pod 120 gramů. A samozřejmě taxíky… Jinak držím Porsche palce.

    pivko

    tohle by nás tedy zajímat sakra mělo, protože buhví, kde si duté hlavy mezi českými politiky příště vyberou svou inspiraci.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist