Opel Astra 1,6i 16V 4dv.

Opel Astra druhé generace - poměrně spolehlivé auto, a navíc se dá pořídit za opravdu zajímavé peníze.

Název Astra se u Opelu poprvé objevil již v roce 1991 a byla to významná událost. Opel totiž u své zakulacené novinky opustil dlouholetý název Kadett a mezi zákazníky vypustil novou Astru. První generace Astry si v prodejích sice nevedla špatně, ale vysloužila si nelichotivou pověst zejména kvůli problémům s korozí. Na jaře1998 byla na trh uvedena výrazně povedenější Astra druhé generace (označovaná G), která se však musela poprat kromě ostré konkurence (zejména Volkswagenu Golf a Fordu Focus) i s nechtěným dědictvím v podobě špatné image svého předchůdce.

Ten se nicméně s přídomkem Classic vyráběl ještě několik let souběžně s Astrou G. Stejný postup automobilka zvolila i při uvedení aktuální třetí generace Astry v roce 2004, kdy se Astra G nadále prodává jako Classic II. Inu, proč nepotěšit část zákazníků o pár desítek tisíc korun nižší cenou při koupi nového, ale okoukaného auta bez nejnovějších vymožeností? Podívejte se na takovou Octavii Tour…

Pokud jde o nabídku karosářských verzí, na nedostatečný výběr si zákazníci rozhodně nemohli stěžovat. Astra G se vyráběla jako třídveřový (poměrně málo rozšířený) a pětidveřový hatchback, čtyřdveřový sedan, mezi rodinami i firmami velmi rozšířený kombík Caravan, dvoudveřové kupé a dokonce i kabriolet.

Na kvantitu Opel vsadil i v nabídce motorů. Astra byla k mání s benzínovými čtyřválci 1,2/75 k, 1,4/90 k, 1,6/84 a 100 k, 1,8/115 a 125 k, 2,0/136 k a 2,2/147 k. V nabídce turbodieselů figurovaly motory 1,7 TD/68 k (pouze do roku 2000), 1,7 DTI/75 k, 1,7 CDTI/80 k (od roku 2004), 2,0 DI/82 k, 2,0 DTI/100 k a 2,2 DTI/125 k.

Design Astry G působil koncem 90. let možná výrazněji než v případě Golfu IV, ale od té doby již uběhla pěkná řádka let. Mezitím se Astra stala nenápadným autem, takže po ní pravděpodobně nesáhnou lidé, kteří chtějí budit pozornost za každou cenu. V AAA AUTO jsme si vypůjčili Opel Astra z roku 2002 v důstojném čtyřdveřovém provedení, který měl pod kapotou poměrně rozšířenou benzínovou šestnáctistovku.

Předností Astry je prostorný interiér, který těží z rozvoru dlouhého 2606 mm. Astra nabízí cestujícím na zadních sedadlech dostatek místa, takže alespoň v tomto ohledu jasně poráží Golf IV. Objem kufru 370 litrů není ani v případě hatchbacků podprůměrný, ale testovaný sedan se může pochlubit dokonce 460 litry. Je však jasné, že v praktičnosti vítězí verze Caravan.

Design pochmurně černé přístrojové desky se s dnešní konkurencí nemůže srovnávat, nelze jí ale upřít výbornou ergonomii a funkčnost – rychle najdete, co hledáte a všechno funguje, jak má. Ani při hledání polohy za volantem nenarazíte díky plně nastavitelnému sedadlu i volantu na žádný problém. Snad jen sedadla by mohla mít výraznější boční vedení, ale v Zafiře jsem tento problém pociťoval výrazněji.

Velkým plusem Astry jsou jízdní vlastnosti. Podvozek se nezalekne ani dynamičtější jízdy se zatíženým autem a počíná si statečně, přitom je dostatečně komfortní i při běžném cestování nebo ve městě. Testovaná Astra měla bezproblémové řazení (někdy bývá vychozené) i řízení, trochu archaicky působily pouze bubnové zadní brzdy. Benzínová šestnáctistovka s výkonem 100 koní a točivým momentem 150 Nm nemá s relativně lehkou Astrou příliš práce a osobně ji považuji za optimální volbu. Dostatečnou dynamiku nabízí nejen na okreskách, ale i na dálnici. Nízko posazený točivý moment vás nenutí k vytáčení do červeného pole a čtyřválec Ecotec se za to umí odvděčit úsporným provozem. Při cestování po dálnici rychlostmi kolem 140 km/h a plném zatížení se motor spokojil se spotřebou lehce přesahující 7 l/100 km.

Jaké zkušenosti mají s Astrou G v bazaru?

„Opel Astra je v nižší střední třídě velice oblíbené auto a obsazuje ty nejvyšší příčky ve statistikách prodejnosti. Je žádané díky robustnosti karoserie a relativně vysoké životnosti. Zákazníky jsou rodiny s dětmi nebo naopak starší bezdětné páry. Interiér Astry je poněkud jednotvárný, ale s bezchybnou ergonomií ovladačů. Kromě dobrých jízdních vlastností a robustního interiéru je kladem Astry také kvalitní dílenské zpracování, funkčnost palubní desky, prostor pro nohy na zadních sedadlech a nízký přenos hluku do interiéru. K negativům naopak patří vadné alternátory, netěsnosti hlav motorů způsobené nepřesností výroby, infopanel náchylný k závadám displeje a často praskající vlákna žárovek. Nevýhodou sedanu je pak málo variabilní zavazadlový prostor,“ říká Tomáš Lachout, manažer výkupu AAA AUTO.

Testovaný model: Opel Astra 1,6i 16V Comfort 4dv., rok výroby 2002, najeto 103 000 km, cena 209 000 Kč

Výbava: ABS, 4 airbagy, litá kola, klimatizace, centrál, el. ovládání oken i zrcátek, mlhovky

Orientační ceny konkurenčních modelů z roku 2002:

Ford Focus 1,6i : 220 000 Kč

Nissan Almera 1,5i : 220 000 Kč

Peugeot 307 1,6i : 240 000 Kč

Volkswagen Golf 1,6i : 230 000 Kč

Obvyklá cena Opelu Astra 1,6i 16V 4dv. podle Eurotax:

2004: 300 000 Kč

2003: 257 000 Kč

2002: 222 000 Kč

2001: 195 000 Kč

2000: 170 000 Kč

1999: 154 000 Kč

Jan Cacek

8.6.2006 9:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist