odpovednost-za-skodu-poskozeni-auta-v-servisu.jpg

Odpovědnost za škodu – poškození auta v servisu

poradna

V dalším článku týkajícím se náhrady škody se budeme zabývat odpovědností servisu za poškození vašeho auta po dobu, kdy je v servisu na opravě.

Diskuze

9 komentářů

    Genie

    Dobrý den,

    netuším, zda-li čtete reakce pod články, nicméně:

    Zajímalo by mne, jak prokazovat či reklamovat následující situaci. Vozidlo Škoda Superb bylo odvezeno do servisu s vadou na motoru. Prvotní diagnostika se však neshodovala s vadou a tak po konzultaci ceny bylo vozidlo odtahovou službou převezeno (rozebrané) do jiného servisu, kde byla cena za opravu slíbena nižší. Nakonec se vozidlo opravovalo více než tři měsíce, což není ten problém. Problémem je, že vozidlo bylo přivezeno s xenonovými světlomety a vrátlo se s obyčenými halogenovými. Tento parametr samozřejmě na žádném předávacím listu nefiguruje a dva servisy svorně tvrdí, že takto auto přijelo a pokud ne, tak záměnu musel provést ten druhý.

    uf

    Nejsem autor, ale zkusím poradit… to je docela kuriozní situace

    1) fotografia vozidla těsně před předáním do opravy
    2) svědkové, jež dosvěčí stav vozidla před předáním do opravy
    3) kupní smlouva s autorizovaným prodejcem na vozidlo, pokud jste první majitel, tam to bude uvedeno určitě, jinak i dalších kupních smlouvách to bývá
    4) fotografie dokumentující stav vozidla při přebírání v prvním servisu a při předávání do druhého servisu….

    Odtahovka si obvykle dělá vidozáznam nakládání kvůli případné žalobě na poškození vozidla při nakládání…. přece jenom rozdíl xenony a halogeny je obvykle vidět na první pohled

    Jirka N.

    Tak s tima xenonama je to fakt mazec 🙁
    Bordel je všude, třeba jak včera v televizi, jak si lidi půjčí auto z půjčovny a pak na něm něco vymění (kola, převodovku atd, protože to potřebují na svoje auto) to sem čuměl…
    Taky mě napadá třeba situace, že si dáte auto do servisu, oni ho opraví a dají na parkoviště u servisu, než si pro něj dojdete, příde krupobití a máte auto rozsekaný za což samozřejmě servis nemůže a když nemáte pojištní na živelnou událost, tak máte smůlu (to je jen úvaha)
    Trochu mimo mísu – kolikrát když člověk čte, že si někdo např koupil drahej olej a nechal ho v servisu vyměnit a oni mu tak dali uplně jinej a ten jeho drahej si nechali, to by blil. . .
    Asi je nejlepší mít známýho nebo si umět co nejvíc oravit sám.

    Petr

    U Superbu není mezi xenony a halogeny na první pohled rozdíl naprosto žádný. Oba mají čočky….

    Nell

    Dobrý den, mám také velmi špatné zkušenosti s jedním servisem. Na moje auto mi prodejce poskytl roční záruku, uložil povinnost servisovat pouze u jejich smluvního partnera (jednatelem tatáž osoba). V době záruky, auto ztratilo výkon, mělo vysokou spotřebu PHM. Servis odstranil katalyzátor, ale zjistil, že i tak auto nemá výkon, takže vada bude jinde. Aby se mu oprava neprodražovala, takto mi vozidlo chtěl předat. Následoval znalecký posudek – výsledkem po opravě v servisu bylo: auto nezpůsobilé provozu na pozemních komunikacích. Neopravené, nepojízdné auto zůstalo v servisu. Odstoupila jsem od smlouvy, podala žalobu o navrácení kupní ceny auta a po pěti letech servis, resp. prodejce zjistil, že neví, kde auto je, podle vyjádření jejich advokáta auto prodali. Netuším, kdo jezdí s autem bez velkého TP, které jsem dala k advokátovi do úschovy. Za koho platím povinné ručení na auto, které si prodejce podruhé prodal nebo rozprodal.

    Nell

    Záleží na tom, jak zněly zakázkové listy. Obecně, za škodu na Vašem vozidle odpovídá servis, kterému jste původně vozidlo k opravě předal.

    Jarda

    Dobrý den, prosím o radu. Rodiče si koupili dva roky staré auto a rozhodli se jej předělat na LPG. Zaplatili fakturu při předání auta do servisu a stalo se to, že při montáži LPG , po zapojení do řidiči jednotky ji vypálili. Takže se čeká již měsíc a půl než se auto opraví, rodiče jezdí náhradním vrakem daného servisu a neustále se jen oddaluje předání oprávněného vozidla , s tím, že buď jednotka ještě nepřišla, potom zas přišla jiná a do ale je, že člověk který to měl na starosti tak odjel na dovolenou a nikdo o tom, že se tam má na něm něco dělat nic neví. Jsme z toho na nervy, 250tis stalo auto, 30 tis LPG a nemáme nic a nevíme, jestli bude vše fungovat a jak dlouho. Jaké je prosím řešení. Děkuji za radu Jarda

    David

    Zkušenosti s firmou Autosklo Lucas
    Nejprve bych chtěl sdělit, že rozhodně nejsem typem člověka, který si vylévá anonymně frustraci či zlost v internetových diskuzích a hodnoceních. Ale čeho je moc….

    Firmu Autosklo LUCAS s.r.o. jsem kontaktoval kvůli výměně čelního skla potom, co mě na něm kámen vytvořil prasklinu.
    Našel jsem si internetové stránky autosklo-lucas.cz a komunikoval s Janem Sedláčkem. Jeho jméno figuruje společně s dalším člověkem v kontaktech firmy. Ještě ten samý den jsem si domluvil s J. Sedláčkem schůzku, aby čelní sklo prohlédl. Poté, co jsme se domluvili, které sklo si chci nechat na auto dát jsem ponechal automobil i s klíči na parkovišti společnosti. O dva dny později jsem si po domluvě pro auto přijel. Zde došlo k první atypické situaci. J. Sedláček na místě nebyl a auto stálo před společností na ulici již s vyměněným sklem. Po telefonu mě sdělil, že je pracovně jinde a že klíče si po zaplacení výměny skla můžu vyzvednout v přilehlé „spřátelené“ hospodě u servírky. Peníze jsem předal a klíče dostal zpět, bez faktury, bez dokladu o zaplacení. Když jsem přišel k autu, nestačil jsem se divit. Auto bylo z obou stran na několika místech poškrábané, mělo důlky v karoserii, oprýskaný lak a odřený plastový nárazník. K tomu všemu byly tyto škrábance neodborně zamalovány pravděpodobně tužkou na opravu laku. Myslel jsem si, že se mě to jen zdá.

    Hned jsem urgoval J. Sedláčka po telefonu. Na místo dorazil za 1,5 hodiny. Jakoukoli souvislost mezi stavem automobilu a svou osobou popřel. Na můj dotaz jak mě vysvětlí poškození, stroze oznámil, že jsem to přehlédl při koupi (ten den jsem automobil vlastnil 4 týdny), nebo že mě to někdo „obouchal“ na parkovišti (na to, že na tolika i prapodivných místech a že bylo poškození retušováno, nedokázal reagovat). Nabídl mě, že se můžeme podívat na záběry z bezpečnostní kamery. Na mobilním telefonu bylo na záběrech vidět jen velký vůz, za nímž v garáži stojí automobil odpovídající tomu mému.

    Smířil jsem se, že jakéhokoliv vysvětlení se toho dne nedočkám. Vyzval jsem tedy J. Sedláčka, aby mě vystavil fakturu a doklad o zaplacení výměny čelního skla jako důkaz, že jsem tam auto vůbec měl. Tím jsem ho vyloženě pobouřil. Řekl mě, že s tím nepočítal a že v tom případě zaplatím k domluvené ceně ještě DPH, protože on plátcem není. Nenechal jsem se tím vykolejit a i přes tento odrazující krok na dokladech trval. Ty mě vydal nakonec i bez dalšího placení, ale s výčitkami, že nyní je na tomto našem obchodu tratný.

    Musím podotknout, že jsem při celé této peripetii držel nervy na uzdě a ani jednou jsem J. Sedláčka neobvinil z poškození automobilu. On na mě dotčeně vyrukoval s tím, abych se u něj již nikdy neobjevoval (aby posléze toto tvrzení vyvrátil prohlášením o tom, že kdyby byl s čelním sklem problém, ať se zastavím). Ublíženě prohlásil, že si nadále bude všímat jen „své“ pravidelné klientely a mobilní telefon zveřejněný na webových stránkách společnosti přestane používat.

    Musím konstatovat, že po napsání těchto řádků se necítím o nic méně zhnuseně, ale věřím, že mohu varovat někoho jiného od případného zklamání.

    Nina

    Abyste se tomu vyvarovali, doporučuji si nechat auto opravit u http://www.united-c.cz/v-united-c-umime-opravit-poskozeny-lak/. Nechala jsem si jak já, tak moji blízcí u nich opravit auto a vždy udělali skvělou práci.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist