Porsche Cayenne Turbo S

Nejvýkonnější Porsche současnosti je off-road. Sodoma Gomora...

Autosalon v čínském Pekingu si Porsche vybralo pro světovou premiéru nového Cayenne Turbo S. Písmeno „S“ za modelovým označením v etymologii Porsche tradičně označuje výkonnější, rychlejší, širší či jinak speciální verzi – a tento případ není výjimkou.

Původní Porsche Cayenne Turbo S bylo druhým nejvýkonnějším modelem Porsche – jenže Carrera GT, tehdejší „jednička“, se už nevyrábí… Přeplňovaný vidlicový osmiválec 4,8 l v novém Turbu S dává absurdních 404 kW/550 koní a železničních 750 Nm – dost na to, aby se dvoutunový kolos rozjel z místa na 100 km/h za 4,8 s! Jelikož Porsche na rozdíl od jiných německých výrobců nepoužívá elektronický omezovač rychlosti, můžete prohánět svůj Cayenne Turbo S po autobahnu rychlostí až 280 km/h.

(Druhým nejvýkonnějším modelem v současné nabídce Porsche je samozřejmě 911 GT2 s výkonem 530 koní.)

Když vás zrovna nebude předjíždět, poznáte Porsche Cayenne Turbo S podle jednadvacetipalcových kol SportPlus a mřížek lakovaných v barvě karoserie. Sportovní výfuk se čtyřmi koncovkami je pro tenhle model dodáván jako standardní výbava – pokud jste viděli náš srovnávací test Porsche Cayenne S vs. BMW X5 4.8, víte, že jde o nezbytnost.

Pokud byste měli pocit, že sériové brzdy budou na takovou zátěž příliš slabé, můžete si – pochopitelně za příplatek v řádu statisíců – přiobjednat karbon-keramické kotouče o průměru 410 mm vpředu a 370 mm vzadu.

Prodej Porsche Cayenne Turbo S bude zahájen v srpnu letošního roku. Pokud o něm uvažujete, musíte mít ma stavebním spoření nastřádáno aspoň 111 400 eur (2,8 milionu korun). Plus DPH, samozřejmě.

autoweb.cz

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyPorsche Cayenne Turbo S
0-100 km/h (s)4,8
Motor
Konstrukcevidlicový osmiválec
Palivobezolovnatý benzín
RozvodDOHC, 4 ventily na válec
Plnění2 x turbodmychadlo, přímý vstřik paliva
Uloženívpředu podél
Zdvihový objem (cm3)4806
Kompresní poměr10,5:1
Vrtání x zdvih (mm)96 x 83
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři, rozdělení momentu 38:62
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)404 kW/550 koní v 6000 ot./min.
Točivý moment (Nm)750 Nm v 2250-4500 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)234 koní na tunu
Nejvyšší rychlost (km/h)280
Spotřeba paliva (l/100 km)14,9 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)2355
Celková hmotnost (kg)3080
Ceny
Základní cena modelu3,25 milionu (odhad)
21.4.2008 7:14

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist