polovina-ridicu-kamionu-nepouziva-bezpecnostni-pas.jpg

Polovina řidičů kamionů nepoužívá bezpečnostní pás

Žhavé novinky o autech

Nejprve to vypadalo na další zbytečný výzkum, výsledky jsou ale alarmující.

Diskuze

10 komentářů

    JirkaSnake

    video jak z vesmírný stanice :))

    a mj. poutejte se !

    Tuvy

    Kdo proboha takovýhle článek sepsal? Přemýšlíte u překládání nějakých PR článků (v tomto případě od Volva) o jejich obsahu?

    Článek (v této podobě) míchá dohromady všechny dopravní nehody a kamiony, přihazuje nějaká nesmyslná procenata a vyvozuje mravoučné "poutejte se". Nebo chcete tvrdit, že mezi roky 2001 a 2008 zahynulo 375000 řidičů kamionů při nehodách a z toho 60% (225000 mrtvých) zahrnovalo nárazy do dálničních a jiných sloupů či jiné totální destrukce kamionů (kde by ani pásy nepomohly).

    Spíš věřím tomu, že úmrtí řidičů kamionu při dopravních nehodách v ČR budou do desíti za rok (a z toho polovina zinfarktuje ještě před nehodou).

    T.

    tom

    pokud někdo "zaparkuje" kamion do mostního pilíře je mu už nejspíš jedno zda byl připoután nebo ne. Viděli jste někdy tu plechovou konzervu (říká se jí kabina) po takovém nárazu?

    Spíš mne zaráží že piloti raketoplánu nemají k dispozici airbagy 😀

    Tohares

    Ani tento ani původní článek nic takového netvrdí. Překlad je dokonce přesnější, než by se dalo čekat, jen jde o zkrácenou verzi. Nevím, jestli jste se pouze špatně vyspal, nebo máte problém s porozuměním textu, ale mně to přišlo jasné…

    Tuvy

    No mě to přijde také jasné, jen to je jasná demagogie…

    Jestli za devět let umřelo na silnicích 375 000 řidičů, jde očividně o všechny řidiče (nejen nákladních aut) a věřím, že 40% z nich by pásy zachránily (v těch osobácích), ale spojit to s tím, že se polovina kamioňáků nepoutá je prostá mystifikace (i na přiloženém obrázku ze známého videa je zřejmé, že mi v malém osobáku bude jedno, jestli mě sejme připoutaný, nebo nepřipoutaný řidič kamionu – sotva si toho všimne).

    Zvlášť pokud jde o zkrácený text, je výsledný nesmysl jasnou chybou "redaktora". Nebo jde o záměr – v tom případě považuje redakce autowebu své čtenáře asi za jednodušší, když je ochotná něco takovéhoto "servírovat".

    T.

    Tohares

    Demagogie to není. Ten článek je stavěn tak, aby byl alarmující a stejně je to i v originálu. Podstatou je, že řidiči kamionů jsou profesionálové, ale nepoutají se, přestože by měli jít příkladem. Mám řidičák dva roky a moc jsem toho nenajezdil, ale ani jako chodec jsem neviděl dopravní nehodu na vlastní oči. To jen ve večerních zprávách to vypadá, že silnice je pohřebiště s otevřenými hroby a kdo neumí slalom, tak v jednom z nich skončí, ale to neznamená, že se mi to stát nemůže. Vše je otázkou pravděpodobnosti a média ji jen opticky zmenšují. Na normálním člověku je, aby si to přebral a nebál se jezdit, ale při pohledu do statistik mu musí být jasné, jak se má na silnici chovat.

    Lidi by se poutat měli a hotovo. A ty, co se nepoutají je potřeba postupným nátlakem připoutat:-D. A suchá data budou fungovat jen na ty nejchytřejší z célé populace, protože pro ně je pravděpodobnost něco jako náboženství. U ostatních jsou potřeba brutální videa, fotky, tresty a silná slova.

    Věřte mi, že řidiči kamionu nebude jedno, jestli mě sejme nepřipoutaný. Okolo většiny cest jsou příkopy a pravděpodobně se bude snažit nehodě zabránit => neskončí na kolech a v přiloženém videu to je nádherně vidět (a nebyl zde žádný dopředný pohyb). Kamion se svou váhou a vysoko položeným těžištěm jednoduše nepatří k nejstabilnějším vozidlům při prudkých úhybných manévrech. Krom toho jedna z nejhorších věcí pro nepřipoutaného řidiče je, když nehodu přežije (mrtvému je všechno jedno), protože rozsah a závažnost zranění je daleko větší, než kdyby se připoutal, a někdo mu to několikrát připomene až bude v nemocnici 3x déle, než by musel. Navíc pokud bude mít airbagy, které samozřejmě vystřelí i v malé rychlosti, nebude se mu zamlouvat jejich schopnost zranit nepřipoutaného řidiče.

    fuzzy_Stone

    lidi předstírají, nemluví pravdu, staví se do pozic které jim nejsou vlastní denodenně. Rozdíl v předstírání tohoto článku od těch zbylých je že tento předstírá pro "užitečnou" věc. Faktem je že když se někdo po přečtení sebevymyslenějšího článku připoutá, nic neskazí, naopak. Alarmující jsou v naší společnosti jiná předstírání a lži. Například ty že jestli nebude S classe pouze Hybrid, naše planeta nepřežije.

    Machtann

    Dodatek o Indii je sice pravdivý, ale nedává smysl. Hlavní náboženská síla v Evropě je stále křesťanství, které hlásá, že po smrti "dobří lidé" půjdou do nebe kde si budou užívat na věky věků. Je to samozřejmě jen pohádka, ale v podstatě vystihuje přesně to, co jste napsali o Indii. Tudíž není myšlení lidí rozdílné kvůli náboženskému vyznání…

    Machtann

    A málem bych zapomněl dodat: s tím příštím zrozením do "lepšího života" to v Budhismu (i v ostatních indických náboženství) není zas tak horké. Rozhodující je karma a rozhodně to je složitější než jen: v dalším životě se narodíte do lepšího. Chtělo by to trochu prostudovat materiály 😀

    fuzzy_Stone

    stejně tak ne všichni křesťané příjdou do nebe žeano 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist