Opel Meriva 1.7 CDTI (130 k)

19 fotografiíOpel Meriva

Silnější motor a manuální převodovka řeší problémy, pro které jsme před rokem kritizovali Merivu s automatem. Na jejich místě však přichází s vlastními.

Diskuze

6 komentářů

    Honza

    Nemělo testovací auto na tachometru náhodou jenom pár kilometrů? Nová spojka je kousavá vždycky.

    WinDiesel

    A navíc je to novinářské auto, to dostává pěkně zabrat.

    Martin Plaštiak - autor

    Nemůžu samozřejmě úplně vyloučit nějakou momentální slabost auta, ale teď s ním shodou okolností jezdí Honza Koubek. A přestože má Meriva v kolech nějakou tu tisícovku navíc, nadává Honza na to samé…

    lubos

    jasne,ze novy auta maji spoustu veci,ktere si casem sednou do optimalni polohy a funkce.radeji tvrdou spojku,nez vyrizeny setrvak po 80tis.km,viz koncern vw….

    Martin Plaštiak - autor

    Jenže tady není problém v tvrdé pružině. Jde o to, že se pedál \“lepí\“ k podlaze, načež vystartuje proti noze. Řídil jsem za posledních pět let desítky aut s naftovými čtyřválci, ale Meriva je jedno ze dvou, která se chovala tak protivně (druhá byla Mazda 6 první generace). To je extrém.

    Milan

    Nesúhlasím s názormi testovatelov. B merivu vo výbave Cosmo 96 kW vlastním cez rok, preskákal som s ňou všetky ročné obdobia, ale od počiatku som sa popísanými negatívami nestretol. Rozjazdy, jazdé vlastnosti, reagovanie vozidla na pedál akcelerátoru sú plynulé, jazdím v mestskej premávke a priemernú spotrebu mám 5,9 l, mimo mesto sa udržím na spotrebe do 4,5 l, no musím podotknúť, že mám turistický štýl jazdy, s občastným športovým nádychom.
    Na merivu som presedlal po benzínovej 1,6 Astre, no na merivu nemá. zvyknúť si na ovládecie prvky je len otázka zvyku, tak ako u všetkých nových vecí, určite to nie je Skoda 120 alebo Lada. Podotýkam, že tento výkonný motor v uvedenej cene príplatku dostal do vienku zvýšené bezpečnostné prvky – najmä brzdiče, na vozidlo už nenahodíte 15 disky ako je to u nižšieho výkonu v D alebo u benzínov. je zvýšená i hmotnosť na nápravy 1125/950, základná hmotnosť je 1571 kg a maximálka je 2020kg, je normálne zapísaná v techničáku a nie je predmetom utajenia od Oplu, len sa stačí dívať.

    Čítal som obe recenzie, a nemôžem sa s nimi stotožniť, pripadajú mi ako objednávka konkurencie, nechcem uraziť. V závere roku 2011 som si testoval osobne mpv KIA, Skoda, Citroen, Renolt …., no Meriva ma nadchla najviac, a to podotýkam, že v tom čase som na 96 KW dízlovú verziu na Slovensku nenatrafil.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist