Pořádně ostrý Cayman

Porsche to mělo vymyšlené dobře. Cayman je mezistupněm od Boxsteru k 911. Cenově i výkonově. Jenže to by nesměli existovat ladiči.

Tentokrát si Caymana vzali do parády ve firmě TechArt a že to vzali skutečně od podlahy, dokládá už pohonná jednotka. Válce převrtané na průměr 99 mm znamenají společně s novou klikovou hřídelí a písty zvětšení zdvihového objemu z 3,4 l na 3,8 l. K lepšímu nadechnití slouží motoru nové hliníkové sání se speciálním filtrem, o odvod spalin se stará nerezový sportovní výfuk, spalovací proces dirigují sportovní vačkové hřídele a nad vším dohlíží přemapovaná řídicí jednotka.

Výkony nového motoru jsou na takhle drobný sporťák až ohromující: 385 koní přichází v 6600 ot./min., zatímco o bezbřehý zátah od nízkých otáček se stará točivý moment, vrcholící v 4600 ot./min. hodnotou 407 Nm. Středomotorové kupé s touto zásobárnou energie dokáže vystřelit na stovku za 4,9 sekundy a pokračuje ve zrychlování až k hranici 285 km/h.

Aby vůz zůstal stabilní a motor se dobře chladil, o to se stará nový aerodynamický kit. Nový přední nárazník má větší nasávací otvory a čtveřici pomocných světlometů a při vysokých rychlostech snižuje vztlak na přední nápravě. Pokud si jdete zařádit na okruh, můžete navíc využít služeb vysouvacího karbonového „lízátka“.

Aerodynamické optimalizace se dočkaly také prahy, ale nejvýraznější změna se odehrála na zádi. Velké křídlo má vzadu vysouvací „Gurney flap“ – křidélko, které na zadní straně křídla vytváří dva malé protiběžné vzduchové víry, čímž zvyšuje přítlak a efektivitu celého křídla. Není to ovšem žádná novinka, Dan Gurney osadil podobné zařízení (i když pevné, nikoli výsuvné) na závodní auto už v roce 1971, ale princip byl už znám (a patentován) od třicátých let. Záď Porsche Cayman dostala navíc ještě karbonový difuzor.

Změny se odehrály také v blatnících, kde najdete nová, superlehká jednodílná kola TechArt Formula s pěti štíhlými paprsky. Vpředu mají rozměr 8,5Jx20 a obouvají pneumatiky ContiSportContact 3 o rozměru 235/30 ZR20, vzadu najdete disky 11Jx20 a gumy o rozměru 305/25 ZR20.

Přesně na tahle kola je také naladěn podvozek TechArt Vario Plus, dodávaný k sériově montovanému systému nastavitelného tlumení PASM. Celý systém pak dovoluje snížení světlé výšky o 25 mm, ale také manuální výběr mezi režimy tuhosti podvozku „Normal“ a „Sport“. Když ale na tlačítko zapomenete, vůz vás nepodrazí a při sportovnějším způsobu jízdy sám tlumiče přitvrdí.

O úpravách interiéru TechArt nehovoří nijak konkrétně, dokáže je totiž přizpůsobit přesně požadavkům jednotlivých zákazníků. K dispozici jsou celokožené interiéry, sportovní tří i čtyřramenné volanty (pochopitelně s airbagy), hliníkové pedály i řadicí páka. Třešničkou na sportovním dortu mohou být nerezové lišty prahů s logem TechArt.

Honza Koubek

7.7.2006 9:09

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist