Ojetá MPV do 90 tisíc: Xsara Picasso, Scénic, Zafira

36 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Tentokrát jsme si posvítili na levné velkoprostorové vozy. Do srovnávacího testu jsme vybrali tři oblíbené ojetiny podobného stáří.

Diskuze

17 komentářů

    Milan

    To je dobře, pane Žáku, že statistikám o spolehlivosti nevěříte, jestliže v nich totiž vaše oblíbené vozy VW group vždy dobře obstojí, bude na nich zřejmě něco divného…

    Martin

    Přijde mě škoda, že u testu se celá spolehlivost smrskne na suché konstatování x% z TUV. Na jednu stranu tady čtu článek, jak jsou hvězdičky v crash testu zavádějící (a to je pravda) a pak čtu tohle… TUV je dobrej, ale ty procenta nic neřikaj. Pro mě a myslim že i pro ostatní je spolehlivost hodně důležitá. Chci vědět, na co si dát pozor, co jsou časté závady…

    Kubin

    Toto je zase takový prasopoes. Celý test se řadí auta do pomyslného žebříčku, abysme se nakonec od redaktorů dozvěděli, že celé hodnocení je vlastně naopak a to nejhorší auto podle bodů je vlastně nejlepší, protože je německéhttp://static.autoweb.cz/img/smiles/confused.png

    Vratula

    Tak to je fakt odborný test,děkujeme.., ptám se proč jej pak pro motoristickou veřejnost děláte, když \“německé auto\“ je podle Vás to nej.nej…(důvod tvrdé sedadla).. v případě příznivých údajů k Opelu by popsané zkoušky, výsledky nebyly haněny, ale upřednostňovány.. děkujeme za provedené srovnání.

    Čičo

    > „podle počítadla ujeté vzdálenosti zatím urazil 222 000 kilometrů – no to je už pořádná porce”

    To myslíte vážne???!!!

    1. je to normálny nájazd pre 10-ročné auto a skôr by som sa zamyslel nad údajom o nájazde zvyšných dvoch pretože málokto si kúpi auto za 3/4 milióna, aby mu potom stálo doma v garáži a

    2. to nie je NIČ pre žiadne normálne auto, je to taký lepší zábeh a to auto pri bežnej údržbe a výmene spotrebákov v pohode natočí ešte minimálne 2x toľko!

    Presne kvôli takýmto predsudkom sa stáčajú klilometre – pretože každý si myslí, že auto s viac ako 150 tis. km je po smrti (a preto aj tie zvyšné 2 majú také pekné číselko na počítadle) a je preto nepredajné! Vy ako odborníci by ste skôr mali pomáhať podobné predsudky v ľuďoch vykoreňovať a nie ich ešte živiť!!!

    .

    Autoweb?

    Sturm

    Článek o ničem.
    222000 km? To je v pohodě, spíš bych se divil, že ostatní auta mají tak málo! Mám Scenica 1,6 66kw, 230000 k a jede stále super a je spolehlivý.
    Bolesti zad? Právě proto mám pohodlného francouze! Chorvatsko, 900 km na zátah a u moře vystoupím jako když právě vztanu z postele. Ta samá cesta služební Fábií a již po několika desítkách km nevím jak bych seděl, celý rozlámaný, právě z těch \“kvalitních\“ tvrdých německých sedaček.
    To jsou fakta a letité zkušenosti, né test kolem \“dvou\“ bloků v Praze.

    Sturm

    Článek o ničem.
    222000 km? To je v pohodě, spíš bych se divil, že ostatní auta mají tak málo! Mám Scenica 1,6 66kw, 230000 k a jede stále super a je spolehlivý.
    Bolesti zad? Právě proto mám pohodlného francouze! Chorvatsko, 900 km na zátah a u moře vystoupím jako když právě vztanu z postele. Ta samá cesta služební Fábií a již po několika desítkách km nevím jak bych seděl, celý rozlámaný, právě z těch \“kvalitních\“ tvrdých německých sedaček.
    To jsou fakta a letité zkušenosti, né test kolem \“dvou\“ bloků v Praze.

    Sturm

    Článek o ničem.
    222000 km? To je v pohodě, spíš bych se divil, že ostatní auta mají tak málo! Mám Scenica 1,6 66kw, 230000 k a jede stále super a je spolehlivý.
    Bolesti zad? Právě proto mám pohodlného francouze! Chorvatsko, 900 km na zátah a u moře vystoupím jako když právě vztanu z postele. Ta samá cesta služební Fábií a již po několika desítkách km nevím jak bych seděl, celý rozlámaný, právě z těch \“kvalitních\“ tvrdých německých sedaček.
    To jsou fakta a letité zkušenosti, né test kolem \“dvou\“ bloků v Praze.

    Kubin

    toto je ale svatá pravda. já ve služební fábii po ujetí pár km taky hedám vhodnou pozici, jak je nepohodlná. naopak v druhém lužebním p 206 je krásné pohodlí.
    to že má zafira lepší jízdní vlastnosti bych u rodinného auta nepovažoval za prioritu.
    pro rodinné auto bych požadoval
    1-bezpečí
    2-velikost/variabilitu
    3-provozní náklady
    4-a pak možná jízdní vlastnosti

    mně příjde, že v každém testu se auta srovnávají se subaru nebo evem. ne každý chce být \“závodník\“!!

    vzteklej pes

    Hlavně, žes to sem poslal třikrát, inteligente do Chorvatska na zátah.

    punmpičkář

    Vícekrát poslaný příspěvek není chyba autora, už se mi to taky stalo a nebyl to v žádném případě záměr.

    punmpičkář

    Čechy jsou pohádkovým krajem, tolik \“nejetých\“ aut jako je tady třeba v německu vůbec nemají. Je to dáno tím, že tu máme ty nejšikovnější bazarníky a nejfikanější nakupujicí. Dost se divím, že sem nejezdí nakupovat ojetiny obyvatelé celé EU.

    Michal

    Mně vyhovují ty \“německy tvrdé\“ sedačky, ale to není to hlavní. Místo aby se p. Žák snažil vykořenit představy o tom, že najeté km jsou tím hlavním, tak je přiživuje. Když se to zprůměruje, (i když je to svým způsobem nesmysl, je to cca. 22.000 km/rok), což není žádná tragedie. Pro mně třeba jsou jistější (sportovnější) jízdní vlastnosti důležité, někdo ale preferuje pohodlí, a to se dá u MPV pochopit, od \“řezání\“ zatáček jsou tu jiné vozy. Sportovnost za každou cenu není nutná, u rodinných MPV tím spíš ne. My, jenž máme jízdní vlastnosti na vrcholu svých priorit, jsme beztak \“vymírajícím\“ druhem.

    Michal

    Ještě takový dovětek. Auto, které má najeto 50t může vypadat zcela jinak, (hůř), než to co má najeto 200t a naopak, ale to p. Žák jistě dobře ví. Takže p. Žáku, příště prosím znova a lépe. Zejména pokud jde o konstatování o najetých km.

    David

    Ahoj všichni,
    nedá mi to, a musím se vyjádřit k těm sedačkám. Se soukromou Xsarou Picasso jsem najel 120 tis. km. Byly v tom pochopitelně i dost dlouhé trasy – Chorvatsko, Holandsko,… Mám nemocná záda a když jsem z auta vystoupil, problémy jsem žádné neměl. To jiné kafe to je se služebním VW Caddy. S tím stačí zajet z Prahy do Brna a zpět a při vystupování mám pocit, že mě někdo zbil. Nemluvě o konfortu hlučnosti. Z dieselového Picassa to bylo v pohodě, po vystoupení z benzínového Caddyho na všechny křičím, protože mám zalehlé uši.

    A ještě k poruchovosti. Ano, mám zkušenost jen s jedním autem, nelze to vztahovat na všechny vyrobené. Měl jsem 2.0 HDi 66 kW. Koupil jsem ho v bazaru se 109 tis. km. Najel jsem 120 tis. km a prodal ho na protiúčet ve značkovém citroen servisu. Až tam jsem zjistil, že konečný stav kilometrů není ve skutečnosti 230 tis. km, které byly na tachometru, ale 330 tis. km. Auto přitom jezdilo bez jakýchkoli problémů, nekouřilo, dělal jsem jen běžnou údržbu a v \“tachometrových\“ 180 tis. km jsem měnil spojku.

    Karel

    je kec, kec, kec. Mám Xsaru a míval jsem R19 a záda mě v nich nikdy nebolela. Zato z půjčeného Golfa jsem měl už po 50 km otlačený bolavý zadek, nevěděl jsem, jak se posunout a zkroutit.

    Auto s opravdu měkkými sedadly, z nichž bolela záda, jsem měl také. Byl to Wartburg 353.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist