otazka-tydne-co-je-podle-vas-nejuzitecnejsim-vynalezem-v-autech.jpg

Otázka týdne: Co je podle vás nejužitečnějším vynálezem v autech?

Dnešní auta bychom si bez malých, ale velmi užitečných vynálezů, které nám každý den zpříjemňují život, už nedokázali představit. Který zlepšovák je ale podle vás ten nejdůležitější?

Diskuze

18 komentářů

    odie

    Kdybych měl vybrat ty nejlepší vynálezy, musel bych se vrátit hodně v čase. Jde o věci, které už jsou samozřejmostí – blinkry a brzdová světla. Hlavně blinkry na silnici hodně pomůžou, pokud je ostatní používají a člověk pak ví, co chystají. Škoda že si to mnoho idiotů na silnicích neuvědomuje. Brzdová světla taky dobře zkrátí reakční dobu. Stěrače z nápovědy na obrázku jsou také skvělá věcička a měli velmi zajímavý vývoj, když jejich původní vynálezkyně s nimi neuspěla u společností vyrábějících tramvaje, protože by prý rušili řidiče.
    Když ale vezmu high-tech fičury z „poslední“ doby vývoje, tak jsou fajn automaticky ztmavovaná zrcátka či tempomat.
    Asi by se nemělo zapomínat na pásy či airbagy, ale snažil jsem se zaměřit spíš na předcházení nehodám a pohodlí.

    Sir CHerokee

    Souhlasím s příspěvkem nade mnou…to se těžko píše…blinkry, brzdová světla, stěrače…

    Petr K.

    Asi se dozvím, že jsem řidič na baterky, ale u mě vítězí lenost a bezpečnost. Jedna věc totiž je strávit v autě zábavných 30 km na sobotní vyjížďce jen tak pro radost a věc docela jiná je absolvovat v něm několikrát do týdne víc, než 500 km za den. Mě mnohem víc potkává to druhé. Takže:

    ESP – ano, zábava s ním moc není, ale při většině nečekaných krizovek dokáže být svému řidiči nenahraditelným pomocníkem

    tempomat (ideálně adaptivní) – už vás někdy bolela noha z auta víc, než když ušlapete 30 km pěšky? Mě jo! Tempomat je geniální vynález!!

    BT handsfree – ano, nejlepší je netelefonovat vůbec, ale znáte to… takže když už, tohle je zdaleka nejlepší cesta, bez držáků, adaptérů, kabelů… a telefon může klidně ležet zapomenut v tašce s NTB někde v kufru

    Xenononé světlomety – od té doby, co je mám mě nebolí z nočních jízd oči a netrpím pocitem, že jet na potkávačky = jet poslepu

    Samozřejmě vynálezy jako takové jsou jiná věc. Kdybych se na to díval očima historika, jasně vítězí KOLO! 😀

    myk

    Som rozmyslal, ze pri dobrom soferovi mnohe elektronicke pomocky, ktore boli zadupane pod ciernu zem v predoslej ankete su paradoxne dobrym pomocnikom, takze tazko vybrat.

    Ale potom som si spomenul na to, ako som soferoval kedysi staru Skodu 120, Transporter T3 a staru Feliciu a jednoznacne hlasujem za posilnovac riadenia 😀

    Ivan

    Souhlas, ještě bych doplnil posilovač brzd.

    Marek

    Odhliadnuc od veci, ktore maju vsetky auta, tak by som sa priklonil k laktovej opierke. Neskutocna pomocka hlavne na dlhe cesty.

    Nism0

    Vyhřívání věcí.
    Od zadku, přez volant po čelní skla/zrcátka

    Pepe____

    Ukameňujte ma, ale po dlhých rokoch som v rodinnom aute presedlal na automat a cestu naspäť na manuál si už neviem prestaviť.
    Samozrejme, pri nejakom kupátku by to bol opäť manuál, ale inak už určite nie 🙂

    MM

    Kolo už tu bylo před autem, ale tím zlepšovákem je motor.

    JM

    Z výmyslů posledních pár let dávám hlas pro elektronickou parkovací brzdu. Nechápu že se tak praktická věc mohla objevit v minulém výčtu nešvarů. Nicméně líbé se mi i vyhřívané okno, nezávislé topení, asistence odstupu, keyless, otevírání víka kufru „nohou“ atd…

    Hobart

    Připište si klimatizaci a okna v elektrické stahování oken.

    Bunicin

    Asi nikdo se nebude hadat, ze nejdulezitejsi jsou ty veci, bez kterych by se proste jezdit nedalo (svetla, sterace, motor, prevodovka a dneska uz i klimatizace, atd.), ale ja si auto nedokazu predstavit bez navigace. Pri vzpominkach na cestu Favoritem do centra Parize se zastaralou mapou v roce 1990, nebo na prujezd Marakesem s tim, ze se budeme drzet cedule letiste, dochazim k jasnemu nazoru, ze bez navigace uz ani ranu. Nehlede na to, ze dneska podavaji systemy jako RTI od BMW nebo i TomTom Trafiic velmi presne a aktualni informace o provozu. A to i na vedlejsich silnicich, kam jsou stazeni vsichni ridici, vyuzivajici stale jen TMC. Kdybych mel nominovat druhe a treti misto, asi bych vybral xenony a propojeni s telefonem.

    BlackHide

    Kromě motoru bych navrhl pohon 4×4 😀

    bukaj

    Určite štartér pretože štartovať ručne je trošku nebezpečné a nepohodlné. A ešte ma napadá že veľmi užitočné je mať rezervu dnu v kufri pod podlahou a nie pod autom (V zime niekde na rozmocenom snehu by som ju fakt nechcel vyberať) alebo ešte v horšom prípade ju nemať vôbec (len cumim keď ani na dojazdovku neurobia v niektorých autách miesto). A chválim simply clever riešenia od škody. Drobnosti, ale užitočné.

    23561

    1. bezpečnostní pásy
    Jednoznačně na prvním místě bezpečnostní pásy. Před deseti lety mi zachránily život a dnes a denně zachraňují další.
    2. elektronika motoru
    Pokud přeskočíme další bezpečnostní vynálezy (deformační zóny, asistenty…), na druhé místo bych dal elektronické řízení motoru. Myslím, že postavit auta s dnešními kombinacemi parametrů výkonu, spotřeby a hmotnosti by s karburátorovými motory nebo mechanickými vstřikovacími systémy bez elektroniky nebylo možné.
    3. navigace
    Z hlediska uživatelského komfortu se umím smířit se švihadly (ručním stahováním okýnek), nevyhřátými sedačkami, klimatizací nevychlazeným interiérem a dalším nekomfortem, ale navigace dnes umí poskytovat služby nejen na neznámých místech, ale díky aktualizaci momentální dopravní situace přes rádio i na dennodenně projížděných trasách.

    BlackHide

    A nebo se mi v roce 2004 strašně líbili výdechy které udržovali okna nezamlžené v tátově Phaetonu, a nebo jeho topení schované za obložením (jak to nazval Clarkson „auto s prvním ústředním topením“), bylo to hodně šikovné 😀 ale to je jenom taková lahůdka 😀

    Petr

    Zní to možná banálně, ale málokterá věc prošla a prochází takovým vývojem, jako právě pneumatika…

    Driver

    Za mě je Best of výbava: Dynamické Světlomety. Ať už Xenon Led nebo Laser, zdroj světla je dle rychlosti auta ale kdo jezdí 130kmh gps tak mu xenon stačí ale musíte mít DYNAMICKÉ. Potom nejen že je máte jako každé xenony vždy seřízeny dle zátěže, a přepínají dálkové na tlumené ale hlavně, JSOU INTELIGENTNÍ. Svítí všude kam se dá, ale nikoho neoslní. To je technologie k neuvěření. Jízda v noci už konečně neporušuje předpisy. Konečně i při 130kmh vidíte na vzdálenost, na kterou umíte zastavit. Není to zázrak? Je!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist