Opel Zafira (1999 – 2005)

Zafira patří mezi nejvyhledávanější MPV. Získá si vás variabilitou interiéru, použité plasty jsou ale u starších vozů zklamáním.

Vůbec poprvé bylo německé MPV Opel Zafira představeno veřejnosti v roce 1997 na frankfurtském autosalonu. Tehdy šlo ale ještě o koncept. V sériové podobě vyjel vůz na silnice v lednu 1999.

Rok 2000 přinesl úpravu nabídky pohonných jednotek. Jde o zvýšení výkonu zážehové osmnáctistovky na 92 kW, novou pohonnou jednotku 2.2 16V/108 kW a uvedení nového turbodieselu 2.0 DTI.

Následující rok se objevila sportovně pojatá verze OPC s přeplňovaným agregátem 2.0 T/141 kW. Silnější přeplňovaný vznětový motor 2.2 DTI se začal prodávat v roce 2002.

Faceliftem prošel model v roce 2003. Současně došlo i k úpravě interiéru, což se projevilo především použitím hodnotněji působících plastů. V roce 2005 byla na ženevském autosalonu představena Zafira druhé generace.

Opel Zafira velká fotogalerie

Opel Zafiraa fotogalerie

Bariérovým testem Euro NCAP prošel Opel Zafira první řady v roce 2001. Za ochranu posádky při nárazu dostal pouze tři hvězdičky z pěti možných, což není nejlepší výsledek.

Za volantem
Palubní desku automobilů vyrobených před faceliftem trochu sráží lacině působící plasty. Sedadla jsou pohodlná, pro výbavu Sport to platí dvojnásob (ta nabízí i další odlišnosti jako je třeba přívod chladícího vzduchu k brzdám). U některých vozů je vzhled interiéru oživen použitím čalounění dvou barev.

Posádka má prostoru dostatek. Dokonce ani ve třetí řadě není místa extrémně málo, i když roztahovat se zde určitě nemůžete.

Systém Flex7 zaslouží jen chválu. Šesté a sedmé sedadlo jsou totiž součástí dna zavazadelníku, který v pětimístném uspořádání poskytne objem 600 litrů. Jedním tahem jde každou sedačku vysunout a vůz tak proměnit podle potřeby až na sedmimístný. V tomto případě se zavazadelník zmenší na 150 litrů.

Z hlediska spolehlivosti jsou jasně lepší zážehové pohonné jednotky. Šestnáctistovka však bude vyhovovat jen klidným řidičům, proto doporučujeme spíše motor 1.8 16V a to nejlépe po navýšení výkonu z původních 85 na 92 kW. Větší agregáty už tolik nepotěší spotřebou ani sazbou povinného ručení.

Právě z hlediska spotřeby pohonných hmot jsou ideální turbodiesely. Ty však nezřídka trápí problémy. Základní motor 2.0 DI/60 kW nabízený od počátku výroby navíc nepotěší slabou odezvou na sešlápnutí pedálu plynu.

Silnější 2.0 DTI/74 kW vybavený mezichladičem už zajistí rozumné svezení. Ještě lepší pak přirozeně můžete čekat od motoru 2.2 DTI/92 kW. Pozor si ale dejte na některé častější závady těchto pohonných jednotek.

Časté závady
Mezi problémy dieselů patří netěsnost vstřikovačů, potíže mohou dělat i váhy vzduchu. Méně časté jsou poruchy palivového čerpadla.

Nezřídka praskají žárovky ve světlometech, vyskytují se úniky motorového i převodového oleje a koroze výfuku. Ta napadá především koncový tlumič.

Též dejte pozor na funkčnost centrálního zamykání, vůle na přední nápravě a stav zadních tlumičů pérování. Mnoho vozů se potýká s nedopisujícím displejem palubního počítače.

Motorizace
Benzinové motory: 1.6 16V/74 kW, 1.8 16V/85 a 92 kW, 2.0 T/141 kW, 2.2 16V/108 kW.
Dieselové motory: 2.0 DI/60 kW, 2.0 DTI/74 kW, 2.2 DTI/92 kW.

KLADY
dobré jízdní vlastnosti
variabilní až sedmimístný interiér
cestovní komfort
úsporně vznětové motory

ZÁPORY
slabý vznětový agregát 2.0 DI
do faceliftu levně působící interiér

Milan Jirouš

23.5.2009 2:38| autor: Milan Jirouš
Více o tématu: OpelOpel Zafira

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist