Pagani Huayra je oficiálně venku

Nástupce legendární Zondy dostal foukaný dvanáctiválec a obrovské stádo koní. Přitom je to stále typické Pagani.

Jméno nového supersportu Pagani má sice odkazovat na jméno boha větru, ale podle nás se jen jedná o citoslovce, který vydáte pokaždé, když sešlápnete pedál plynu na podlahu: „HHUUUÁÁÁÁJJJJRRRÁÁÁÁ…“ Uprostřed má totiž uložený dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec od AMG, který produkuje 700 koní výkonu a 900 Nm točivého momentu.

Pagani Huayra je doslova přecpáno moderní technikou a novými řešeními, takže se dá skutečně považovat za pravověrný supersport. Vývoj trval dlouhých sedm let a výsledek je sestaven z karbonových vláken a titanu. I když je Pagani Huayra mnohem lépe vybavena než Zonda, je větší a nabízí širší bezpečnostní výbavu, hmotnost se podařilo udržet na 1350 kg.Dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec má stejný blok jako motor v Mercedesu SL65 AMG, ale Pagani si vynutilo u AMG úpravy, které eliminovaly turboefekt na minimum. Vnitřnosti motoru jsou tak úplně jiné. Když už jsme mluvili o výkonu 700 koní, v nabídce bude i ostřejší „sportovní“ verze s výkonem 730 koní a točivým momentem 1100 Nm (!!).

Převodovka je sedmistupňová sekvenční s pádly pod volantem, ale co je na novém supersportu Pagani nejzajímavější, je aktivní aerodynamika. Vpředu a vzadu najdete spoilery, které se podle potřeby vysouvají a upravují prodění vzduchu. Celé auto samo o sobě funguje jako křídlo a generuje přítlak, tyto spoilery pak pomáhají při brzdění či zatáčení. Ve velmi vysokých rychlostech dokáže aerodynamická brzda výrazně zvětšit zpomalení, než kdyby se auto spoléhalo jen na klasické brzdy, které jsou v případě nového Pagani karbon-keramické.Podobně jsou řešeny například stíhačky, které pomocí různých křidélek zlepšují své manévrovací schopnosti. Přední spoilery se mohou vysouvat nezávisle v úhlu 0 až 30°, zadní pak v úhlu 0 až 40°.

Pagani ještě nezveřejnilo oficiální čísla, ale podle předběžných naměřených údajů by měl nový supersport Huayra zdolat stovku za 3,3 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti minimálně 370 km/h. Cena také ještě nebyla stanovena.

autoweb.cz

26.1.2011 11:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist