pomyleni-ekologove-v-ek.jpg

Pomýlení ekologové v EK

Autosalon Ženeva

Čisté automobily už existují, je ale třeba dostat je k lidem.

Diskuze

60 komentářů

    Karel

    Autor článku je typický příklad zvrhlosti majitelů rychlých aut. Hlavně když jede rychle a to co vypouští z prdele..pardon z výfuku je mu jedno.

    Venca

    A autor příspěvku je typický příklad člověka, co neumí číst (myslím tím pochopit smysl). Článek přeci není o propagaci rychlých ( neekologických 😉 ) aut.

    Jinak naprostý souhlas s článkem.

    imfree

    Šéfe, tohle byla normální logická argumentace! Zato váš hlod byl opravdu nesmysl..Smím se zaptat čím jezdíte, čím topíte, čím si utíráte…?

    imfree

    Samozřejmě je to reakce na pana Karla;)

    odyner

    Pan Karol je typicky priklad cloveka jazdiaceho na S120 a "budujuceho zavist a nenaviat" k ludom voziacim sa na novsich autach. Autor clanku ma uplnu pravdu.

    Elsin

    Mám pocit, že pan komisař jen potřeboval vykázat nákou činnost, protože už dlouho nevypustil nákou kravinu z úst…Nad tímhle opravdu zůstává rozum stát. Článek je super, ostatně jako každá "Kapka jedu", i když kolikrát se dotýká i mého ega:))

    Btw…čím jezdí pan komisař???A8 4,2?Nebo S500?

    ondra

    další problém bych viděl v tom, že se pořád zaměřují jen na co2, existují i další exhaláty, které auta vypouštějí, a ty nikomu nevadí, kdyby to EU s ekologií myslela vážně a měřila všem stejným metrem, nejezdilo by tady žádný auto s dieselovým motorem (viz emisní limity v kalifornii)

    sečteno podtrženo – EU a její z našich daní placení "experti" očividně nemají co dělat tak si vymýšlejí nové a nové nesmysly, se kterými hodlají ještě víc omezit a otrávit občany společenství…

    Marty

    Ja myslim, ze je dobre, ze se stavi prisne ekologicke limity. Mluvite tady o globalnim oteplovani, se kterym auta asi opravdu nemaji moc co spolecneho, ale faktem je, ze s narustajici automobilovou dopravou a ubytkem zelene ve meste se proste a jednoduse mesta neustala zahlcuji vyfukovymi plyny. PROTO predevsim se staveji limity.

    A dalsi vec. Clanek hovori neustale jen o CO2, ale cela norma je o komplexnich limitech, tedy vcetne NOx.

    A proc se staveji limity, i kdyz Honda, Toyota a Lexus delaji hybridy. No napriklad kvuli levnym Korejcum a co nevidet i Cinanum!!! Kolik z vas tu jezdi hybridni Hondou nebo dokonce Toyotou ci Lexusem? 1? 2? a, tamhle vzadu se jeste 1 hlasi…

    Faktem je, ze tato norma by mela jit ruku v ruce s nejakou motivaci lidi koupit si nove auto s normou IV,V ci VI. Napr. moznosti odpoctu DPH, slevou na parkovani a mitne, apod. Na druhou stranu by se mela vydat norma, ktera umozni vypudit ze silnic auta, ktera nesplnuji ani euro II a nasledne III.

    lufon

    Problém je ve slepé ekologii a na tom, že stejně jako za komunizmu jsou na vrchní místech EU často lidi co své práci nerozumí. Stačí pan Špidla, povoláním historik, ted v EU řídí sociální politiku, jak může být takový člověk kompetentní když nemá žádné reálné povědomí o tržní ekonomice?

    Zkrátka je to o prioritách, bud pseudo ekologie a jiné levicové manýry nebo zamyšlení nad tím co se stane až bude všechno regulované a na všechno bude kvóta…

    Lukáš

    Nevím, jestli jsem tě dobře pochopil (když ne, tak mě prosím ignoruj:)), ale hybridy přece nejsou "zeleným" řešením automobilové dopravy. Vždyť i hybridní auto (např. Lexus RX400h) může mít spotřebu ve dvojciferných číslech, vše záleží pouze na tom, jak s ním budeš jezdit. Přínos hybridních automobilů je pouze ve velkých městech, kde běží na elektromotor a nevytvářejí tak lokální ekologické problémy. Jen co s ním ale vyjedeš za město a trošku ho proženeš, tak veškerá snaha o ekologičnost je ta tam.

    Podle mě je krátkodobé řešení v podpoře malých dieselových motorů (dejme tomu do objemu 2.0), které by byly vybaveny filtry pevných částic. Pokud by se velký nástup těchto druhů motorů vhodně zkombinoval s některými ryze "zelenými" technologiemi (např. CNG), mohly by emise vytvářené silniční dopravou poklesnout v blízké době rychle, přirozeně a mnohem méně "násilně," než zaváděním brutálních směrnic.

    w00t

    u nas v ulici bydli Vladimir Spidla. Jezdil A8 4.2 a ted jezdi Phaetonem

    tRISk

    s clankem muzu jen souhlasit, jedna vec mi ale vadi/mrzi. PROC se tolik clanku (odkazujicich na ekologii, ale ne jen na tu) musi opirat do 120ek?!..ono je to fajn to srovnavat se socialistickou skodovkou…ktera je mmx poplatna sve dobe ze? Proste si myslim, ze je to spatny priklad? Neni to auto na takovehle srovnani nahodou uz ponekud ..historicke? (pokud bych chtel podchytit zakladni myslenku, proc zrovna Schade, budu tipovat, ze je to quli jeji rozsirenosti. Ale neni nahodou nejrozsirenejsim autem Felicia?..(zase Skoda..nj, ale uz je, myslim, mozne ji srovnavat se SOUCASNYMI auty))

    Podobne tak vyse pisici Odyner…KDO TO JE "clovek jazdiaci na S120" ?…ja si skutecne jako a clovek "budujuci zavist a nenavist" nepripadam a je mi moc lito, ze to talkhle nekteri lidi vidi. Prosim…nehazejte vsechny do jednoho pytle!

    Elsin

    Š120 je asi 2. nejběžnější auto na našich silnicích…to stačí,ne??

    tRISk

    myslim, ze je asi 5. nebo tak nejak, ale jde o to, ze jich je v provozu docela "malo" a moc nejezdi.. narozdil treba od mnou zminovane Felicie..

    Elsin

    Vím, že asi ještě před 3 rokama byla první,ale je fakt, že tam je mezi nima spoustu "mrtvých duší". Ale i tak jsou vidět stále velmi často…Ale co je to oproti takový Avii…a nenechme se mýlit, diesly do roku 1995 jsou na tom s emisema jak dnešní náklaďák

    imfree

    Právě v tom to je. Že 120 je sice historické, ale taky hodně rozšířené auto..Ale ne že bych na tom s Favasem byl o moc líp:)

    odyner

    Moj predosly prispevok bola reakcia na pana Karla, ktory sa do diskusie zapojil prvym (ale nie najlepsim) prispevkom. A "budujuci zavist a nenavist" bol pokus o citaciu z clanku. Vobec som tym nechcel urazit niekoho jazdiaceho na S120, ak sa ta to dotklo, je mi luto ale minul si pointu. Len si myslim, ze niekto, kto jazdi na starom aute (S120 je taky pekny priklad, jazdi ich este stale vela) a vyhlasuje, ze treba zakazat supersporty koli vysokym emisiam, prinajmensom nevie o com hovori. Alebo zavidi…

    tRISk

    tak s tim bych mohl souhlasit..;)

    Mirek

    Jeste tak pred 5ti lety globalni oteplovani v materialech automobilove lobby neexistovalo – byla to jen hloupa teorie ekoteroristu. Potom uz zacala byt autolobby smesna, protoze kazde male dite videlo tu rapidni zmenu, tak se razi spasna myslenka, ze neni mozne dokazat, ze zmeny zpusobil clovek. Oteplovani tu bylo jiz drive a tak se vlastne nic nedeje. Coz o to, jako jedna z vedeckych teorii by se to dalo akceptovat, kdyby to nebylo pouzivano jako ospravedlneni zachovani stadnosti – nakupujte co vam prodavame a nepremyslejte nad tim, jake to ma dopady na prostredi. Konkretne k tomuto zakonu – opet si autor naskocil na lobbysticke zvasty autoprumyslu. Proc? Jednoduse proto, ze prisnejsi emisni predpisy neznamenaji likvidaci autoprumyslu. Podivejme se na USA – v nekterych statech plati vyrazne prisnejsi predpisy. Napriklad soucasne evropska naftaky jsou zakazane, protoze tyto predpiy nesplnuji. Presto se zde auta vesele prodavaji a zadna krize prodeju nenastava. Proste tento predpis je jenom dalsi evolucni krok, jako byly drive katalyzatory, casticove filtry a mnoho dalsich veci, ktere dnes pokladame za samozrejme, ale ktere drive take znamenaly zdrazeni automobilu. A stejne jako drive, se to snazi autolobby zastavit. Kdyby jsme k veci pristupovali se stejnou filozofii jako autor, tak dodnes auta nemaji katalyzator a vsichni chodime po meste s plynovou maskou.

    tRISk

    je uz docela pozde(nebo brzo?)..mozna mi unikla myslenka, ale pokud to chapu dobre, z clanku nevyplyva, ze by se na snizovani emisi aut melo zapomenout, ale poukazuje na to, ze tu je daleko zasadnejsi problem, na ktery by se mela evropska jurisdikce zamerit..a tou je cely komplex dopravy.

    Pochopil jsem to tedy tak, ze se tlaci na pilu jen v jednom bode a ostatni jsou vice ci mene opomijene. Ze by se mozna nemel volit zpusob revoluce, ale postupnejsi evoluce…

    Mirek

    Navrh onoho komisare reagoval na to, ze pred par lety se automobilky dohodly s EU, ze EU nestanovi striktni pozadavky na emise a bezpecnost. Automobilky se vymenou za to zavazi, ze snizi emise na 140g. To uz se v clanku nedocteme. Tedy onen Vami propagovany evolucni postup. Ted, kdyz nastava cas na kontrolu onoho zavazku, se zjistuje, ze ho automobilky tezce neplni. Proto ten navrh limitu. Zatimco v USA zavedli prisnejsi normy natvrdo a autovyrobci vyvinuli obrovske usili aby zavedli do vyroby nove, cistsi motory. Tak v tomto roce zavedou napr. dva nemecke koncerny zcela novy dizl, ovsem pouze v USA. V Evrope budou dale cmoudit "oblibene" TDI. To je nazorny priklad, jak to vypada, kdyz nekdo zavede "likvidacni" limity a nekdo zavede "dobrovolny zavazek". I katalyzatory musely byt prijmuty natvrdo, jinak by je dodnes dodavaly vyrobci jako priplatkovou vybavu, v lepsim pripade. Co se tyka ostatni dopravy, byly v lonskem roce prijmuty pomerne tvrde limity na leteckou dopravu, jenomze se o tom mnoho nevi. Proto mohou autori podobnych clanku tvrdit, ze chudaci autovyrobci jsou ti jedini, po kterych se EU vozi.

    Robbo

    Ach jo. Nejdřív si zkus přečíst tohle:

    http://maly.blog.sme.sk/c/72147/Trvale-udrzitelna-krava.html

    Pokud aspoň přibližně chápeš, co se tím myslí, směle dál. V tomhle článku přece nestojí, že všchni černoši krkají a smrdí – neboli že emise neexistují nebo snad není nutné je snižovat. Je o tom, že automobilky emise svých produktů systematicky snižují a že podle autora je tempo tohoto snižování dost rychlé. Že Dimasových 120 g/km by přineslo víc škody než užitku. A že je lépe mít v ulicích místo aut starších (která produkují více exhalátů) auta novější, která jich produkují méně, zatímco odložená směrnice by v praxi vedla k opaku. Ale schopnost porozumět psanému textu zjevně není tvoje nejsilnější stránka.

    Jost

    Souhlas. Taky se mi líbí, že Mirek umí „vidět“ globální oteplování. Jsem myslel, že teplo vidí akorát hadi:-)

    Mirek

    Nenechte si namluvit ptakoviny. Prisnejsi emisni limity v nekterych statech USA vedly k mocnemu rozvoji cistsich technologii. Mate snad pocit, ze v Kalifornii ted jezdi same vraky? Sledujte realitu a uvidite, ze funguje jinak nez se nam lobbysticke skupiny snazi namluvit.

    bob ash

    Jo, ale v Kalifornii rozhodně nemají tak vražedné limity na CO2, naopak CO2 snad dokonce ani neměří. Přísnější mají limity NOx, které sice nezpůsobují globální oteplování, ale jsou poněkud jedovatější.

    U CO2 závisí hlavně na množství spáleného paliva a pod nějakou rozumnou mez se to bez zásadního zmenšení velikosti aut nedá dostat – a imho to ani není potřeba, protože kdyby na silnicích jezdily jen auta splňující SOUČASNÉ emisní normy, budou emise CO2 z celé osobní automobilové dopravy zanedbatelné…

    Naopak NOx pokud vím dost závisí na způsobu spalování a auto s menší spotřebou klidně může mít větší emise NO – třeba evropské diesely, které jsou tady super, protože mají málo CO2, ale v americe kvůli NO neprojdou.

    Mirek

    Je spousta cest jak snizit emise CO2. Od sirsi podpory alternativnich paliv ze strany vyrobcu i statu (teoreticky na nulu pomoci paliv z obnovitelnych zdroju – to automobilky nevyuzivaje temer vubec), pres preplnovani nizkoobjemovych motoru az po hybridy. Jenom chtit. To ze emise CO2 z dopravy jsou zanedbatelne, je opravdu hodne velke zjednoduseni.

    bob ash

    Emise CO2 z dopravy rozhodně zanedbatelné nejsou. Ale emise CO2 z NOVÝCH osobních aut z posledních cca 20 let klesla mnohonásobně. Myslím, že je čas přestat z toho dělat kovbojku a začít řešit vážnější problémy – když utratíme spoustu bilionů eur za snížení emisí osobních aut o dejme tomu 20% (a tím snížení celkových emisí CO2 maximálně o jednotky procent) budou ty peníze někde chybět. Třeba na to, aby se daly řešit mnohem zásadnější emise z tepelných elektráren. A nebo na to, abychom se připravovali na efekt globálního oteplování – protože úplně ho zastavit se nám pravděpodobně podařit nemůže, protože za něj můžeme jen z části.

    A k dalším cestám snižování emisí – hybridy jsou zatím těžce neekologické, protože celou tu příšerně složitou věc vyrobenou z ne zrovna přírodě lahodících materiálů musí někdo poskládat, převézt atd. – a zdá se, že je Toyota Prius horší než většina SUV. Ehm.

    Alternativní paliva – za prvné, není pravda, že se nevyužívají, v americe už je E85 běžně k dostání spoustu let, ve Švédsku se prosazuje, jinde to asi přijde co nevidět. Ale snížení na nulu je nesmysl, protože není kde vypěstovat tolik potřebných rostlin. je to stejný nesmysl jako elektrárny, spalující biomasu – za chvíli by nebyly lesy.

    Co potřebujeme, jsou vodíkové články a termojaderné elektrárny. A dokud nejsou termojaderné, tak víc jaderných.

    Mirek

    To ze se maji resit emise elektraren neznamena, ze by se nemohly take resit emise aut. Lide utrati miliardy, aby si do svych aut koupili elektricka okenka, zatmavena skla ci jine ptakoviny. Schazi tyto penize pri odstranovani emisi z elektraren ? Asi ne, tak proc by zrovna penize za cistsi motor mely?

    Jako ze nehybridy nikdo nemusi poskladat a dovezt? Ze v normalnich autech nejsou akumulatory? Hledate problemy tam, kde nejsou, pripadne tam, kde se je autolobby snazi cilenymi "studiemi" vytvorit.

    E85 sice v USA existovalo, ale az donedavna jen jako exoticky mizivy doplnek, k dostani v cele zemi jen na nekolika desitkach cerpadel. Ted se to meni. Ale mluvime o EU. Tam je to skutecne jenom Svedsko a malicko VB. Podstatne je to, ze jejich zavedenim by se hranice 140g dosahlo hrave. A nemuseli bychom cist tyto srdceryvne clanky o likvidaci automobilek, protze napr. investice na upravu motoru na lih je smesne nizka. Tento limit by zavedeni biopaliv do praxe urychlil, protoze soucasnym tempem nedojde k podstatnemu rozsireni ani za 20 let.

    S poslednim odstavcem nemam problem.

    Marty R

    Moment, jak by se dosáhlo limitu 140g zavedením E85? Vždyť auta na E85 mají spotřebu/emise zhruba o čtvrtinu vyšší, než klasická benzínová. Emise se "sníží" až započítáním CO2, které absorbují rostoucí plodiny, ze kterých se ethanol vyrábí. Jenže i kdybychom je chtěli osadit plošně, pořád to nebude stačit.

    S hybridy se to má tak, že jsou výrobně o dost dražší a zatěžují víc prostředí při vlastní výrobě. Najdi si studii CNW Marketing Research, která dva roky počítala ekologickou náročnost jednotlivých modelů – nejen spotřebu, ale i výrobu, propagaci a vše okolo. Prius skončil až v druhé polovině… např za Porsche 911…

    Mirek

    Uz male primichani lihu do benzinu snizuje emise CO2. Ale hlavne jde o to, ze pri spalovani lihu je kruh CO2 uzavreny – kolik ho vznikne pri spaleni, tolik ho rostliny spotrebuji dalsi rok k rustu. Cili emise CO2 pak muzeme pustit z hlavy.

    Ne kazde studii se da verit. Vetsina techto "studii" je jenom PR material, ktery ma dat vedecke opodstatneni konani, jake potrebuje objednatel takove studie (mnohdy velmi dovedne skryty). Ja jsem zase videl studii, v ktere jsou auta Porsche s prevahou daleko nejvetsimi puvodci emisi CO2. Pri cteni takovych studii je treba pouzivat selsky rozum a kriticke mysleni.

    Marty R

    Být tebou, dal bych si pozor na "objektivitu" zdrojů, ze kterých čerpáš ty. Pokud přimíchání trochy lihu do benzínu tak razantně snižuje CO2, proč se to už dávno nedělá?

    Uzavřený kruh CO2 je nesmysl. Rostliny ho neabsorbují tolik, kolik vznikne při spalování – ani omylem. Rozhodně ne v případě masového rozšíření. A především, jak už jsem tu já i několik dalších napsal, v evropských podmínkách nelze "vypěstovat" tolik ethanolu, kolik by pro nahrazení větší části fosilních paliv bylo potřeba.

    A hlavně, CO2 absorbuje KAŽDÁ rostlina. Takže když se někde místo krmného ovsa vysadí řepka na výrobu bioethanolu, množství absorbovaného CO2 se prakticky nezmění.

    Mirek

    Ano – spravna otazka – proc uz se davno lih do benzinu nepridava? Horici lih vyprodukuje mensi mnozstvi CO2 nez srovnatelne mnozstvi benzinu – to plyne z chemicke podstaty obou latek.

    Uzavreny okruh CO2 neni nesmysl. Nastudujte si to. Tolik lihu, aby jsme se spolehlive dostali na 140g (z dnesnich prumernych cca180g – tj o cca 25%) je i v Evrope. Jenom timto zpusobem se daji srazit emise CO2 pod onen "likvidacni" limit pomerne snadno, jen se do toho pustit. Jak jsem jiz psal, zacit vyrabet lihove motory je investice smesneho rozmeru, notabene kdyz automobilky jiz povetsinou takove motory vesele vyrabeji, jenom je dodavaji do jinych nez evropskych zemi.

    Uvazujte ! – jiste ze se mnozstvi absorbovaneho CO2 nezmeni ale kdyz se spali lih, tak se nespali benzin. Neprida se zadny CO2 navic, doted vazany nekde v podzemi v rope. A CO2 vyprodukovany spalovanim lihu pristi rok rostliny absorbuji. Nula od nuly pojde.

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Nepojde. Aut bude jezdit pořád stejně (nebo spíš víc), a jediný rozdíl bude, že jejich CO2 nebude původu ropného, ale rostlinného. Exhalace CO2 budou stejné, množství pohlceného CO2 rostlinami (všemi na celé planetě) bude také přibližně stejné.

    Jediný pozitivní efekt je šetření omezenými zásobami ropy.

    Mirek

    Ale uz se nebude pridavat dalsi CO2. Obsah bude priblizne staly. Co spaleni jedne urody vyprodukuje, to uroda dalsi rok spotrebuje k rustu. Ted je to tak, ze co jeden rok vyroste (nemluvime o stromech) to se na konci vegetacniho obdobi zase rozlozi za vzniku CO2. To by bylo nahrazeno spalenim v motoru za vzniku CO2. Ale hladina CO2 by byla konstantni. Je to tak tezke pochopit?

    Marc

    Teď si nevzpomenu jak se to auto jmenovalo, ale bylo nádherné, hodně rychlé, bylo v jednom filmu z let osmdesátých a jezdilo na krev. Tohle auto by si měli koupit všichni, co chtějí tak snižovat emise co2, jako ty, Miro, a pokusit se s ním přejet Austrálii z jednoho konce na druhý.

    Filipes

    CNW je podle mě důvěryhodná víc než dost. Vzhledem k tomu, jak podrobné jsou její výsledky, bych nějakou podjatost, podplacenost, či "objednávku" od auto-lobby docela rozhodně vyloučil. Posuď sám zde:

    http://www.cnwmr.com/

    Marc

    Miro ty si pako. Ty pořád meleš o tom stejném, co ti ten druhý vysvětlil, že je úplný nesmysl. Auta NEJSOU hlavním problémem ekologie. Ekoteroristé a ty je tak pouze vidí. Hlavním problémem jsou elektrárny na cokoliv jiného než jaderné palivo. To, že se na vesnicích topí uhlím, je menší problém, však jednoduše vyřešitelný plynofikací, na kterou ale většina našich obcí nemá peníze, nebo to obyvatelé nechtěji (což nechápu), anebo nákupem kotlů na dřevo, které samy o sobě drahé nejsou, ale mají obrovskou spotřebu dřeva, které není levné ani náhodou, nehledě na to, že na horách se musí topit v podstatě celý rok (vím – v jeseníkách mám chalupu/penzion a topím dřevem a plynem, na který mám vlastní nádrž, neboť vesničané si nepřáli plynofikaci).

    Mirek

    Za prve neni tak uplne pravda, ze hlavni problem jsou elektrarny. Mozna u CO2, ale hlavnim emitentem jedovatych oxidu dusiku je doprava a hlavnim lokalnim znecistovatelem jsou domaci spalovaci plastovych odpadu. Ale hlavne jsme na autowebu, tak resime auta a elektrarny se resi jinde. Plyn neresi problem CO2.

    Marc

    tohohle dobrým příkladem je VW Golf GT – má motor 1.4 a na něm jak kompresor, tak turbo, což je zajímavé řešení, ale natáhnout běžný motor na 100 koní na litr je docela drahá věc (motor Skylinu R34 GT-R není běžný), pokud to má být i spolehlivé a vydržet půl mega km. Je to ale úžasný nápad – Fabia 1.4 Turbo, 160 HP, 200 N.m. Jen mě děsí, kolik lidí si místo tohohle vybere ten obludný tříválcový atmosférický diesel. Otec tenhle diesel koupil na firmu, já s tím jednou jel, a od té doby ten paskvil motoru nechci vidět, nebo co hůř, slyšet a cítit.

    Moula

    Strašně zajímavý by bylo porovnat jak je energeticky náročnej každej člověk a jak každej jednotlivec zatěžuje životní prostředí. Ten kdo nevlastní žádný auto a jezdí hromadnou dopravou může být klidně větší znečišťovatel než ten co má v garáži tři auta. Až někdo zase hodí na čarodějnice pneumatiku do ohně tak schválně jak dlouho bych mohl jezdit se svym ferrari než bych vypustil stejně jedů do vzduchu.

    Ch@ron

    Podívejte se pokud možno všichni na film Ala Gora AN INCONVENIENT TRUTH (Nepříjemná pravda), možná vám to poskytne lepší přehled o situaci. Není to ekologická propaganda, je to velmi poučné a je to i koukatelné. A neříkám to tu proto, že bych byl ekolog – nevážu se nikde ke stromům a jaderná energie mi nevadí, jen si myslím, že vám takový film rozšíří obzory a možná změní pohled na věc.

    A baví mě výtky k řidičům starých aut (Schade a spol) – jako by je to v těch plechovkách bavilo. Nejezdí takovými šroty proto, že je to těší, že chtějí ničit ovzduší a zpomalovat okolní provoz, většinou jezdí těmi auty jen proto, že zkrátka na lepší kus nemají.

    denon

    jestli jste docetl clanek az do konce, jiste jste si vsiml, ze konci ve smyslu "evropska unie ma moznost dokazat, ze to s ekologii mysli vazne a podporit vymenu starych aut za nove, privetivejsi k prirode"…zadne vycitky k majitelum skodovek jsem nezaznamenal.narozdil od reakci pod clankem kde se jazdy druhy navazi do majitelu drazsich aut s vetsim objemem motoru.

    bob ash

    Ano, a protože na lepší nemají, tak je potřeba napařit na nová auta daň z luxusu, ekologickou daň, daň z daně, daň ze závisti, daň z toho že se úředník blbě vyspal a taky daň z toho, sis vůbec dovolil žít a koupit si auto.

    Když EU novým debilním zařízením, omezujícím emise na (zatím) téměř nesplnitelnou úroveň, zvýší cenu a náročnost výroby novejch aut, bude to pro ekologii HORŠÍ. Protože nový auta budou dražší, míň lidí si je koupí a víc jich bude jezdit starejma. A protože starý (a je fakt jedno, jestli je to stovacítka nebo Sierra z roku 1980) mají řádoě větší emise, bude to horší, než kdyby si nakoupili levný malý mrchy se současnejma (a tedy velmi slušnejma) emisema.

    Ještě lepší by ovšem bylo podporovat (úlevama na dani, třeba) úpravy starších aut na nižší emise – dá se to udělat, často to není velkej problém a je to lepší, než vyrábět další nový plečky. Ono totiž ve výsledku může bejt nový přetechnizovaný auto míň ekologický než ta stará plečka, pokud potřebujete vyrobit každejch pět let nový …

    Hlavně že máme v EU bandu pitomců v Alpách, který se rozhodli, že protože maj dost vody na kopcích, která se dá využít, nepotřebujou jaderný elektrárny a proto jsou jaderný elektrárny špatný, áááááno? Přitom tepelný elektrárny, který by nahradila jedna jaderná, by vyrovnaly emise asi tak milionu Range Roverů…

    Boda

    http://www.novinky.cz/zahranicni/klimatologove-se-shodli–oteplovani-zavinil-clovek_108284_0bb9m.html

    http://blisty.cz/2007/2/2/art32643.html

    Bez urážky, ale tihle lidé vědí o klimatu podstatně více, než Vy, tudíž Váš názor na vliv člověka na změnu klimatu je zcela irelevantní. Věnujte se automobilismu a nezkoušejte zbytečně komentovat věci, kterým nerozumíte.

    Marek Knotek

    Co to mění na základní myšlence textu, totiž že snižování emisí nových aut probíhá dostatečně rychle a že namísto dalšího zvyšování tlaku na automobilky je potřeba dostat tato nová, čistší auta na silnice?

    Mirek

    To, ze zmeny jsou dostatecne rychle, si mysli jenom autor a PR oddeleni automobilek. Kazdou zmenu o par procent prodavaji tyto borci jako revolucni pokrok. Ani jinak nemohou, protoze z principu nelze s emisemi CO2 mnoho delat, dokud zasadne nepredelaji pohony, nebo alespon nezvoli jina paliva. Proto i ten zasadni odpor k limitum CO2. Nikomu se nechce vstoupit do neprobadanych vod hybridu, elektromobilu ci biopaliv, kdyz zakaznici mohou jeste staleti nakupovat stare spalovaci motory, tisickrat "revolucne" vylepsene, jenom kdyby do toho ti popleteni klimatologove furt nekafrali.

    Boda

    Nejde o to, jestli to mění základní myšlenku, jde o to, že to vyvrací jeden z Vašich "argumentů", tedy ten, že odborníci se neshodují, zda globální oteplování je způsobeno člověkem. Teď víte, že se shodují.

    Na druhou stranu, onu nosnou myšlenku jste nezdůraznil dostatečně. Tón článku bohužel vyzněl tak, že ekologické snahy považujete za pomýlené (Vaše slova). Podle mne jste tak učinil úmyslně, protože rád čtete komentáře (opět Vaše slova), ale to je samozřejmě jen můj dohad. Na snaze urychlit snížování emisí osobně nevidím nic pomýleného. Vám se to může zdát dostatečně rychlé, ale odborníci s Vámi nesouhlasí (viz. uvedené odkazy).

    Pokud chcete své "argumentaci" dodat váhu, zkuste ke svým výkřikům typu "Dodge Ram má nižší emise než Škoda 120" uvést i konkrétní čísla (kolik má Dodge, kolik má Škoda). Také můžete uvést kolik emisí způsobí vytápění plynem (přepočteno na MWh), kolik emisí stojí MWh elektrické energie vyrobené Vámi proklínaným ČEZem apod. V článku jsem nenalezl jediný takovýto argument, což je škoda. Možná by pak bylo zřetelnější kdo má pravdu a kdo je pomýlený.

    Marty R

    Já sice žádná konkrétní data nemám, ale neodpustím si upozornit, že když už kritizujete, měl byste citovat přesně. Pan Knotek nikdy nenapsal, že by "ekologické snahy byly pomýlené". Napsal, že jsou pomýlené snahy o ochranu přírody pomocí zavedení limitů pro nová osobní auta.

    Jeho další dva argumenty zůstávají platné: nové osobáky mohou za tak malé procento emisí, že by se lidstvo mělo spíš zajímat o ty zásadnější znečišťovatele…

    Boda

    "Snahy o ochranu přírody pomocí zavedení limitů pro nová osobní auta." jsou pro mne "ekologické snahy". Nenapsal jsem že považuje za pomýlené "všechny ekologické snahy", tak nechápu v čem je problém…

    "Nové osobáky mohou za tak malé procento emisí, že by se lidstvo mělo spíš zajímat o ty zásadnější znečišťovatele" je typicky chybné uvažování. Je to podobné jako s třízením odpadu, spousta lidí si řekne "vzhledem k celkovému objemu odpadu na světě je ten můj zanedbatelný" a na třízení kašlou. Můj názor je, že je lepší věnovat se úplně všemu. Součet malých částí dá nakonec velký výsledek.

    Navíc ta presumce "malého procenta emisí" není v článku podložena VUBEC ŽÁDNÝM číslem, nechápu tedy proč ji mám věřit.

    Tím samozřejme netvrdím, že by se neměla věnovat pozornost i dalším faktorům znečištění. To pochopitelně měla, ale nevidím žádný důvod, proč by se paralelně s touto pozorností neměla věnovat pozornost i automobilismu.

    Mirek

    Vite proc se resi nova auta a ne ty stara? Protoze vic nez 15 let stare kramy (nekdy od te doby snad plati EURO2) se vyresi do 5ti – 7mi let sami.

    Marty

    Musím bohužel konstatovat, že onen článek na novinkách mě bavil do té chvíle, než jsem zjistil, že to "odborníci" myslí vážně. Prosím vás, tvrzení, že za globální oteplování může v největší míře člověk je blbost. Globální oteplování je v rámci geologického cyklu jev, ke kterému dochází pravidelně. Souvisí s biologickým vývojem řas na dně oceánů, které likvidují mimo jiné CO2 a regulují teplotu a proudění vody. To, že se spomaluje golfský proud je přirozený vývoj. A dokonce se tento proud zastaví, připravte se na to. A to bez ohledu na to, zda člověk přestane zcela produkovat CO2 nebo ne.

    Je pravda, že člověk svým působením na planetě tento vývoj urychluje řádově o jednotky stovek let, ale ani kdyby se na hlavu stavěl, nezabrání mu… A nenechte se zmást. Globální oteplení planety je poslední stádium před dobou ledovou. Počasí v příštích pár stoletích bude velmi extrémní s velmi extrémními změnami – proto také v minulosti i bez člověka vymíraly živočichové a rostliny…

    Marty

    Nic méně, i přesto, co jsem napsal souhlasím se snižováním emisí CO2 i NOx, souhlasím, že by se mělo v širší míře zavést bioethanol (má emise dokonce o něco nižší než CNG zde propagované, ne že je má stejné jako benzín), velmi souhlasím s jadernou energetikou a souhlasím s větším se zaměřením na potlačování emisí elektráren a výrobních závodů.

    Mirek

    No tak slava. Nakonec souhlasite s vetsinou toho, co prosazuji "sileni" ekologove – snizovani emisi, zavedeni biopaliv. Ony to nakonec nebudou tak tragicke myslenky, ze ne?

    Boda

    Že jsem tak smělý, Vy jste klimatolog? Nebo z jaké pozice dáváte zmiňované odborníky do uvozovek? Proč si myslíte, že jejich názor je špatný, zatímco Váš je správný? Můžete uvést nějaké zdroje, které by laika (jako například mne) mohli vyvést z omylu a potvrdili Vaše závěry (a tím dementovali názor již zmiňovaných klimatologů z článku na Novinkách)?

    Boda

    I když, pořád se bavíme o globálním oteplování, ale zapomínáme na to, že exhalace škodí i přímo lidskému zdraví (teď nemyslím poměrně neškodný CO2, ale ostatní jedy). I kvůli tomu se snad vyplatí co nejvíce tlačit na výrobce aby emise snižovali…

    Mirek

    Nejdrive musim rici, ze proste nemate pravdu co se tyka uzavreneho obehu CO2. Nevim, zda jste biolog, ci klimatolog, ze o tom pisete s takovou jistotou, ci jste k tomu dosel dlouhym premyslenim, ale vsechny informace z duveryhodnejsich pramenu jsou jine. Ale ono nema cenu se o to prit. Protoze, jaka legrace, nejdrive se tu pocastuji zastanci cistsich technologii nejakymi temi "ekoteroristy" a hlupaky ale nakonec se drtiva vetsine diskutujicich shodne na tom, ze biopaliva jsou vhodna cesta, ze emise je nutne snizit, ze automobily nutne potrebuji principielne jiny pohon. A je jedno zda jedna skupina preferuje duvody ekologicke, jina politicko-bezpecnostni rizika, jina ekonomicnost. Tak proc ty hadky? Opravdu je tak dulezite, abych ja mel pravdu a ostatni podrtil, kdyz muj i vas cil je nakonec stejny?

    Asi se lisime v tom, ze Vam staci, kdyz nove technologie vidite v konceptech a na vystavach (palivove clanky jiz dokonce desitky let), ale ja pozaduju nove technologie od vyrobcu na prodejnach. Hybridy vyrabi Toyota uz snad 10 let a velmi uspesne. Dokonce navysuje vyrobni kapacity U koho dalsiho si muzeme hybrid v CR koupit – Honda kdyz nahodou 1 doveze a kdo dal? BMW uvedla auto na vodik v limitovane serii a na 1 auto ma 10 zakazniku. Ve Svedsku, pokud ma zakaznik u daneho modelu moznost vybrat mezi motorem na lih a ostatnimi, vybira z 80% motor na lih. Jinymi slovy, poptavka po cistsich modelech je evidentne znacna, ovsem na strane vyrobcu, krome par vyjmenovanych vyjimek, aktivita veskera zadna. E85 uz neni problem statu. Danove ulevy jsou zavedeny a ted je to skutecne jen na vyrobcich. Stat nepostavi pumpy a ani soukromnik nepostavi pumpy dokud tu nebudou jezdit auta na lih. Tam se skutecne bez iniciativy nejakeho vyrobce nepohneme ani o pid. Proc tak mala aktivita? Kdo by se hnal do nejakeho lihoveho motoru, kdyz zakaznik nakonec koupi stary "dobry" benzinak, protoze nic jineho stejne nesezene. Nakonec to budou nenavidene emisni limity, ktere tuto zmenu prosadi za vas.

    Mirek

    PS. To patri pod jiny clanek 🙁

    igor

    kazde to auto si svoje "odprdka", takze ten nadpis je dost klamlivy pan autor. Akekolvek palivo v koncovej forme pre ekologov priatelne, si vypyta svoju dan v podobe energie ktoru je nutne dodat na to,aby sme ho vytvorili. Relativne ciste auta sme tu mali zaciatkom storocia, ked jazdili "na drevo". totiz drevo je vcelku kvalitny akumulator slnecnej energie, takze v pripade,ze dokazeme vytvorit idealny motor, splynujuci drevo, dostaneme do ovzdusia presne take mnozstvo plynov, ake sa do neho dostali za poslednych 50 rokov, kym strom rastol. Naopak, to,ze budeme vytvarat a zdokonalovat proces ziskavanie energie z fosilnych paliv, nam sice pomoze byt efektivnejsi, no tieto technologie budu budu casom priblizovat vacsim masam, takze v konecnom dosledku bude produkcia sklenikovych plynov rovnaka, len zodpovednost za to, bude rozlozena na vacsi pocet hlav. Navyse sa do ovzdusia uz niekolko desiatok rokov dostavaju latky, ktore sa hromadili a premienali v podzemi tisicrocia a my sa chcem tvarit, ze toto nema s globalnym oteplovanim nic spolocne?

    Ale aby som nebol len hlupo kriticky voci Vasmu clankoku…naozaj nie je dovod, aby europa platila za nezodpovedny pristup na ostatnych kontinentoch…podme spolu do ciny, kde ekologia je zaradena do rovnakeho sufliku ako ludske prava, demokracia, ci boj proti korupcii…popripade k energeticky najnarocnejsim USA…EU si nie vzdy zvoli spravny napad za svoj…

    JonnY

    velmi pekny clanok 🙂

    doporucujem pozriet tento dokument http://video.google.com/videoplay?docid=4499562022478442170&q=global+warning+swindle

    Pavel

    S autorem tohoto clanku vetsinou souhlasim. Bohuzel kvalitni auto stoji tolik, ze je pro bezne obcany jako je tato tak drahe, ze si ho proste mohou dovolit jen pri velkem uskromneni a to jedine na splatky. A to se bavime o novych autech, ktera jsou ale mala a v podstate neobsahuji zadna pokrocila reseni. Ano..mam na mysli jednu velkou nejmenovanou domaci automobilku…S nazorem autora na globalni oteplovani souhlasim, avsak i tak si myslim , ze vyrabet auta se spotrebou 3 litry na 100km a nebo na ruzne jine pohony je dobre. No kvuli CO2 ale proste proto, ze jsou tu i jine emise a proto, ze ropa a jine zdroje jsou omezene a je dobre je vyuzivat ekonomicky a taky proto, ze je to (pokud dobre provedeno) ekonomicky vyhodne..nebo ostatni snad nechcete jezdit levne? Jinak osobne jsem velky fanda elektromobilu a myslim, ze minimalne jako jeden z nekolika moznych pohonu ma vyznam

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist