autoweb.cz > Porsche > Porsche Cayenne Turbo S
Porsche Cayenne Turbo S
Autosalon v čínském Pekingu si Porsche vybralo pro světovou premiéru nového Cayenne Turbo S. Písmeno „S“ za modelovým označením v etymologii Porsche tradičně označuje výkonnější, rychlejší, širší či jinak speciální verzi – a tento případ není výjimkou.
Původní Porsche Cayenne Turbo S bylo druhým nejvýkonnějším modelem Porsche – jenže Carrera GT, tehdejší „jednička“, se už nevyrábí… Přeplňovaný vidlicový osmiválec 4,8 l v novém Turbu S dává absurdních 404 kW/550 koní a železničních 750 Nm – dost na to, aby se dvoutunový kolos rozjel z místa na 100 km/h za 4,8 s! Jelikož Porsche na rozdíl od jiných německých výrobců nepoužívá elektronický omezovač rychlosti, můžete prohánět svůj Cayenne Turbo S po autobahnu rychlostí až 280 km/h.
(Druhým nejvýkonnějším modelem v současné nabídce Porsche je samozřejmě 911 GT2 s výkonem 530 koní.)
Když vás zrovna nebude předjíždět, poznáte Porsche Cayenne Turbo S podle jednadvacetipalcových kol SportPlus a mřížek lakovaných v barvě karoserie. Sportovní výfuk se čtyřmi koncovkami je pro tenhle model dodáván jako standardní výbava – pokud jste viděli náš srovnávací test Porsche Cayenne S vs. BMW X5 4.8, víte, že jde o nezbytnost.
Pokud byste měli pocit, že sériové brzdy budou na takovou zátěž příliš slabé, můžete si – pochopitelně za příplatek v řádu statisíců – přiobjednat karbon-keramické kotouče o průměru 410 mm vpředu a 370 mm vzadu.
Prodej Porsche Cayenne Turbo S bude zahájen v srpnu letošního roku. Pokud o něm uvažujete, musíte mít ma stavebním spoření nastřádáno aspoň 111 400 eur (2,8 milionu korun). Plus DPH, samozřejmě.
autoweb.cz
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Porsche Cayenne Turbo S |
---|---|
0-100 km/h (s) | 4,8 |
Motor | |
Konstrukce | vidlicový osmiválec |
Palivo | bezolovnatý benzín |
Rozvod | DOHC, 4 ventily na válec |
Plnění | 2 x turbodmychadlo, přímý vstřik paliva |
Uložení | vpředu podél |
Zdvihový objem (cm3) | 4806 |
Kompresní poměr | 10,5:1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 96 x 83 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | všechna čtyři, rozdělení momentu 38:62 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 404 kW/550 koní v 6000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 750 Nm v 2250-4500 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 234 koní na tunu |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 280 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 14,9 l/100 km |
Rozměry a hmotnosti | |
Provozní hmotnost (kg) | 2355 |
Celková hmotnost (kg) | 3080 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 3,25 milionu (odhad) |