Padl rekord McLarenu F1?

Německé firmě 9ff se s upraveným Porsche GT2 podařilo dosáhnout rychlosti 388 km/h. Teď už jen zbývá dořešit, jestli je tuning to samé, co sériová výroba.

9ff je německá tuningová firma, o které se v posledním roce mluvilo v souvislosti s možným ohrožením šest let starého rychlostního rekordu McLarenu F1, který se v rukou Andyho Wallace rozjel v roce 1998 na maximálku 386,3 km/h. V těchto dnech vyšlo najevo, že se jí to mělo podařit v polovině prosince minulého roku na zkušebním oválu Nardo v Itálii a 9ff si tudíž nárokuje uznání za nejvyšší rychlost dosaženou v kategorii silničních aut.

K tomuto účelu se v minulém roce zabývala vývojem speciální verze 911 GT2, kterou označuje svým vlastním názvem 9ff-V400 (jako zamýšlená maximální rychlost). Na první pohled se ale sériové GT2 moc nepodobá, protože všechny aerodynamické prvky byly přizpůsobeny jedinému cíli. Karosérie je na řadě míst odlehčená a střecha, přední a zadní kapota, dveře a zpětná zrcátka jsou z uhlíkových vláken.

Ve všech směrech přepracovaný ležatý šestiválec biturbo má objem 3,8 litru a k hlavním technickým úpravám patří modifikace turbodmychadel, použití kovaných titanových ojnic, kovaných pístů a také vodou chlazených mezichladičů. Provedeným změnám je přirozeně přizpůsobená i řídicí jednotka.

Zesílená šestistupňová převodovka má dlouhé převody a je spojená s třílamelovou spojkou.

A jaký výkon tedy potřebujete k tomu, abyste se mohli rozjet na 388 km/h? Podle 9ff to je 828 koní při 7200 ot/min a 883 Nm při 6450 ot/min.

Mimo jiné potvrzují tyto hodnoty i to, že tisícikoňový výkon Bugatti Veyron není v souvislosti s plánovanou maximálkou 400 km/h bezdůvodným excesem, nýbrž holou nutností.

S hmotností sníženou na 1300 kg (sériová GT2 váží 1420 kg a jezdí 315 km/h) vychází u 9ff-V400 poměr 637 koní na tunu. Sériová GT2, u které nikdo nepochybuje o jistém stupni přemotorování, má pro srovnání mnohem skromnějších 340 koní na tunu.

Pokud jde o hranici 400 km/h, firma 9ff doufá, že jí dosáhne jako první, ještě před příchodem Veyronu, naplánovaném na září tohoto roku, či možných úspěchem dalšího konkurenta od švédského Koenigseggu. Nikdo další v současnosti nepřichází v úvahu.

Konstruktér McLarenu F1 Gordon Murray už v době vzniku F1 předvídal, že se během příštích deseti let může objevit auto, které bude ještě rychlejší než McLaren. Na okraj ale také nikdy neopoměl dodat, že to ještě neznamená, že bude poskytovat stejný stupeň jízdních zážitků.

9ff plánuje výrobu zhruba dvaceti kusů V400, každý za cenu kolem 12 milionu korun. Otázkou zůstává, zda se na ně bude pohlížet jako na plnohodnotné a právoplatné přemožitele McLarenu F1, nebo jako na stále výjimečná, ale přeci jen tuningová auta. Mít silniční poznávací značku totiž pro vstup mezi legendární výrobce zdaleka nestačí. A to je míněno bez urážky.

redakce autoweb.cz

31.1.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist