Opel Vectra (2002 – 2008)

Třetí generace Opel Vectra s označením C znamenala obrovský kvalitativní skok. Neprospěl jí však nový systém ovládání směrových světel.

Vectra C přišla na trh v roce 2002 v provedení sedan a později také ve verzi liftback GTS. Prostorné kombi pod tradičním názvem Caravan se dostalo ke slovu o rok později.

V roce 2005 prošla modelová řada modernizací, vrámci níž došlo k úpravě citlivosti páček pod volantem. Do nabídky se dostala šestistupňová převodovka a sportovní podvozek IDS Plus.

Rok 2006 se nesl ve znamení příchodu sportovně laděného modelu Vectra OPC, který dostal přeplňovanou pohonnou jednotku 2.8 V6 T/188 kW. O rok později byl její výkon ještě navýšen a to na 206 kW. Nástupcem Vectry se stal Opel Insignia, který její místo přebírá právě v těchto dnech.

Bariérovým testem Euro NCAP prošel automobil v roce 2002 s výsledkem čtyři hvězdičky z pěti možných za ochranu posádky při nárazu.

Za volantem

Velký klad německého vozu představuje vnitřní prostornost. Nedostatkem nebudou trpět ani lidé na zadních sedadlech. Zavazadelník nabídne objem 500 litrů v základním uspořádání v případě sedanu a liftbacku. Kombi poskytne o 30 litrů více.

V interiéru vozu najdeme kvalitní materiály, podvozek zajistí výborný jízdní komfort a potěší i zdařilé odhlučnění motorového prostoru. Druhou stranou mince je zvýšená citlivost na příčné nerovnosti, o něco hlučnější běh turbodieselů DTI a především nešťastné řešení přepínačů pod volantem.

Páčky směrových světel a stěračů se totiž vždy vracejí do neutrální polohy, místo toho, aby zůstaly zaaretované. Když klepnete do páčky směrových světel, ta třikrát bliknou a dost. Pokud ji stisknete více, blikají do narovnání kol, nebo ručního vypnutí. Před modernizací (do r. 2005) byla citlivost páček příliš velká a tak u starších automobilů dochází k nechtěnému zapnutí směrovek, i když chce řidič pouze třikrát bliknout nebo naopak. Pokus o ruční deaktivaci pak často vede ke spuštění blikačů na druhé straně vozu. Tato na první pohled drobnost přivádí nejednoho zájemce o ojetinu k šílenství a tak nakonec zvolí jiný vůz.

Z pohonných jednotek doporučujeme především moderní turbodiesel 1.9 CDTi, který je svižný, tichý a úsporný. Pokud uvažujete o zážehové šestnáctistovce, dobře si koupi rozmyslete – bude vám výkonově stačit? Produkovaných 74, později 77 kW a točivý moment 150 Nm totiž není na velký vůz zrovna mnoho.

Časté závady

Pozor si dejte na poruchy převodovek a řídicích jednotek motoru. Výjimkou není ani rychlá koroze koncového tlumiče výfuku, vyskytují se vůle na přední i zadní nápravě a potíže mohou nastat s váhami vzduchu u dieselů.

Někdy zlobí klimatizace a ovladače na centrálním panelu, praskají žárovky ve světlometech a pozornost věnujte také kontrole displeje palubního počítače. Ten totiž u některých vozů nedopisuje.

Motorizace

Benzinové motory: 1.6/74 a 77 kW, 1.8/90 a 103 kW, 2.0 T/129 kW, 2.2/108 a 114 kW, 2.8 V6 T/169, 184, 188 a 206 kW, 3.2 V6/155 a 160 kW.
Dieselové motory: 1.9 CDTi/74, 88 a 110 kW, 2.0 DTI/74 kW, 2.2 DTI/92 kW, 3.0 V6 CDTi/135 kW.

KLADY
velká nabídka ojetin
vnitřní prostornost
příznivé ceny
komfortní odpružení do modernizace

ZÁPORY
příliš citlivé páčky pod volantem
hlučnější turbodiesely DTI
citlivost na příčné nerovnosti

Milan Jirouš

7.11.2008 8:14| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist