Porsche Cayenne Turbo S

Nejvýkonnější Porsche současnosti je off-road. Sodoma Gomora...

Autosalon v čínském Pekingu si Porsche vybralo pro světovou premiéru nového Cayenne Turbo S. Písmeno „S“ za modelovým označením v etymologii Porsche tradičně označuje výkonnější, rychlejší, širší či jinak speciální verzi – a tento případ není výjimkou.

Původní Porsche Cayenne Turbo S bylo druhým nejvýkonnějším modelem Porsche – jenže Carrera GT, tehdejší „jednička“, se už nevyrábí… Přeplňovaný vidlicový osmiválec 4,8 l v novém Turbu S dává absurdních 404 kW/550 koní a železničních 750 Nm – dost na to, aby se dvoutunový kolos rozjel z místa na 100 km/h za 4,8 s! Jelikož Porsche na rozdíl od jiných německých výrobců nepoužívá elektronický omezovač rychlosti, můžete prohánět svůj Cayenne Turbo S po autobahnu rychlostí až 280 km/h.

(Druhým nejvýkonnějším modelem v současné nabídce Porsche je samozřejmě 911 GT2 s výkonem 530 koní.)

Když vás zrovna nebude předjíždět, poznáte Porsche Cayenne Turbo S podle jednadvacetipalcových kol SportPlus a mřížek lakovaných v barvě karoserie. Sportovní výfuk se čtyřmi koncovkami je pro tenhle model dodáván jako standardní výbava – pokud jste viděli náš srovnávací test Porsche Cayenne S vs. BMW X5 4.8, víte, že jde o nezbytnost.

Pokud byste měli pocit, že sériové brzdy budou na takovou zátěž příliš slabé, můžete si – pochopitelně za příplatek v řádu statisíců – přiobjednat karbon-keramické kotouče o průměru 410 mm vpředu a 370 mm vzadu.

Prodej Porsche Cayenne Turbo S bude zahájen v srpnu letošního roku. Pokud o něm uvažujete, musíte mít ma stavebním spoření nastřádáno aspoň 111 400 eur (2,8 milionu korun). Plus DPH, samozřejmě.

autoweb.cz

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyPorsche Cayenne Turbo S
0-100 km/h (s)4,8
Motor
Konstrukcevidlicový osmiválec
Palivobezolovnatý benzín
RozvodDOHC, 4 ventily na válec
Plnění2 x turbodmychadlo, přímý vstřik paliva
Uloženívpředu podél
Zdvihový objem (cm3)4806
Kompresní poměr10,5:1
Vrtání x zdvih (mm)96 x 83
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři, rozdělení momentu 38:62
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)404 kW/550 koní v 6000 ot./min.
Točivý moment (Nm)750 Nm v 2250-4500 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)234 koní na tunu
Nejvyšší rychlost (km/h)280
Spotřeba paliva (l/100 km)14,9 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)2355
Celková hmotnost (kg)3080
Ceny
Základní cena modelu3,25 milionu (odhad)
21.4.2008 7:14

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist