Ojetiny do 230 000 Kč: Civic vs Focus vs Auris

32 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Má smysl řídit se statistikami a koupit Toyotu, nebo důvěřovat Fordu a vsadit na jeho jízdní vlastnosti? Zjišťovali jsme, který hatchback za vaše peníze stojí.

Diskuze

65 komentářů

    Play

    Napsat o civicu, že má zoufale slabé jízdní vlastnosti, to značí, že tu redakce bude zoufaé schopnosti otestovat vůz. Tedy takto bych to očekával:
    Poněkud v kontrastu s tlumiči jsou měkčí pružiny, jež dovolují pětidveřovému hatchbacku v zatáčkách trochu větší náklony. Ale právě v této chvíli musíte místo kroku zpět, udělat ještě krůček vpřed.
    Pokud místo ubrání plynu a přibrzdění v zatáčce přimáčknete plynový pedál blíže podlaze, civic se přikrčí a vykrouží zatáčku s jistou závodního stroje. Suverénní chování můžete očekávat i v příčném směru. Velmi se mi zamlouvalo přesné a strmé řízení s dvěma a čtvrt otáčkami mezi krajními polohami, které však vyžaduje hodně pozornosti a pevnou ruku.

    explorer

    hm, stvorrocne auta a najazdenych 40 000 km. jaj, to boli vozy z AAA, uz sa necudujem, ved ludia nerobia nic ine len kupuju auta, vobec na nich nejazdia a potom sa ich zbavia za mizerny peniaz do bazaru asi, aby si kupili dalsie auto, s ktorym budu minimalne jazdit. preco prave v AAA nie je problem narazit na auto, ktore ma 7-8 rokov a najazdenych 100 tis km?

    UnLife

    já za 5 let najezdil 20 000 km, nemyslím si, že najít konkrétní auta s takovýmto nájezdem bude nesmysl

    explorer

    rozhodne. mali sme doma feliciu, ktora kvoli otcovej chorobe najazdila za 12 rokov 65tis km, vdaka garazi sa jej hrdza ani nedotkla. nie je to nezmysel. nezmysel je, ked su v tom bazare takych aut desiatky az stovky a denne tam taketo auta pribudaju 😉 klasika: octavia II, 1.6, rv 2005, prvy majitel, garancia km: 100-120tis km a pod…

    Vek vs km

    Tie auta mozu byt velmi lahko z autopozicovni. Renomovane autopozicovne sa zbavuju aut po cca 3 rokoch, alebo najazdeni 60000km. A to potom bazar ak napisat vozidlo po 1.majitelovi a ponechat vek aj km. A zase v nasich autopozicovniach tie auta az tak moc nebehaju ako tie pri mori. 😉

    Z

    Dam Vam takuto otazku mila redakcia, o kolko bude civic na urcitej trase pomalsi ako Focus, alebo Auris? Obavam sa ze o nic. Oznacit jazdne vlastnosti za zufale je dost silne slovo, kedze ma civic take rezervy, na ktore bezny sofer nikdy nesiahne. A nakoniec pri porovnani komfortu by to chcelo minimalne rovnaku velekost rafikov.

    Zrovna tady bych problem nehledal, prumerny rocni najezd je mezi 13-14k km. Takze 120 za 6 let je vlastne pres prumer. Jasne, ze existuji kolici, co najezdi 120 za rok, ale tech zas tak moc neni.

    Podvlivem

    Jen pár věcí pro upřesnění:
    Civic má automatickou klimu, narozdil od Focusu a Aurisu kteří mají jen manuální.
    Civic má výhřívání předních sedadel.
    Civic má světelný senzor, a el. sklopná zrcátka(ty má možná i Auris)
    Civic a Auris mají všechna okna v elektrice. Focus má jen přední.(uvádíte, že je mají všichni)
    Civic má Alarm. Myslím, že ani Focus ani Auris ho nemají.
    Civic má magic seats: zadní sedáky se dají zvednout. Výborná vychytávka.

    Petriver

    Vlastním Civica 1.8 4-tým rokem (mimochodem bez poruchy) a pánov: Napsat, že má \“zoufalé jízdní vlastnosti\“ nebo \“je zoufale nedotáčivý\“ nebo \“jízda je bojem o přežití\“, tak to jakkoli nezasahuji do diskuzí, tak to je fakt silné kafe. Páni redaktoři prostě musí vědět, že napsali naprostý blábol, nebo prostě auto neřídili, popřípadě bylo v zoufalém technickém stavu. Ve všech recenzích na tento vůz se dočtete, že jestli má Honda nějaký problém, tak se zadní nápravou a to v zatáčkách na hranici gripu a současně na nerovnostech, nicméně jako její majitel, který ji rozhodně nešetří, to mohu potvrdit pouze do té míry, že dokáže odskočit, ale naprosto čitelně, nikoli se urvat do přetáčivého smyku. navíc si troufám tvrdit, že 90 procent řidičů se do takto ostrých průjezdů zatáček, notabene s blbým povrchem v této limitní rychlosti nepustí, takže na problém nikdy nenarazí. Navíc se Honda obouvá do 225x45x17 (i na fotce je zřejmé, že takto obutá byla), takže pokud je obutá do letních gum, tak logicky se na těhle \“válcích\“, navíc s tvrdším podvozkem těžko bez přemlouvání pustí do jakéhokoli smyku. Fakt nechápu, co to bylo za auto, ale právě naopak mám oproti např. Peugeotu 307 nebo Seatu Ibize, které občas střídám a jsou výrazně nedotáčivé, pocit opačný, a to že na hranici gripu jde Civic spíš dveřma napřed a nechal by se snadno rozhodit do přetáčivého smyku. No nerozumím tomu a asi tenhle do nebe volající nesmysl zvedne většinu majitelů. Navíc nezohlednit plusy Hondy jako zvedání zadních sedadel, což pokud se řeší prostornost vozu je bonus, který konkurence postrádá a neuvést opravdové mínusy, což je hlasitější motor a blbý výhled vzad, mi zavání spíš snahou o všechno možné, jenom ne o objektivní test. Navíc verdikt je dost podivný, nechat vyhrát auto, které má neporovnatelný motor, nejhorší spolehlivost z trojice, chabou výbavu a stejnou cenu, no, obrázek si udělá každý sám. Já mohu případným zájemcům doporučit pouze : Nedejte na tento test a opravdu se jděte svézt. Troufám si s jistotou tvrdit, že mi dáte zapravdu.

    Pro pobavení : namátkové výňatky z recenzí jiných recenzentů :

    \“Příjemně tvrdý podvozek, avšak komfortně naladěný dává jistotu v téměř každém okamžiku. Na kvalitních silnicích dokážete překonat vlastní pud sebezáchovy. Abnormálně rychlé průjezdy ostrými zatáčkami na kvalitním asfaltu Civicu vyhovují a cítí se v nich jako doma.\“
    \“Jízdní vlastnosti vozu jsou výborné. Jenže tady musíme vložit do věty jedno velké ALE. Předchozí generace se totiž chlubila víceprvkovou nápravou, zatímco současný civic má jen vlečená ramena. A to je samozřejmě znát. Už to nejsou tak jistě vykroucené zatáčky, ale tvrdší odpružení má lehkou tendenci si uskočit.

    \“Teď to možná vypadá, že vůz na silnici nesedí, ale nebojte se. Mnohá konkurence stále jen zpovzdáli pozoruje, jak komfortně a přitom sportovně si dokáže Honda zajezdit.\“

    Petriver

    Kouknul jsem ještě na aaa, kam redaktoři pro auta vyrazili a už tomu nerozumím vůbec. Argumentuje se také cenou. V AAA je celkem 2x Civic 1.8, a to s km 65tis, resp 72tis a to se shodnou cenovkou 260tis Kč. Uvedený Ford je tam také, a to za 240tis. Nicméně v nabídce je CELKEM 3x Honda Civic od 2007 výše, ale 34x Ford Focus od 2007 výše. Není se pak co divit, že soutěž vyhraje auto, které má 77Kw motor v automatu se spotřebou skoro 11l ve městě, bez elektriky na zadních oknech (viz foto na AAA), s manuální klimatizací, se 4 Airbagy, bez tempomatu na plechových kolech nad vozem o 20tis dražším, který má srovnatelné km, má 103kW motor, ve městě žere max 8l (reálných), má automatickou klimu, vyhřívaná sedadla, samozřejmě eletriku všude, dešťový senzor, 8x airbag, tempomat, alarm, parkovací senzory, multifunkční volant, na 17\“ hliníkových kolech. Jo, já zapomněl, ono to má \“zoufalé jízdní vlastnosti\“. No už jsem to asi pochopil, když ono těch holo-Focusů je place tolik a nikdo je nechce…

    Petriver

    Abych nezapomněl, Civic má taky ESP. Možná blbost, ale u Fordu za to chtějí příplatek 20tis Kč, tak jen pro pořádek.

    Horvatex

    Jazdil som na všetkých 3 autach. Redakcia očividne neprimerane vychvalujea podporuje predaj Fordu. Focus 1,6i bez turba je strašne lenive tažkopadne auto s vysokou spotrebou, bežne 7,5-8lit mimo mesta.
    Civic všetci vychvaluju že ma velmi dobré jazdné vlastnosti aj napriek tuhej zadnej náprave.Civic je výkonnejší,lahší,úspornejší(priemer 6,2L Chorvatsko-BA), spolahlivejší,krajší a pocitovo ovela lepšie auto ako Ford. Vyzera to akoby redakciu sponzoroval Ford, a to iste platí o Forde Mondeu tdci mam ho v autopožičovni a stoji ma 1800€ ročne na servise

    JaponecNakonec

    Ačka potřebují prodat pár \“skvělých\“ Focusů. Civic nepotřebuje recenzi. Starší pán si stejně vybere Aurise, aby zapadl do davu a nevybočoval. Jediné co mě napadá je, že Civic měl problémy s tlumiči, které ale v roce 2007 už po-řešily.
    Výbava u Fordů je vždy tragická, ale to se týká všech německých aut.

    Petriver

    Naprosto souhlasím. Spořebu Chorvatsko-ČR potvrzuju, nesešli jsme se o pouhou desetinu. Tuhle \“recenzi\“ muselo psát AAA a ne redakce…

    Petriver

    Tlumiče ano, ale dočetl jsem se, že problém byl s hlučností zadních tlumičů, nikoli s funkčností a to pouze u rv. 2006. Mám 2007 a žádný problém se nevyskytl – recenzují tady 2007 a verdikt spíš vyznívá, jako by měl Civic v háji přední tlumiče a to snad s vylitým olejem…

    Petriver

    Teda nechci být \“hnidopich\“, ale ještě jedna věc. Když už nic, tak předpokládám, že se s uvedenými vozy opravdu svezli, nafotili si je a uvedli korektní údaje k nim v článku. Proto prosím o vysvětlení, proč se u onoho testovaného vozu Hondy uvádí počet najetých km 90tis, když v galerii na fotce č.17, kde je vyfocena palubka Hondy by si i slepoň všimnul, že stav tachometru je 75.813km, tedy o 15tis km méně! Takže které auto vlastně redakce testovala a pořídila k němu dokumentaci. Nebo netestovala a spojila neexistující údaje vozu s existujícími fotkami, které pravděpodobně dostala emailem? No, pánové gratuluji, recenzím na tomto webu už nevěřím ani nadpis.

    huh

    Proč nemají všechny ojetiny manuální, nebo naopak všechny automatickou převodovku? Je opravdu takový problém sehnat zrovna Focus s manuálem? Navíc to tuším není poprvé, kdy automatická převodovka odsouvá vámi testovaný automobil za ty s manuálem.

    Ramir

    Měl jsem civica 8g 5.let a nedám na něj dopustit.Na focus jsem se byl taky podívat ve vybavě prd a vzadu ještě bubny.Kliky jak madla od Ledničky,motor zbytečné srovnavat
    Pány z redakce bych nechal testovat šampony,tam by možná uspěli.

    BJ

    To si snad dělají srandu, asi strávili redaktoři hodně času na sluníčku a dostali úpal. Najděte si starší recenze Civicu klidně přímo na autowebu (starém dobrém, ne současném hnoji) a dočtete se o jízdních vlastnostech pravý opak. Opravdu nevím co si mám o tom myslet. Vyhraje šeď a nuda v podání Aurisu.
    PS: O protěžování Focuse ani nemluvím, s automatem a tímto motorem je to opravdu zoufale líné a nenažrané auto, kterému je tento podvozek úplně k ničemu.

    Muaddib

    Timhle u mně autoweb dost klesnul. Jako chápu že Áčka maj v nabídce desítky Focusů výbava žebrák a nejde to prodat, a taky chápu že prachy od Áček se hoděj, ale stojí vám to fakt za to?

    Muaddib

    Timhle u mně autoweb dost klesnul. Jako chápu že Áčka maj v nabídce desítky Focusů výbava žebrák a nejde to prodat, a taky chápu že prachy od Áček se hoděj, ale stojí vám to fakt za to?

    BJ

    Výňatky z recenzí Civica na autowebu(!):

    Celkové naladění podvozku je však velmi zdařilé. Zejména s motorem 1.8 si lze užívat sportovní jízdy plnými doušky.

    Nedotáčivost nastupuje až při velmi agresivním nájezdu do zatáčky a díky mechanickému řízení budete mít vždy přehled o tom, co se s předními koly děje. Volant také nepůsobí přeposilovaně a je prost vibrací či nežádoucích vlivů jako je přenos točivého momentu do řízení.

    Muaddib

    Omlouvám se, vlezlo mi to sem dvakrát.

    Petr

    Ale jejda. Že by uražená ješitnost? :))
    Mám naštestí obě auta. Hondu od roku 2006.S Hondou se mě dobře jezdí na dlouhých trasách, dálnice, dovolená k moři apd. Ale v zatáčkách se naklání jak parník!O brutální nedotáčivosti a odskakování podvozku na našich silnicích ani nemluvím. A neříkejte, že to není pravda:) A co ten přeposilovaný posilovač řízení bez zpětné vazby? S Focusem si jezdím skutečně pro zábavu, podvozek a řízení je skvěle sladěný. Každé z těch tří aut má své pro i proti. Chce to brát objektivně, vážně 😉

    GOES

    Civik nemá nic přeposilovaného.Řizení(strmost) je jedna z věcí, která je na Civiku vynikající a to že má Focus ještě starej typ řizení, kde je ejště něco cítit, to je pravda.Zkus se svézti ale novým Focusem a pak porovnej s Hondou.Nebe a dudy.

    Kdysi jsem dělal také testy, a u Hondy se vždycky umyslně přehánělo, protože pak se zvětšila návštěvnost webu a diskuze kvetla.Nakonec místní guru Janda, o tom taky ví své.:-)

    Peet

    Nechci tě pobudit, ale pleteš několik věcí dohromady. O strmosti jsem se nebavil. Mizerný rejd zminím tedy až teď. Elektro-hydraulický posilovač je starý typ řízení? A když říkáš, že Civic nemá nic přeposilovaného, tak ti odporovat nebudu, vím že to nemá smysl.
    Civic 8g, je dobré auto, ale jak na co, a kde je používán, tedy aspoň u mé 1.8 z roku 2006.
    Vážně chceš srovnávat 8g-éčko s novým Focusem? :))

    Petriver

    No, objektivně je to reklama AAA na Ford Focus, kterých mají v nabídce přesně 10x tolik, než Hond. Jestli to teda není celé pokus o vtip. Kdyby náhodou ne, tak údajné jízdní vlastnosti, Honda se 103kW na 17\“ alu kolech vs Focus v automatu se 77kW na plecháčích, v zatáčkách, svědčí o tom, že auta ve skutečnosti netestovali. Koneckoncu nesedí ani deklarovaně najeté kilometry s fotogalerii, viz výše – u Hondy se uvádí najetých 90tis, ve fotogalerii je fotka přístrojovky se 75tis km. Objektivně auta nikdo netestoval a výsledek určil zákazník, v tomto případě AAA. A to neřešim výbavu Honda vs Ford, která je nesrovnatelná. Mimochodem, to údajné rozložení hmotnosti \“všechno vpředu\“ a proto ta údajná \“nedotáčivost\“ je dost zvláštní, např Mazda 3 a Peugeot 308 mají takřka stejné rozložení hmotnosti přední – zadní náprava… Navíc v diskuzi jsou i úryvky z recenzí na Civic z autoweb. Informací je dost a netřeba to rozpitvát. Chápu, že peněz je třeba a každý ať věří hlavně vlastní zkušenosti.

    Play

    sice bude časem odliv čtenářů, ale jak zhanili civic, tak to tu bude chvilku vřít a návštěv bude háfo 🙂 Tak ona i videa na autotube jsou uplně o ničem.

    Michal

    Tak pánové, toto jste opravdu přehnali. Uznávám, že nejsem objektivní, jsem tak trochu Hondař a japanofil, ale označit jízdní vlastnosti Civiku za zoufalé? To nemůžete myslet vážně. Proti 7g je objektivně horší, ale ne o moc. O tom, že má Civic trochu tvrdší, sportovnější (nikoli však nekomfortní) podvozek snad ví každý a kdo preferuje pohodlí nad jízdními zážitky, pro toho je tu třeba zrovna Auris.

    Opravdu bych vám radil probudit se a když už jste se rozhodli testovat i ojetiny, nechte si u každého vozu alespoň \“srovnat\“ geometrii, pak možná prozřete. Tento \“prohřešek\“ jste udělali i u nového Hyundai Genesis a přesto jste jízdní vlastnosti hodnotili – diskutabilní, to přinejmenším. Navíc ty \“kecy\“ pana Žáka o \“neklidné přední nápravě\“ mně opravdu baví.

    Pokud totiž nebyla nějak vážněji poškozena, (s čímž je u bazarovky bohužel vždy nutno počítat), tak jediná slabina Civiku 8g, je právě náprava zadní. Pan Žák se tedy neprojevil jako nikdo jiný, než školáček, který o autech tak max. čte, a to ještě tak Svět Motorů (a ani tam by takový blábol nenapsali).

    Musím říct, že jsem znechucen, testy ojetin přestávám číst, (stejně je to jen snůška PR keců) a vážně uvažuji o tom, že sem přestanu chodit úplně. Nikdy bych nevěřil, že to řeknu, ale lépe by ten test zvládli snad i na auto.cz.

    nespokojny ctenar

    relativne to iste som tvrdil aj pod clankom o jazdenej Lagune pred tyzdnom, kde som zrejme stupil na otlak autorovi tychto clankov z aaa, ktory o autach vie jedno velke NIC, teda nevie ani to nic. Ma len v popise prace nejak poskladat slova z automobiloveho slovnika dokopy…
    K autoweb-u som si uz tiez povedal svoje, nerozumiem filozofii redaktorov, niekedy ste sa aspon snazili, no teraz… (uz nechate pisat \“\“\“clanky\“\“\“ ludom od aaa) Je to v pytli.AMEN

    GOES

    Ale no tak, bavili jsme se o řízení.Ano rejd má menší.Ale řízení patří k nejlepším ve třídě a proto jsem napsal že ho máš srovnat s novým Focusem, kde už klasika není.Jinak k přeposilování …a samozřejmě je to o tom s čím to srovnáš.Dneska už je přeposilované všechno, ale i tak řízení Civiku je imho jedno z nejlepších ve třídě v dané době.Jinak Civik na dobré silnici, jezdí opravdu hodně dobře.Tam bych moc slabin nenašel, krom vlnící se zádě při brzdění z opravdu vysokých rychlostí.I to lze ale vyřešit.Civik má kapku problém na nekvalitním povrchu, tam se torzka logicky ukáže v plné nahotě, ale to není problém jen Civiku.Prostě je tak nastaven.Pro normální ježdění je to auto absolutně v pohodě a ty kecy v článku jsou tak nějak o ničem.Ano Civik má své mouchy, asi jako každe auto, ale kapku soudnosti by neuškodilo.Je tady dáván za vzor 7G, přesto je ale 8G rychlejší.To jsou fakta.Ano, nemám problém uznat, že podvozek neumí ideálně tlumit nerovnosti,respektive konkurence to umí lépe, ale o tragických jízdních vlastnostech nemůže bejt řeč.To vyzní hodně komicky.

    explorer

    jeden priklad za vsetky: http://www.aaaauto.cz/sl/skoda-octavia/car.html?id=2169142&body=C&make=109&model=261&palivo=2&ymin=2005&ymax=2008&filter_clockto=100000 vsimnite si porsim najazd KM uvedeny v popise auta (72tiskm) a na fotke z palubovky (180tis).

    Huby

    Zdravím všechny,vlastním Civika TypeR už tři roky. Porovnavat civika ktery ma najeto dvakrat tolik než konkurence a tvrdit že jeho jízdní vlastnosti jsou zoufale mi přijde jako blbost.Jezdil jsem i z normalním civikem 1,8 a jedine co ktomu mužu říct že to chce jiny přístup brat zatačky pod plynem a auto je jiste jak malo ktere.Civik je skvěle auto ja bych neměnil ani za jedno z testovanych aut protože kdo pozna kvílející motor od hondy nechce jinak.

    Podvlivem

    Focus najeto 42350 km uvedeno 42000 km.
    Auris najeto 36054 km uvedeno 40000 km.
    Civic najeto 75813 km uvedeno 90000 km.
    A to se vyplatí 🙂
    By mě ještě zajímalo jestli jsou fotky před nebo po testu. Vysvětlení: Kdyby po, tak s Focusem se nejezdilo. Proto 42tkm. Na Aurisu se najelo 4tkm a na Civicu 15tkm.
    Redakce nám to snad vysvětlí.

    GOES

    Ty vysvětlí kulový….maj akorát z naší debaty srandu.Typickej hustotest, testovali týpci s kšiltem dozadu a vyhověli zadání.Hondy je na prodej málo a ještě ke všemu je drahá, proč asi, takže o nic nende ne.

    Podvlivem

    Focus najeto 42350 km uvedeno 42000 km.
    Auris najeto 36054 km uvedeno 40000 km.
    Civic najeto 75813 km uvedeno 90000 km.
    A to se vyplatí 🙂
    By mě ještě zajímalo jestli jsou fotky před nebo po testu. Vysvětlení: Kdyby po, tak s Focusem se nejezdilo. Proto 42tkm. Na Aurisu se najelo 4tkm a na Civicu 15tkm.
    Redakce nám to snad vysvětlí.

    Jana

    I blabá ženská poznala, že Civik jezdí úžasně v zatáčkách oproti jiným autům. Měla jsem Civika asi měsíc a tisíckrát jetou zatáčku jsem opět jela ve sportovním Stilu…. haha, pěkně mě vynesla! Což znamená, že i za kratičkou dobu jsem začala jezdit zatáčky úplně jinak, svižněji atd… Mám Hondu 1,8 3 roky a neměnila bych.

    mikimi

    Vlastním Civica víc než 3 roky a musím se smát… S Focusem jsem najel asi jen 20 km, takže si netroufnu porovnávat, ale na dobrém povrchu se v zatáčkách nechoval hůř ani lépe než Civic. Podvozek u Civika je na nerovnostech velice nepříjemný, D1 je doslova utrpením. Ale napsat, že má zoufalé slabé jízdní vlastnosti, to opravdu nemohli chlapci myslet vážně. Kromě nejisté zadní nápravy má Civic mizerný lak a nepříjemně vrzající interier. Další nepříjemné maličkosti nebudu vypisovat. Jsou tam ale i pozitivní věci, na které by novináři měli brat ohled.

    Jonatán

    Zajímavá diskuze.
    S Aurisem jsem teda nejezdil ale delší dobu jsem jezdil s Focusem. Pak jsem měl možnost sjet si s Civicem. Hrozně jsem se těšil. Proti Focusu změna jak hrom a …. výsledek … VELKÉ ZKLAMÁNÍ. Nic mě nezaujalo, interiér se okouká, dozadu není vydět, motor je docela dobrý ale přece jen honda dělá nejlepší motory do motorek a strojů – u aut nevím , i když jejich diesel 2.2 je dobrý. A podvozek …. sorry nevzal mě.

    Jinak se nedivím jak se tu majitelé civiců ohrazují. Přece jen myslí si že mají něco výjmečného. Vzhledem určitě … jinak nevím nevím

    Jonatán

    Zajímavá diskuze.
    S Aurisem jsem teda nejezdil ale delší dobu jsem jezdil s Focusem. Pak jsem měl možnost sjet si s Civicem. Hrozně jsem se těšil. Proti Focusu změna jak hrom a …. výsledek … VELKÉ ZKLAMÁNÍ. Nic mě nezaujalo, interiér se okouká, dozadu není vydět, motor je docela dobrý ale přece jen honda dělá nejlepší motory do motorek a strojů – u aut nevím , i když jejich diesel 2.2 je dobrý. A podvozek …. sorry nevzal mě.

    Jinak se nedivím jak se tu majitelé civiců ohrazují. Přece jen myslí si že mají něco výjmečného. Vzhledem určitě … jinak nevím nevím

    Podvlivem

    Tak D1 je utrpení pro všechny nejen pro civica. 😀

    Dalibor Žák, autoweb

    Potkali nás potíže s fotoaparátem, který odmítl pracovat. Stihli jsme sice vyfotit interiér Fordu, ale Auris a Civic už ne. Použili jsme proto fotky konkrétního Aurisu, kterého jsme fotili ještě před tímto srovnávacím testem. Stejně tak jsme použili starší fotky interiéru Hondy Civic, ale to se jednalo o jiné auto. Nečekali jsme, že budete tak pozorní a budete řešit čísla kilometrů na tachometru. 🙂
    Jinak vás ale můžeme ujistit, že v době testu měla auta tolik najetých kilometrů, kolik uvádíme.

    Dalibor Žák, autoweb

    Nedá mi to nereagovat na vaši kritiku našeho hodnocení jízdních vlastností Hondy Civic.
    Nezapomínejte, že jsme testovali starší ojetá auta! V testech nových aut, které jste mohli číst na Autowebu, se vždy objevoval Civic, který měl najeto do cca 10 000 km, byl pod pečlivým dohledem importéra Hondy a zájmem značky určitě bylo, aby byly jeho vlastnosti co možná nejlepší.
    Naproti tomu tento Civic měl za sebou už velkou porci kilometrů a kdo ví, jak se k němu předchozí majitel choval. Samotného mě překvapilo, jak byl tento konkrétní Civic nevyvážený a neochotný. Mohlo to být pneumatikami, opotřebovaným podvozkem, rozhozenou geometrií…
    Ještě jednou ale opakuji – hodnotili jsme tři konkrétní ojetá auta, která si někdo koupil a kterými jezdil, nikoli nové produkty z testovacích flotil automobilek. Aspoň vidíte, jak se může po letech používání ovladatelnost auta změnit.

    Jen pro upřesnění. Nechtěl bych, aby z diskuze vyplynulo, že to auto nemám rád. Tak to není. Mám rád obě auta jak Focuse tak 8g-éčko. Nicméně, si myslím že stavět 8g-éčko podvozkově i řízením na úroveň Focuse je poněkud nešťastné. U vás jsou silnice asi vpořádku a závidím vám to. U nás jsou polepený vyčnívajícími ostrůvky asfaltu včetně zatáček a tam je 8g-éčko podvozkově hrozně nejisté. A to není problém jen zadní nápravy. Když se to opravdu umí a chce se, tak lze i tuhou zadní nápravu naladit skvěle. Mě naopak mrzí, že 8g-éčko není více dotažené, teda za ty prachy co stálo tehdá nové. Někomu to nastavení může sedět a neberu mo to. Já se po těch různých úvodních testech moc těšil, ale pak prostě přišlo zklamání. Kamárád, který má CRX-ko se vyjádřil o 8g-éčku velmi nelichotivě. Ale i tak jsem se to auto snažil pochopit jak s ním jezdit a odpustit mu i to, že mě vrže interiér, přední sklo,zadní dveře se deformují v oblasti skla, spojkový pedál vrže, kravál od motoru už kolem 120 km/h atd.
    PS: Nechápu proč se všichni tady navážejí do Focuse, když Civica předběhl i Auris.

    Michal

    Ne že bych Vám do toho chtěl kecat, ale co si takhle půjčit prověřenou ojetinu od importéra nových vozů? Spousta značek takový program má, pochybuji že by ho Honda neměla.

    mikimi

    Nedávno jsem ji jel několikrát se služební Oktavkou 2 na 15\“ kolech. Neuvěřitelný rozdíl ve prospěch Schade. Ale např. srovnání průjezdů zatáček po kvalitním povrchu vyzní zcela jasně pro Civic.

    mikimi

    Pane Dalibore, pokud opravdu byl Civic na tom tak špatně, že se s ním skoro nedalo zatáčet, tak pak by Vás mělo ťuknout, že asi něco není v pořádku. V tomto případě byste pak neměl takovýto test ani zveřejňovat. Ne proto, že by na to doplatil zrovna Civic, ale proto, abyste si udrželi jistý standard \“solidního\“ autowebu a nesrovnávali tak jablka s hruškami.

    BJ

    Jenze za to by jim AAA nezaplatila ani korunu :-))) Trochu mam obavy, jestli tento web uz AAA nevlastni…

    Radek

    Chápu všechny zastánce Civicu, že je recenze pobouřila, ale buďte realisté. Neříkám, že Civic má špatné jízdní vlastnosti, ale na Focus nebo Golf opravdu nemá. Výbava se také nedá u ojetin moc srovnávat. Dá se najít auto s chudou výbavou za cenu jen nepatrně nižnší něž auto s plnou výbavou, jako je například automatická klimatizace, elektronová kola nebo všechna okna v elektrice či počet airbagů. Myslím že u ojetin je nejdůležitější počet najetých kilometrů, na tom se shodneme všichni. A pokud je Civic i s 90 tis. najetých kilometrů pořád nejdražší nemůže v tomto srovnání výhrát. Kdyby všechna auta měla stejnou výbavu, stený počet najetých kilometrů a stejnou cenu zvolil bych pořadí takto: 1. Focus, 2. Civic, 3. Auris. Pak už by v testu rozhodovaly opravdu jen jizdní vlastnosti a svižnost motoru. Proto by u mě vyhrál Focus, protože jízdními vlastnostmi se mu ostatní dvě nevyrovnají. Druhý by byl Civic, protože má lepší motor (ale i Focus s 1.6 s manuálem jede skvěle, chybí tam ty koně), ale o něco horší jízdní vlastnosti než Ford. Naopak poslední by byl Auris, protože u něj se nedám hovořit o nějákých jizdních vlastnostech(ani je nepotřebuje, protože s toyotou jezdí staří dědové), možná tak motor stojí za pochvalu(kdyby takový měl i Focus nebylo by orzhodování mezí ním a Civicem tak těžké). Takto bych hodnotil souboj mezi těmito třemi automobily já. Každopádně bych je ale NEBRAL od AAA.

    Radek

    Chápu všechny zastánce Civicu, že je recenze pobouřila, ale buďte realisté. Neříkám, že Civic má špatné jízdní vlastnosti, ale na Focus nebo Golf opravdu nemá. Výbava se také nedá u ojetin moc srovnávat. Dá se najít auto s chudou výbavou za cenu jen nepatrně nižnší něž auto s plnou výbavou, jako je například automatická klimatizace, elektronová kola nebo všechna okna v elektrice či počet airbagů. Myslím že u ojetin je nejdůležitější počet najetých kilometrů, na tom se shodneme všichni. A pokud je Civic i s 90 tis. najetých kilometrů pořád nejdražší nemůže v tomto srovnání výhrát. Kdyby všechna auta měla stejnou výbavu, stený počet najetých kilometrů a stejnou cenu zvolil bych pořadí takto: 1. Focus, 2. Civic, 3. Auris. Pak už by v testu rozhodovaly opravdu jen jizdní vlastnosti a svižnost motoru. Proto by u mě vyhrál Focus, protože jízdními vlastnostmi se mu ostatní dvě nevyrovnají. Druhý by byl Civic, protože má lepší motor (ale i Focus s 1.6 s manuálem jede skvěle, chybí tam ty koně), ale o něco horší jízdní vlastnosti než Ford. Naopak poslední by byl Auris, protože u něj se nedám hovořit o nějákých jizdních vlastnostech(ani je nepotřebuje, protože s toyotou jezdí staří dědové), možná tak motor stojí za pochvalu(kdyby takový měl i Focus nebylo by orzhodování mezí ním a Civicem tak těžké). Takto bych hodnotil souboj mezi těmito třemi automobily já. Každopádně bych je ale NEBRAL od AAA.

    podvlivem

    To(blbá výmluva) se mě nějak nezdá. Všechny 3 vozy jsou foceny na 1 místě. Je po dešti(nebo ještě poprchá), v pozadí je zeleň a břízy. Jde krásně vidět, že exterier i interier Aurisu,Civicu i Focusu jsou foceny ve stejný čas a na stejném místě. Dokonce i záběr na palubní desku Civica kde je najeto 75tkm ukazuje, že je to pořád na tom stejném místo. Takže fotoaparát pracoval dobře 🙂
    A ještě testovaný Auris je stále v AAA a má najeto 36tkm. Když ste ho testovali měl 40. Takže ho ačka stočili? To se řekne 🙂

    podvlivem

    To(blbá výmluva) se mě nějak nezdá. Všechny 3 vozy jsou foceny na 1 místě. Je po dešti(nebo ještě poprchá), v pozadí je zeleň a břízy. Jde krásně vidět, že exterier i interier Aurisu,Civicu i Focusu jsou foceny ve stejný čas a na stejném místě. Dokonce i záběr na palubní desku Civica kde je najeto 75tkm ukazuje, že je to pořád na tom stejném místo. Takže fotoaparát pracoval dobře 🙂
    A ještě testovaný Auris je stále v AAA a má najeto 36tkm. Když ste ho testovali měl 40. Takže ho ačka stočili? To se řekne 🙂

    Acco

    nevím,kdes vzal,že píšou 72tkm a na fotce je 180??? já vidím i na budíku 72tkm, takže je to v pořádku. Můžeš to vysvětlit prosím?
    Každopádně, se tady každý týden v diskuzi nějaký slovák hádá s ostatníma jak jsou áčka na hovno. Nevím co ti udělali,ale po několikáté už to není vtipný a jestli máš mindrák,tak si někde založ blog a neotravuj tady ostatní svými fantaziemi. Díky, Pavel.

    Karlos

    ostatní dvě se mu nevyrovnají? To zřejmě těžíš z testů,kde to tak končívá co. Ano, Focus z nich bude nejlepší, jenže reálný rozdíl mezi nimi je nepatrný pokud se bavíme o rychlé jízdě.
    A ohledně motorů Honda, kolega v práci má Civica 1,8, a ty bláho, ten motor točí a jede jak blázen až do červenýho pole,má charakter a na požádání jede klidně nebo jak ďábel. Ať to srovnáš s čím chceš, mimo BMW nemá nikdo šanci. Celkově žvástům o tragických jízdních vlastnostech Civicu fakt nevěřím 🙂

    wad

    Já to čtu a nestíhám se divit.. Focus má určitě výborný podvozek. Ale prostě Honda je, a vždy bude, stavěná trochu sportovněji. Takže pokud to dostali do ruky nějaký másla, nedivím se výsledku testu. Některý auta se prostě musí umět řídit (jak už se tady psalo..) Snažím se na to dívat objektivně, ale Civic kterého popisujete musel být 14x nabouraný a svařený zase dohromady, jinak si to nedokážu vysvětlit..:D

    btw: Popravdě, Auris je podle mě naprostej krám. Něco sem se s ním najezdil a klidně bych o něm prohlásil že podvozek je z želatiny a pocit z jízdy jako být na drogách.. A s ním sem se do zatáček fakt bál (beze srandy, třeba oproti corolle, nebe a dudy)

    Jelikož jsou ta auta z AAA, tak je úplně jedno, co uvádí tachometr. Nájezd je něco mezi nulou a šesti sty tisíci kilometrů. Jak mám brát Autoweb vážně, když v poslední době vypadá, jako (silně šmelařskej) reklamní leták AAA?

    GOES

    Jenže Stillo je mnohem starší vůz, sportovní jen vzhledem, stejně jako Civik a hlavně je rozdíl v pneumatikách.17 versus 15, předpokládám.

    explorer

    samzrejme, ze to medzicasom stiahli (odkaz na ten inzerat par dni koloval facebookom-inzerat, nie obrazok). spravil som screeshot, takze necha sa paci: http://imageshack.us/f/855/kpiaaaaauto.jpg/

    josef

    Ja bych bral buď civic nebo focus honda má výborný motor kdo někdy slyšel vytočenou hondu ví o čem mluvím fokus má zas výborný podvozek.
    Kdybzch si měl vybrat bral bych fokuse ale z jiným motorem a jinou výbavou třeba Ghia nebo Titánium.A určitě manuál.

    Scaurus

    Po přečtení celé diskuze mi příde že největší pozitivní reklamu pro člověka který s žádným z těchto třech aut nejel nakonec získala Honda 🙂

    Jinak mi příde že co se článku týče existují dvě možnosti. Buď zapůsobil efekt Deus ex machina z AAA nebe, nebo nemají recenzenti soudnost. Druhou možnost usuzuji z reakce Dalibora v níž připouští že chování Civica je nepravděpodobné. Přitom jsem přesvedčen že vetšina čtenářů nebude chápat článek jako recenzi právě těchto kusů ale jako recenzi modelů obecně (Myslím že dokud nebude na konci článku velkým tučným písmem napsáno: TEST SE TÝKÁ TĚCHTO KONKRÉTNÍCH KUSŮ, NEVYVOZUJTE TEDY ZÁVĚRY O OJETÝCH MODELECH OBECNĚ – tak si to většina nedomyslí).Tak jak to provedli to nemá žádnou vypovídací hodnotu – test třech konkrétních kusů nikomu nic hodnotného nedá.

    Pavelyar

    Pane bože, co jsem si to koupil za krám 😉 Vlastním Hondu Civic od r.08, koupil jsem ji novou a zatím jsem neměl jediný problém. Až tady jsem zjistil, že se nedá jezdit do zatáček, asi jsem jezdil jen rovně 🙂 Výbava je sice nejlepší, ale protože je testovaný vůz co v počtu ujetých km nejdražší, tak až za oholeným Focusem ;-)Spotřebu v testu neuvádíte (jen uvedenou výrobcem a okomentovanou, že ve skutečnosti je úplně jinde) tak bych přispěl tou mou : ve městě v létě 8l, v zimě 8.5l, delší trasa (HR – Brno) 6,1l, v průměru se držím tak 6,9l. Interier \“prej se okouká\“ U mě tedy stále super. Ještě že u Focusu a Aurisu Ne 🙂 Ohledně sezení na zadních sedadlech (mimochodem velmi praktických při odvozu větších předmětů i většího množství čehokoliv) sím měřím 182cm a když si chci odpočnou tak sednu dozadu a labužím si(ani v obyváku není líp). Mimochodem kolega má Focuse a prej větší krám neměl (stále v opravě, spotřeba ve městě 9l, a neprodejnej) Nechci rýpat do Aurisu, když jsem dumal co vezmu, moc mě nenadchl, slabší motor,výbava,5 rychlostí(Civici 6r., uvnitř jako jinde-okoukáno,jsem trochu zaujatý vůči Fordům (měl jsem dva: Siery-co se dalo opravit to se opravilo a žrala jak tank) Prostě Japonec až nakonec ale už na furt !!!!!!!

    Milá redakce. Po přečtení této recenze jsem se musel od srdce zasmát. Předem řeknu že nejsem vlastníkem ani jednoho tohoto auta. Ale se všemi mám něco naježděno a vaš výsledek nebo spíše autora je tristkní. Muj kamarad z autosalonu na TV prima se mnou souhlasil stejně. To co jste napsali o civicu a to pořadi… 😀 seděli jste v něm někdy vubec, Jízdní vlastnost atd co jste o něm napsali netuším kde jste vzali 🙂 nic víc než k nekompetentnosti autora se neda říct….

    sharkyyy

    Suhlasim,

    z tychto troch by som si vybral jednoznacne civic. Mam pocit ako keby recenzent sedel v inom aute a bol silne anti HONDA.

    sharkyyy

    Som tu prvy a posledny krat. Taketo zvasty a dristy som este necital v ziadnej recenzii.
    To je proste sila. Chce se mi bleeejt.

    Autorovi zakazat pisat a vyhodit.
    Aj ked jasne vidno, ze sa jedna o reklamu AAA auto, ktore si to zaplatilo. Na 1 civic v bazari pripada 15 focusov:).

    Ja

    Mam civica 8g 2,2 cipnuteho a jazdi tak isto ajo bmw 3 2.8i teda v zrychleni. Vzdy sa tesim ked si idem zajazdit a neokukal sa mi ani v najmensom. Jazdne vlastnosti: auto ide krasne a je fakt, ze podvozok trochu viac pocut ako na focuse, ale iba pocut. Jazdne vlastnosti su porovnatelne, trochu vyhrava focus. Ale je bohovy rozdiel, ak honda jazdi na 17 kolesach a focus na 15 naskach.. V zime ak dam na hondu 16 ky tak hned je maksie a uz nie tak tvrde.. Ak porovnavam interier, tak kedze focusa ma moja svokra tak poviem iba , ze zena ked si sadla do focusu a predtym si ho vychvalovala , ze ake krasne, tak po roku co jazdila s hondou povedala: to je strasne.. Take zastarale.. Co sa tyka objemu batozin tak jednoznacne je honda na 1 mieste.. Co sa tyka exterieru zase.. Co sa tyka motorovo, tak kolega ma civica 8g benzin a auto ma nabehane 192 000 km a jazdi a drzi na ceste bez problemov.. Dokonca do zakrut ze ide lepsie ako moj diezel.. Motor: benzin,diezel za 1. Ok podvozok je mozno najslabsia cast civica ale hodnotenie nieje za 5, ale za 2. Samozrejme par detailov by sa dalo vylepsit, ale to asi na kazdom aute. Ak by tu boli porovnavane auta s rovnakou vybavou a rovnakymi kw tak potom by som to asi dal tak na 1:1:1 ale s tymto co sa tu porovnavalo civic je vysoko nad tymito dvoma vozidlami..

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist