autoweb.cz > Nissan > Nürburgring Nordschleife LIVE – 17:20
Nürburgring Nordschleife LIVE – 17:20
Čtěte také: Nürburgring Nordschleife LIVE – 16:45
Když znáte ideální stopu a zrovna se na vás nelepí rozzuřený Nissan GT-R, můžete jet Nordschleife skutečně rychle. Malou výhodu tu mají pomalá a slabá auta v tom, že prostě můžete na některých místech držet pedál plynu na podlaze a jen kroutit volantem. A to je třeba případ dieselové Octavie RS.
„Tohle kolo jsem trafil téměř dokonale a krom pár míst, kde jsem musel uhýbat, jsem měl skoro pořád volnou trať. S Mazdou už jsem takové štěstí neměl, ale přesto jsem si kola na Ringu za jejím volantem užil. Nemá tolik přilnavosti jako škodovka, ale je živější a taková nervóznější, zábavnější. Octavia RS je moc sterilní, i když nepopiratelně rychlejší.“ Dalibor Žák
Docela legrační je pocit, když se s naftovou Octavií RS v zatáčce Klostertal dostanete před Porsche 911, které tu jelo mimořádně špatnou stopu velmi pomalu. Nojo, ne každý to tu zná skoro nazpaměť…
„No, i když mám trať docela natrénovanou ze všech možných simulátorů, můj mozek chvíli odmítal uvěřit, že tohle je ten opravdový Nürburging. Půlku okruhu jsem se vzpamatovával z místních závodníků, kteří mají natrénovaný každý milimetr trati a vezmou vás klidně ve staré Corse. Druhá půlka už byla zaručeně lepší.“ Ondřej Lilling
„Měl jsem strach, že si stopu na Nordschleife nebudu pamatovat, Mrknul jsem se před naší cestou na nějaká videa pro připomenutí, ale nejsem ten typ, co by smažil nějaké simulátory na playstationu. Takže jsem byl vážně napnutý. A musím říct, že kromě jednoho místa, kde jsem tušil za horizontem rovinku a namísto toho přišla další zatáčka, jsem se orientoval, jako kdybych tam jel naposledy včera. A lehkým kontra jsem si připomněl esíčko u boxů nového okruhu, kde jsem před pár lety honil zprava doleva BMW M3. To když jsem tehdy udělal klasickou školáckou chybu a přijel rychleji, než bylo zdrávo.“ Filip Rakovan
redakce Autoweb.cz