Opel Insignia v Paříži

Insignia je pro Opel nejdůležitějším modelem dneška.

Nejen pro to, že vývoj spolykal obrovské množství prostředků, ale zejména z toho důvodu, že Opel potřebuje napravit svou pověst a budovat image výrobce solidních, kvalitních a přitažlivých vozů. Vectra, kterou Insignia nahrazuje, byla možná dobrým a celkem prodávaným vozem, ale nedokázala udržet Oplu věrné zákazníky, kteří jednoduše požadovali od auta více přitažlivosti. Po stránce spolehlivosti také Vectra velkou díru do světa neudělala, ačkoli si stála mnohem lépe než jiné značky, zejména ty z Francie. Jenže od německého výrobce se tak nějak automaticky očekávají nadstandardní výsledky.

Opel prezentuje Insignii jako úplně nový model, proto se také rozhodl pro změnu jména. Vybírat můžete z pětidveřového liftbacku, kombi a čtyřdveřového sedanu. Časem přibude také kupé, které možná ponese legendární název Calibra (konečně, ale Opele, ať to stojí za to).

Opel Insignia velká fotogalerie

Opel Insignia fotogalerie

Základní motorizací bude čtyřválcový benzínový motor 1.8 ECOtec, který svými 140 koňmi výkonu a 175 Nm točivého momentu uspokojí maximálně spořivé zákazníky. Nejprodávanějšími motorizacemi budou diesely, které budou podle očekávání tvořit až 70 % všech prodejů. Dieselový dvoulitr nabídne 130 nebo 160 koní, záleží na tom, jakou verzi si vyberete.

Opel nabídne v základní výbavě adaptivní podvozek FlexRide, který vám umožní vybrat si mezi komfortním nebo sportovním režimem. Pokud si ale objednáte základní benzinový motor 1.8 nebo základní diesel, budete si za adaptivní podvozek muset připlatit.

Dalším lákadlem je pohon všech kol, který je standardem pro vrcholnou verzi 2.8 V6 Turbo. Ta nabídne slušných 260 koní a hlavně 350 Nm od 1900 ot./min. Čtyřkolku můžete mít i za příplatek k benzínovému čtyřválci 2.0 Turbo, který má výkon 220 koní.

Pokud patříte k příznivcům nafty, ale nechcete splývat s davem, možná by vás mohl zajímat dvakrát přeplňovaný dvoulitr s výkonem 190 koní a točivým momentem 400 Nm. Ten je rovněž standardně dodáván s pohonem všech kol a adaptivním podvozkem. Při tom se spokojí pouze s 6,7 l/100 km v kombinovaném cyklu.

Nadšenci jistě přivítají příchod ostré verze OPC, která bude mít rovněž pohon všech kol, adaptivní podvozek a minimálně 300 koní. Podle posledních zpráv z Nurburgringu, kde probíhá testování prototypů, jsou Insignie OPC hodně rychlé.

Opel Insignia si už můžete začít objednávat a podle prvních informací se jedná o cestu správným směrem.

autoweb.cz

6.10.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist