Peugeot Expert Combi L2 2.0 BlueHDi 150 (2017)

Vnější vzhled s akcentem francouzského šarmu, silný a úsporný motor, tři řady sedaček a/nebo obrovský kufr. Zdá se, že tady máme recept na ideální praktické auto.
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 7.2

Radosti

Design, spotřeba, praktičnost

Starosti

Klimatizace, tuhá a krátká spojka

Původně ryze užitková dodávka povýšená na civilní verzi tím, že se plechy kabiny očalouní a doplní se bohatá výbava a několik řad sedadel, má značné charisma. Ten popsaný proces změny na civilní vůz je třeba brát s nadsázkou, aby nedošlo k mylnému výkladu, že si myslíme, že někdo u Peugeotu dolaďuje auto původně určené pro stavaře a speditéry implantováním měkkých materiálů a plastů. Chci jen říct to, že pokud někdo potřebuje opravdu velké a prostorné auto, lepší než hledat kompromis v nějakém MPV, je lepší zaměřit se na tradiční dodávku, v našem případě vybavenou ve stylu osobních aut.

Peugeot takové dodávky umí a nový Expert není výjimkou… Ano, je to dodávka, takže těžko hledat nějakou extrémní kreativitu u vnějšího vzhledu a tvaru. Není nic lepšího než tvar kvádru a ten tady máme. Na přední části je patrný designový jazyk současné modelové linky Peugeotu a to je v pořádku. Hnědá barva je šik a to je asi tak všechno, co lze k auto říct, snad ještě že tady máme typ na středně dlouhém rozvoru interně označovaný jako L2.

Interiér

Pokud zvenku Expert vypadá jako dodávka, protože to je dodávka, tak uvnitř panuje atmosféra osobního auta. Snad jen nastupování za volant je více do výšky než třeba u 308 a sezení je vyšší, ovšem v návaznosti na použité materiály, výbavu, zpracování, tady žádný náznak kompromisu v duchu „tady budou jezdit zedníci umazaní od vápna čili auto nepotřebuje čalounění“ není. Co chci říct, že jsem nenašel tlačítko, kterým se aktivuje klimatizace. Ovládání teploty tady je, ovládání nastavená „foukání“ tady je, ale klasické AC ON/OFF ne. A nepřišel jsem na to, jak se spouští, ani prostřednictvím digitálního displeje.

Pohon

O pohon se stará naftový čtyřválec s výkonem 150 koní, což je nejsilnější pohonná jednotka v nabídce a síly má dost. Motor má tichý chod, dostatek výkonu na to, aby si s autem plným buď lidí (jsou tady další dvě řady sedadel za řidičem) anebo nákladu (kufr se dá, po vyjmutí sedaček, počítat na stovky litrů).

Spotřeba

Tabulková spotřeba by měla být podle oficiálních materiálů něco kolem pěti litrů, já jsem se pohyboval za 7,4 l/100 km a to je velmi dobrý výsledek, vzhledem k tomu, že jsem jezdil spíše rychle než pomalu a spíše s plným autem než jako solitér.

Ovladatelnost

No, je to dodávka, takže s tím souvisí i ovladatelnost. Vymetat s Expertem zatáčky není korektní, plynulá jízda ve stylu transportu lidí či zavazadel je v pořádku, motor je tichý, příjemně tahá, auto má pohodlně naladěný podvozek, neskáče a nedrncá. Zda bych si chtěl na něco stěžovat? Ne. ehm, vlastně ano, je tady určitá drobnost, na kterou jsme si musel zvyknout a to na chod spojky. Spojka má tuhý chod a krátký interval, ve kterém zabírá, je potřebné velmi opatrně se rozjíždět, aby autu nezhasínal motor. A to je tak všechno.

Verdikt

Závěr je jednoduchý. Peugeot Expert je velmi dobré auto, pokud potřebujete dodávku pro dva až sedm lidí, s velkým kufrem, dostatečně silným – ale úsporným motorem, za rozumnou cenu. Zmínka o ceně je velmi podstatná, zejména optikou konkurence, protože můžeme sice seriozně prohlásit, že etalon třídy, Volkswagen Multivan, je v mnoha ohledech lepší než Peugeot Expert, ale je také dražší.

Ve chvíli, kdy Francouz dotahuje na Němce kvalitou zpracování, výbavou, praktičností a navíc stojí v základu o stovky tisíc méně (Multivan začíná na 837014,- Kč bez DPH, Expert startuje na 525000 Kč a končí u největší a nejsilnější verze na 695000 Kč bez PDH), máme zde auto, se kterým je v rámci nabídky třeba počítat.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1997
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110/150 v 4000
Točivý moment (Nm)370 v 2000 ot./min
Nejvyšší rychlost (km/h)170
Spotřeba paliva (l/100 km)5,9 / 4,9 / 5,3
Objem nádrže (l)69
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4956
Šířka (mm)1920
Výška (mm)1890
Rozvor náprav (mm)3275
Provozní hmotnost (kg)1705
Ceny
Základní cena modelu525 000 Kč
Základní cena test. verze620 000 Kč
14.6.2017 11:00

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist