otazka-tydne-ktera-automobilka-by-mela-vstat-z-mrtvych.jpg

Otázka týdne: Která automobilka by měla vstát z mrtvých?

Stýská se vám po vaší oblíbené automobilce? Dejte nám vědět, která značka by podle vás měla dostat druhou šanci a vstát z mrtvých.

Diskuze

23 komentářů

    tukator

    jako výrobce osobních automobilů. Její modely patřily vždy k tomu nejlepšímu, mnohdy zaváděly novinky jako první na světě. Vždyť i ten VW brouk je kopie tatry 97….

    d3ff

    Jednoznačně Lancia, ne jen převlečený fiat.

    Sova

    Jednoznačně palec nahoru. Akorát by pak měl vstát z mrtvých i Hans Ledwinka

    ...

    NSU, Horch, Auto Union…

    AnderN

    Souhlas s Tatrou. Lancia je taky kus historie, ale není mrtvá. Fiat jen zastavuje výrobu nových Lancií, podpora a servis existujících modelů vč. těch historických podle prohlášení Fiatu nadále probíhá a probíhat bude. Je pravděpodobné, že až vyvinou model hodný té značky, bude pod ní taky uveden na trh, což je možná lepší strategie, než prodávat pod tou značkou Chryslery.

    Existuje ale řada značek, které by si vzkříšení zasloužily — namátkou MG (ne, to co se v produkuje v Číně a UK není MG, je to jen zneužití značky), Rover, Saab, Pontiac, Oldsmobile a další. Kdybychom chtěli jít do více minulosti, pak např. Austin, Morgan, Triumph, AC, DeTomaso, Matra a další. Všechny tyto značky přivedly na svět během svých produkčních let vynikající modely.

    DTSmaniac

    přesně tak, jednoznačně Tatra!

    Kyle

    Mrtvoly se křísí jen těžko. Prevence je důležitější. Některé automobilky nemají, s ohledem na to co v poslední době produkují, do hrobu daleko. Některým dokonce k pohřbení chybí už jen pár lopat hlíny. A byla by jich taková škoda… Měly by se vzpamatovat a vrátit se ke kořenům.

    dan

    Wartburg

    Bubaak

    Taky mě toho napadá víc, ale TVR mi skočí vždy na paměť, když vidím další rize sportovní Porsche, Ferrari… TVR byla jediná automobilka, která je skutečně dělala, kašlali na ABS, protikluz a mohl je řídit jen člověk, který řídit uměl a měl to v hlavě srovnaný… tedy skutečný nadšenec. Časy a rychlost pro ně nebylo vše.

    horskvo

    TVR snad z mrtvýchvstává, aspoň to píšou na webovkách 🙂

    Za mě saab 🙂

    Bubaak

    To je tam už dva roky :-/ Saab určitě taky 🙂

    BlackHide

    Za mě Pontiac, ale nemyslím Pontiac Aztec, Vibe…. Myslím tím Pontiac GTO, Solstice atd. Ta značka se držela dokud nezačalo vedení s auty pro rodinu…Dále Tatra, bohužel jsem ročník který ji už ji nemohl řídit, ale slyšel jsem že je to skvělé auto….. a já jsem vysazený na V8 😀

    Sir CHerokee

    Přál bych si, aby Tatra a Lancia. Ale ani jedno si nedokážu moc reálně představit.

    Petr K.

    Za mě ani jedna. V době čistého kapitalismu a volného trhu je přirozený výběr ta nejlepší selekce. Tatra? Odkud by vzala technologie? 603 byla nádherná, unikátní ale už tehdy mimo mísu, dál už jen ostuda. Saab? Kdysi krásná individualistická auta, ale kdyby měl fungovat v současné realitě, musela by být tak drahá, že by je nikdo nekupoval. Plakat nad mrtvolami je sentimentální nesmysl. Svou roli splnily, tím to končí.

    Vlado

    Kedysi najprogresivnejsia znacka…

    Verny

    Naprostý souhlas, ale k tomu Ledvinkovi by to chtělo ještě několika miliardovou injekci. a nevadilo by kdyby to byli třeba číňani.

    obstik

    Jako věrný a dlouholetý saabista bych zvolil SAAB. Byly to vždy nadčasové vozy s něčím co ostatní neměli – duši, sice malou ,ale o to silnější komunitu.Nechci polemizovat o tom, že ten a ten model byl špatný,že žral jak tank, že to byl vlastně Opel nebo další názory Prostě SAAB !!

    Petr K.

    No ano, vedle BMW a Mercedesu byli Saab nebo např. Lancia tahouni vývoje v rámci celé Evropy. Ale udělali základní chybu. Příliš se vyhranili. Vyšli tak vstříc svým kmenovým fanouškům, kteří je za to milovali, ale pro meinstream se dostali „za čáru“. Takže výsledek byl ten, že vypadli z hledáčku běžného motoristy (natož fleetů) a zdaleka ne každý fanda měl na to, aby si od svého idolu koupil nové auto. Cesta by byla prorazit do premiového segmentu, který by vysoké ceny unesl, ale to se ani jednomu nepovedlo, byť na to oba vynaložili obrovské množství peněz. Přinejlepším byli vnímáni jako taková top střední třída, nikdy ne jako luxus. A to nestačilo. Svou roli odvedli, budiž jim země lehká. Křísit je v současné konstelaci by bylo jako vytvářet zombie. Ostatně jsem dost zvědavý, kde bude za pár let Volvo. Zatím má výborně našlápnuto k tomu, aby za čas ulehlo vedle nich.

    a

    1. Samozřejmě Tatra se vzduchem chlazeným osmiválcem (dnes utopie)
    2. Italský muscle car Iso Grifo (oblíbený angličák) – to by zrealizovat šlo, třeba Sergio by mohl vzít V8 z Hellcatu a kastli by mu někdo v Itálii spíchl…
    3. Z nostalgických důvodů Pontiac, protože Knight Rider jezdil v osmdesátých letech na programu ORF2 v pracovní dny o půl sedmé večer v černém Firebirdu a starého pětimetrového Bonneville jsem si naživo potrápil v pouštích amerického západu od mormonů až po Golden Gate a všechno to přežil.

    a

    Taky si to myslím, ale ty kořeny dneska lidi asi nekupujou. Kupujou SUV s dotykovými displeji a asistenty na úplně všechno.

    Pavel

    Určitě by to měla být Tatra a její famózní osobní auta.

    griffin

    ono SAAB to uplne (nateraz) nezabalil a zatial NEVS (sucasny vlastnik toho, co zo SAAB Automobile ostalo) je blizko hladiny (na chvilu nad ale uvidi sa v maji/juni):
    http://www.saabsunited.com/2015/04/nevs-stands-once-again-on-its-own-feet.html

    ten kto sleduje veci kolo SAABu (teda NEVSu:)), tak vie ze ciel je (teda bol) ist smerom k elektromobilom a jeden prototyp narychlo dali dokopy:
    http://www.saabsunited.com/2014/09/the-saab-9-3-electric-car-prototype-test-track-and-tech-interview.html

    osobne stale verim ze SAAB vstane z popola (heh na phoenix platforme? :))

    BEBECKO

    Plymouth by bylo super zpestření a přilití benzínu do ohně mezi US muscle cars, takže jednoznačně Plymouth!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist