Opel Astra (1998 – 2009)

8 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Astra druhé generace je na trhu ojetin velice oblíbeným vozem. Potěší totiž jízdními vlastnostmi, často i solidní výbavou a dobrou cenou.

Diskuze

22 komentářů

    k.ik

    tato řada přinesla nádherné kupé od firmy Bertone

    Jiri

    Rád bych se zeptal autora na spolehlivost tohoto vozu. Značka OPEL nemá v tomto zdaleka nejlepší pověst. Ocenil bych tedy názor, zda se toto tvrzení zakládá na pravdě. Statistika TUV pro me neni smerodatna, jde mi spise o zkusenosti vlastniku. Dekuji

    M

    Tuhle astru mam 4 roky, najeto 207000 km, koupeno s poctivymi 129000 km, tzn. mam na ni najeto cca 80000 km.
    Zavady:
    – Porucha ridici jednotky v cca 180000 km, nova za cca 30000,-, pouzita za 10000,- i s praci, takze \“CNS\“ meho auta ted pochazi z nejakeho nabouraneho Vauxhallu. (Ve stejnou dobu se RJ pokazila i kamaradovi na o neco starsim, ale mene jetem focusu, na rozdil od astry focus nejel ani v nouzovem rezimu. Astra se do nej prepinala jen pri teplem startu, jinak jela).
    – Zaneseny EGR ventil ve 200000km. Byl puvodni, podle servisu zazrak, ze tak dlouho vydrzel. Prevenci je 1.4 16V poradne vytacet. Ma dobry zvuk a na spotrebu to nema znatelny vliv, takze to nevadi ani autu ani ridici, kdyz na to poradne slapne. Novy stal i s praci cca 7000,- Je to ekologicka blbost, aby melo auto nizsi emise, takze to hodne nastvalo.

    Zavady zpusobene spatnym zachazenim predchozich majitelu:
    – Opotrebene palivove cerpadlo 4000,-. Opotrebeni neodpovidalo opotrebeni auta: Majitel servisu mi rikal, jestli si klickem nezapinam elektriku, kdyz auto stoji, abych si mohl pustit radio. Ja takovou volovinu nedelam, takze to delal ten predemnou…
    – Zatuhnute lanko parkovaci brzdy + znicene brzdy. Auto stalo v bazaru cca 1/2 roku a ti chytraci ho nechali stat na brzde… Stalo to asi 13000,- , hlavne kvuli tem spalenym brzdam. Jednou jsem proste odbrzdil a vyrazil na dlouhou cestu, ale p. brzda zustala castecne zabrzdena, auto bylo shodnou okolnosti hodne nalozene, takze jsem si toho vsiml, az kdyz jsem zastavil a zdani kola nejak smrdela…

    Zavady zpusobene mou neznalosti:
    Zadrena spojka klimatizace 4000,- (pouzita). Astra je moje prvni auto s klimou, takze jsem jeste nevedel, ze ji mam zapinat i v zime, kdyz ne kvuli odmlzovani oken, tak proto, aby ji chladici medium promazalo… A jednou v kvetnu, kdyz zacaly vedra, po zapnuti klima uz auto nevychladila…

    Jak jsem psal, kamarad ma focuse 1.6 16V, zavad mel stejne, mozna o neco vic/zavaznejsi, naklady stejne jako na astru. Astra je podle me hezci, hlavne uvnitr a interier nenici slunecni paprsky.

    M

    Tuhle astru mam 4 roky, najeto 207000 km, koupeno s poctivymi 129000 km, tzn. mam na ni najeto cca 80000 km. Karoserie sedan, motor 1.4 16V, vybava: klimatizace, ABS, p. mlhovky, el. okna vpredu, el. zrcatka, kozeny multifunkcni volant.
    Zavady:
    – Porucha ridici jednotky v cca 180000 km, nova za cca 30000,-, pouzita za 10000,- i s praci, takze \“CNS\“ meho auta ted pochazi z nejakeho nabouraneho Vauxhallu. (Ve stejnou dobu se RJ pokazila i kamaradovi na o neco starsim, ale mene jetem focusu, na rozdil od astry focus nejel ani v nouzovem rezimu. Astra se do nej prepinala jen pri teplem startu, jinak jela).
    – Zaneseny EGR ventil ve 200000km. Byl puvodni, podle servisu zazrak, ze tak dlouho vydrzel. Prevenci je 1.4 16V poradne vytacet. Ma dobry zvuk a na spotrebu to nema znatelny vliv, takze to nevadi ani autu ani ridici, kdyz na to poradne slapne. Novy stal i s praci cca 7000,- Je to ekologicka blbost, aby melo auto nizsi emise, takze to hodne nastvalo.

    M

    Jeste dodatek k predchozimu: karoserie sedan, motor 1.4 16V, vybava: klimatizace, ABS, el. okna, el. zrcatka, p. mlhovky, kozeny multifunkcni volant.
    Klasicke zavady, ktere popisuje kazda recenze Astry G na netu me nepotkaly: Vyfuk je stary min. 5 let a porad ok, tlumice ok, oleje trochu ubude jen po dlouhych cestach po dalnici.
    Bracha ma octavii I, kamarad focus I – oboji jsem dostatecne ridil, jizdni vlastnosti se lisi jen v zanedbatelnych detailech.

    hb1

    \“Bracha ma octavii I, kamarad focus I – oboji jsem dostatecne ridil, jizdni vlastnosti se lisi jen v zanedbatelnych detailech. \“

    Takze O1 ma stejne jizdni vlastnosti jako Focus? 😀

    Lukas

    Jen bych autora popravil, Astra OPC nebyla kupe, ale 3.dv hatchback!!
    Kupe se snad delalo taky s 2.0turbo(nevim jiste), ale nedelala se jako OPC.

    Luke

    Myslim, ze v clanku chybaju relevantne udaje. Pri naftovych motoroch 2,0 dti a 2,2 dti sa neuvadza svojske cerpadlo Bosch VP44, kde bol problem s opravou kvoli integrovanej riadiacej jednotke. Takisto, naftovy povodny motor 1,7 TD je nevhodny kvoli praskaniu hlavy valcov. Ako optimum je odporucany 1,7 dti (55 kW) s nevalnym vykonom, ale vynikajucou spotrebou okolo 4,5 l/100 km.
    Z benzinovych verzii odporucam vynechat \“staru\“ 1,6-tku s oznacenim X16XEL, ktora brala olej kvoli ovalite piestov. Niektore verzie 1,8 mali problemy s riadiacou jednotkou. (nie som si isty, ci 85 kW alebo 92 kW – odporucam pozriet forum astra-g.cz)
    Nakolko vlastnim Astru G s motorom 1,4 TP, mozem ju doporucit ako vozidlo, ktore stravi vacsinu casu v meste a na okreskach. Auto je skutocne zive v porovnani s konkurencnymi motormi o objemu 1,4. Vdaci za to prevodovke s kratkymi prevodmi. Na druhej strane, na dialnici toci pri 130 km/h cca 4.000 ot./min, cim sa zvysuje hluk a spotreba.
    Ked sme pri spotrebe, dlhodobo sa da udrzat priemer cca 6,5 l/100 km s podielom 40% mesto.
    Rozhodne by som sa vyhol starsim rocnikom a zameral sa na vozidla s oznacenim Classic 2. Disponuju sice jednoduchsou vybavou (vela prvkov sa da dokupit a domontovat), maju vsak modernejsie motory, ktore sa montovali aj do novsej generacie H. Takisto je predpoklad, ze novsie vozidla budu zachovalejsie (ale nie je to pravidlo).

    Coolibra

    Relevantní údaje jsou co se týče spolehlivosti skutečně pouze relevantní. Dívám se okolo mě a nějak mi uniklo, že poslední dobou všichni jezdí s moderními nadupanými vozy typu TDI, TSI,turbonevímco a já mám furt staré Oply r.v. 1993 a 1995, přičemž ani jeden není 16 ventil ale tady v článku jemně posmívané 8 ventilové klasiky. A musím říct , že jsem z toho už fakt vytočený. Ale ne z toho , že by se ta auta furt kazila, přičemž na jednom mám 230 tis. a na druhém 190.tis. ale, že se ty tkvz. srágory už nerozpadli ať si už konečně mohu koupit něco \“lepšího\“ a kvalitnějšího\“. Je mě to až trapné ale vono to furt jede a jede. Kvalita se však podle mého názoru pozná i podle řidiče. Protože jak se k tomu stroji budu chovat jak hovado tak to brzo skončí, viz. služební vozidla. Takže tak k Oplu. Lidičky se usmívaj, že co to jede za křápa a já se usmívám, že nemusím dávat těžce vydělané prachy na nové low costy, tvářící se jako výdobytek 21. století. Tato úvaha má sloužit k zamyšlení kam spěje svět založený na nadprodukci a kam s tím spojená nekvalita všeho co je okolo. A Opel? Jo tak to nechť si každý zváží sám. Já už zvážené mám.

    Iste, v podstate suhlasim. Takisto som si nekupil Astru na zaklade krcmovych dristov, ale na zaklade vlastnych skusenosti, ktore som mal z predchazdajucich ….Oplov.

    na tejto astre nie je dobr nic:

    diesel – ziadny spolahlivy naftak tam nie je..
    benzin – 1,4 slaba, 1,6 zerie olej, 1,4 Twinport – kazia sa viive klapky, termostaty, zapalovacie listy, EGR ventily..

    nie je vobec ziaden dovod si kupovat Opel

    Milan Jirouš, Autoweb

    Dobrý den,
    v první řadě záleží na tom, jaký měl vůz údržbu a jak s ním bylo zacházeno (nevytáčet motor hned po studeném startu atd.). Znám dva majitele aster G a nemají s vozem prakticky žádné potíže (oba 1.4 16V). Jen běžný servis – olej, brzdové destičky. Na trhu je řada aut v dobrém i v doslova dezolátní stavu, takže potkat můžete cokoli. Sám jsem jezdil v několika \“géčkách\“ a jsem toho názoru, že není takový problém najít auto ve slušném stavu, s nímž nebudou potíže. Osobně tento model hodnotím dost vysoko a určitě bych se ho nebál.

    Milan Jirouš, Autoweb

    Dobrý den,
    v první řadě záleží na tom, jaký měl vůz údržbu a jak s ním bylo zacházeno (nevytáčet motor hned po studeném startu atd.). Znám dva majitele aster G a nemají s vozem prakticky žádné potíže (oba 1.4 16V). Jen běžný servis – olej, brzdové destičky. Na trhu je řada aut v dobrém i v doslova dezolátní stavu, takže potkat můžete cokoli. Sám jsem jezdil v několika \“géčkách\“ a jsem toho názoru, že není takový problém najít auto ve slušném stavu, s nímž nebudou potíže. Osobně tento model hodnotím dost vysoko a určitě bych se ho nebál.

    Mozno by si mal sem pisat az ked Ti bude lepsie. Toto su presne tie dristy \“odbornika\“, ktory o tom vie babinu fujaru.
    Zisti si, kolko sa tychto aut predalo ako novych napr. v SR a kolko ich je v ponuke ako jazdenych. Zisis, ze na predaj su vacsinou starsie rocniky s vyssim nabehom, pricom uzivatelia si tieto vozy nechavaju vo vlastnictve po mnoho rokov. Zrejme na to maju dobry dovod.

    \“nie je vobec ziaden dovod si kupovat Opel\“
    uz si nejaky niekedy vlastnil?

    M

    1.4 16V vůbec slabá není, právě naopak: Je to možná nejsilnější 1.4 své generace, srovnatelné nebo silnější než řada 1.6 od jiných značek, které se v té době vyráběly. Je to 16V motor, ktery se musi tocit, protoze je staveny na to, aby se vic vytacel, a pak jede opravdu dobre. I převodovka je podle toho nastavená. Astra G neni tak tezka, jako Astra H nebo jina novejsi auta, takze do ni takovy motor staci.
    Zanesene EGR ventily a dalsi zavady, ktere pisete, se vyskytuji u vsech aut.

    Mike

    Stačí nekupovat diesel a potíže s \“ekologickými\“ šidítky nebudou. Já bych si osobně Opel nevybral, ale myslím, že 1.8 16V, by pro auto mohl být ideální motor.

    x18xe

    1,4 16V je opravdu spíš do města, 1,6 16V podle majitelů často žere olej. Z vlastní zkušenosti znám 1,8 16V, což je pro takové auto výkonnostní minimum. Docela stačí už i na dálniční jízdy, naopak ve městě si při krátkých jízdách řekne klidně o 10-12 litrů, při delších jízdách po městě aspoň těch 9 l. Mimo město je defenzivní jízda za 6 l, svižná do 7 litrů a rychlá s předjížděním 7,5 až 8 l.
    Osobně bych dal přednost 2,0 16V nebo novějšímu 2,2 16V (montoval se do všech karoserií, jenom se doporučuje dát pozor na rozvodový řetěz).
    Silnější motory mají často ve výbavě i sportovní sedadla s nastavitelnou délkou sedáku a s vyhříváním sedadel. Dá se narazit i na černou nebo světle šedou kůži.
    2,0 turbo existovalo i ve verzi kombi (údajně vyrobeno 390 ks – neověřoval jsem), viz třeba tady: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=215537961,
    kompletní údaje tady: http://autokatalog.autoscout24.de//opel/astra-caravan-1998-2005/2.0-turbo-147-kw-200-ps/

    bert

    autor článku mohol,ešte dodat,že okrem korozie výfuku.atd….prakticky pekne hrdzavela cela kasa,prvých modelov…….

    inak si myslím,že astra bola prvým priekopníkom aut s čírou optikou ktorá sa objavila na naších cestách…….ale i tej doby….klobuk dolu….

    ti smradlavy chuj, predam ti astru. Tu moju, oc je furt rozjebana!

    spigy11

    Vlasnim prekupenu 1.4 Twinport Z14XEP, 130k km poslednych 10k uz na plyne. Nic z toho ako EGR, zap. lista a podobne sracky som neresiel iba bezna udrzba, Bola vsak menena vodna pumpa. Auto ma prijemny vzhlad aj interier, a dostacujuci kufor a to mam 2 male deti. Motor je dostacujuci, akurat ze s klimou a nalozeny, ma problem sa rozhybat. Priemerna spotreba benzin 6.5 az 7, plyn 7.5 az 8. Mesto/mimo 50/50.

    Sam si za to mozes, ked si ju rozjebal. Uz len to oslovenie dokazuje, ze si primitiv.

    honza

    Astry G mame doma dve, ja 2002, HB, 1.7 Dti . najeto 301 000, manželka, 2004 sedan, 1.6, 16V , najeto 118 tis., dieslovou mame od noveho auta, benzin od 75 tis (nestočeno – koupeno od kolegyně z prace), a musim rict ze celkova spokojenost.

    diesel – sice trochu slabsi (55kw) ale usporny a na normalni jezdni to uplne staci , po dalnici klidne za povolenym limitem, zcela nalozene auto 130 v pohode. kufr – velky akorat, interier taky, po 300 tis, osoupana koženak akolem řadici paky, a trochu volant.
    zavady – v podstate zadne – jednou meneny EGR ventil (cca 220tis), vymenena ridici jednotka za jinou použitou (v 280t), turbo puvodni :-), jinak vše normalka -1x meneny kotouče a tlumiče 2x,
    celkova spokojenost,kdybyb to byl kombik ani bych neuvazoval o zmene.
    ps. uz 2 roky tankuju bionaftu s obcasnym natankovanim „suprnafty“ u shellu (tak 2x za rok plnou ) a zcela bez problemu .-)

    benzin – je to clasic – takze vyroba polsko – trrochu zere benzin, motorove – pocitove silnejsi nez diesel, spotreba kolem 7 litru (podle nohy a rychlosti), zavady – pouze 2 – spousteni posilovace rizeni – zapojen “ na tvrdo“ zapce se po otocni klicku ,ne po startu. 2 zavada je kuriozni – chyba hlasi nepritomnost 2 ventilarotu morotu (to pry mela snad 1.8 ci 2.0) nelze odstranit, pry s tim nic nejde udelt, takze kdyz se startuje teple auto chvili sviti oranzova kontrolka eloktornika-motor, pak zhasne.
    kufr – vetsi nez HB ale hur pristupny, i pres klopna sedadla je tam mesi dira (asi z duvodu pevnosti karoserie) takze fakt hur vyuzitelny, jinak i po 118tis) interier jako novy,
    celkove – auto pro manzelku – spokojenost – uvazuju o prechipovani na e85.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist