Porsche Panamera

Toto je zatím nejpřesnější podoba auta, které způsobí BMW M5 a Mercedesům AMG vrásky na čele.

Ačkoliv bude trvat ještě nejméně dva roky, než si ho budete moci koupit, Porsche Panamera se už prohání po nejnáročnější testovací trati ze všech – Severní smyčce Nürburgringu.

Čtyřdveřové čtyřmístné kupé je pro Porsche nejdůležitějším modelem od představení terénního Cayenne. Firma s ním totiž vstupuje na nové území, kde zatím vládnou M-modely z Mnichova a stuttgartské produkty s logy AMG. Nejde o to, že M5 je sedan. Počet sedadel a dveří je pro zákazníky hledající praktické sportovní auto důležitější než teoretické členění do kategorií.

Přestože pokus o zachování firemní identity v případě Cayenne nedopadl nejlépe, vydá se Panamera stejnou cestou záměrné podoby s kultovní 911. Naše exkluzivní počítačové studie vycházejí ze špionážních fotografií, video záznamů a očitých svědectví z Nürburgringu. Počítejte s oválnými světlomety, typicky vytaženými předními blatníky a širokými boky v zadních partiích. Záď se bude svažovat tak, aby připomínala 911, a nechybí ani tradiční spoiler, který se elektronicky vysune při dosažení určité rychlosti.

Podlahovou plošinu, pohonné ústrojí a většinu palubní elektroniky poskytne Cayenne. Zpočátku bude Panamera k dispozici s vidlicovým osmiválcem 4,8 v atmosférickém přeplňovaném provedení. Díky sofistikovaným technologiím, jako je přímé vstřikování paliva a proměnné časování ventilů, dosáhne slabší z nich výkonu nejméně 400 koní, zatímco Panamera Turbo by měla zvládnout okolo 520 až 550 koňských sil. Nejsilnější model zrychlí na 100 km/h za cca 4,5 s a hravě pokoří třístovku.

Základní provedení bude vybaveno pohonem zadních kol, ale podle některých zdrojů chce Porsche nabídnout rovněž možnost připlatit si za pohon přední nápravy. Určitě budou k mání také elektronicky řízené tlumiče a aktivní stabilizátory.

Později, až rozruch poněkud utichne a Panamera se usadí v myslích veřejnosti jako „pravé“ Porsche, přijde automobilka i s cenově dostupnou verzí 3,2 V6. Naopak na druhé straně by měl korunovat modelovou řadu vidlicový desetiválec. Motor ze supersportovní Carrery V10 byl příliš dobrý na to, aby zmizel v propadlišti dějin. A některé prameny zmiňují dokonce možnost hybridní verze.

Nejmenší šestiválec by mohl stát okolo dvou milionů korun, atmosférická Panamera V8 bude nejspíše atakovat třímilionovou hranici. Je to hodně peněz. Málokdo však pochybuje o tom, že s příchodem Panamery dá Porsche světu nejsportovnější čtyřdveřové auto na trhu. BMW M5 aby se začalo bát.

autoweb.cz

30.4.2007 12:54

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist