Peugeot 308 2.0 BlueHDI 150k EAT6 (2014)

Nejsilnější turbodiesel v kombinaci s automatickou převodovkou je v hatchbacku nižší střední třídy možná trochu rozmařilost, ale k Peugeotu 308 sedne perfektně.
  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 7.8

Radosti

Kombinace motoru a převodovky; extravagantní interiér…

Starosti

…na jehož ergonomii si nezvyknete; chybějící pádla řazení

Peugeot 308 pro nás vůbec není neznámým autem. Poprvé jsme jej testovali s přeplňovaným benzínovým motorem 1.6 THP o výkonu 156 koní a nemohli jsme skrýt nadšení, ačkoliv na špičku třídy to jenom těsně nestačilo. Všechno důležité zaznělo už ve starším testu, takže se nyní podívejme na samotný vrchol nabídky, a to turbodiesel 2.0 BlueHDI s výkonem 150 koní a automatickou převodovkou.

Interiér

Od doby, kdy jsem naposledy řídil Peugeot 308 se nic nezměnilo, samozřejmě ani pomalý a chaotický multimediální systém, ale to nemá cenu znovu rozpitvávat. Stejně se, minimálně do faceliftu, nezmění. Po designové stránce mě ovšem extravagantní kabina stále nepřestává bavit. Hliníkové doplňky povyšují interiér o řád výš, na rozdíl od manuálu však plastový volič automatu v létě nepálí a v zimě zase nestudí. Už jsem si zvykl i na malý volant a budíky nad ním, stejně jako na trochu méně místa na zadních sedadlech.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pohon

Hlavním rozdílem oproti ostatním testovaným třistaosmičkám je motor. Pod kapotou se tentokrát usídlil vrcholný turbodiesel 2.0 BlueHDI o výkonu 150 koní a na poměry masivním točivém momentu 370 Nm. Čekejte od něj naprosto dostačující výkony a společně s šestistupňovou automatickou převodovkou i příjemně sladěnou dvojici. Automat má sice pracovní morálku francouzského dělníka po vydatném pátečním obědě, řadí však hladce a dokonale se hodí k uvolněnému charakteru auta. Slušné odhlučnění jednotky už lze považovat za samozřejmost.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Spotřeba

Stejně tak i příznivou spotřebu, i když oficiální údaje považujte spíše za utopii a mějte navíc na paměti, že konvenční automat s hydrodynamickým měničem pár decilitrů k výsledné spotřebě ještě přidá. Po týdenním testu se však průměr ustálil mezi šesti a sedmi litry nafty. Ve srovnání s benzínovou šestnáctistovkou však stojí za zvážení, jestli se příplatek 63 500 korun za turbodiesel (a dalších 37 000 korun za automat) vyplatí, jelikož motor 1.6 THP platí za jeden z těch úspornějších benzíňáků.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ovladatelnost

Přesné a ostré řízení, navíc ještě podpořené malým volantem, svádí ke svižnější jízdě, sportování však brání houpavější a méně jistý podvozek. Když zaklekne, poslušně drží zvolenou stopu a překvapí přilnavostí, v nájezdu však působí poněkud rozevlátým dojmem. Také schopnosti pohlcovat nerovnosti kazí měkké uložení náprav, které místy povrzvá, na druhou stranu balonovité pneumatiky o rozměru 16″ část komfrotu navracejí zpět.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Verdikt

Vypadá elegantně zvenku i zevnitř, turbodiesel má dostatek síly a automat zase přináší ještě více pohody na palubu. I přes drobnější nedostatky v oblasti komfortu odpružení a ovládání multimediálního systému, což je je dlouhodobě nejvíce kritizovaná část auta, Peugeot 308 znovu dokazuje, že se jedná o velmi solidní auto.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1997
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu205/55 R16
Pneumatiky vzadu205/55 R16
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110 / 150 v 4000
Točivý moment (Nm)370 v 2000
0-100 km/h (s)9,6
Nejvyšší rychlost (km/h)214
Spotřeba paliva (l/100 km)4,7 / 3,6 / 4,0
Objem nádrže (l)53
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4253
Šířka (mm)1804
Výška (mm)1472
Rozvor náprav (mm)2620
Provozní hmotnost (kg)1535
Celková hmotnost (kg)1900
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)690
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1500
Zavazadlový prostor (l)420 / 1228
Ceny
Základní cena modelu340 000,- Kč / 340 000,- Kč v akci (1.2 PureTech 82 k Access)
Základní cena test. verze527 000,- Kč / 502 000,- Kč v akci (2.0 BlueHDI 150 k MAN6 Active)
Cena testovaného vozu564 000,- Kč / 539 000,- Kč v akci (2.0 BlueHDI 150 k EAT6 Active)
17.11.2014 8:45| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist