Nový rekord na Ringu: Dieselový Citroën AX ho zdolá pod 10 minut
Citroën AX
Málokteré auto je méně vhodné pro jízdu na Nordschleife, než naftový Citroën AX 14D s výkonem 52 koní.
Audi definitivně zabilo ikonický supersport. Proslavil ho Iron Man
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Citroën AX
Málokteré auto je méně vhodné pro jízdu na Nordschleife, než naftový Citroën AX 14D s výkonem 52 koní.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Tak to je teda borec. Vede to auto moc pěkně. Jeho nápad použít dopředu prémiový gumy a vzadu nechat kaše evidentně přinesl ovoce. Je vidět, se auto chová dobře. Stejně jsem to vyřešil na svým autě a jsem spokojený. Použitím Toyo Proxess R1R na přední nápravu se z mýho auta stala použitelná kára, která přestala bejt tak prasecky nedotáčivá.
rozhodně borec, a vzhledem k jeho jizdnimu stylu, borec se spoustou odvahy 🙂
Auto so žalostnou spolehlivostí? To ste ako na to prišli, že malý jednoduchý citron je nespolahlivý? Ha ha ha :)))
To máš pravdu, to je obvyklý plk na zdejším webu. Měli jsme před hodně lety AX 1.0. Bylo moc pohodlné, mrštné a spolehlivé. Za 50 tis. km mezi 100-150 celkově ujetých jsem měnil rozvody, jedny brzdy a pětkrát olej. Narozdíl od v záruce 6x vysypané Octávie.
Taky si všimněte, ja špatně funguje to citroeňácký gumový řazení, jak je pomalý a nepřesný, že to tam chudák dává stěží za půl vteřiny. Skutečně, stejně jako zdejší testeři (byť největší borec je už pryč), nechápu, jak s tak hrozným autem může někdo jet na Ring.
Měl jsem přímo tuhle specifikaci od roku 1991, včetně barvy potahů sedaček. Osobně jsem v něm najezdil něco přes 300.000 km, naučily se na tom řídit obě dcerky, a dodnes to auto jezdí u jednoho mlaďocha o tři vesnice blíž k Praze. Možná neřadí jako Porsche, ale rozhodně neřadí hůř než byl standard jeho třídy v době vzniku auta. Zajímavé je, že ač dnes jezdíme všichni V Subech, od Imprezy po Outbacka, tak na tohle prdítko vzpomínáme všichni s láskou, protože to asi bylo nejzábavnější auto u nás doma a podávalo (i na sněhu) výkony, které od něj nikdo ani nečekal.
Měl jsem husinu aj na prdeli, smekám!
Samozrejme smekam pred zarputilosti jezdce 🙂 Vubec nechci jeho uctyhodny vykon nijak shazovat, ale da se na to koukat i z druhe stranky:
podle udaju vyrobce je hmotnost vozu 710 kg. Z videa je videt, ze je auto vykuchane az na plech, jen s ridicovou sedackou. Netusim, kolik presne tim vsim muze auto dal shodit, ale pomer vykon vs. hmotnost se tim dostane zhruba na uroven dnesnich beznych vozu (nejakych 12 kg na kone?). S tim, ze vyhoda nizke hmotnosti je nasnade- diky podstatne nizsi odstredive sile muze projizdet zatacky az prekvapivou rychlosti (vsimnete si, ze v zatackach stiha podstatne silnejsim vozum, lecktere by i v klidu predjel). Ve spouste zatacek tak vubec neubira plyn a drzi ho porad na podlaze.
Lvi podil na dosazeni nejakeho casu na Nordschleife ma znalost okruhu, tady majitel AX-ka vytezil hodne (na drtivou vetsinou obrubniku se treba vubec neda najet). Stejne tak znalost sveho auta a vyhnani jeho moznosti na maximum (9 motoru a 5 prevodovek 😛 ). Pri relativne! nizsich rychlostech a nizke hmotnosti vozu nejsou ani na auto kladene az tak extremni naroky (brzdy apod.). Ale udrzet to v tech zatackach, to jsem zatacel u videa i za nej 😀
BTW P. Janda z Autofora zajel Ring za nejakych 9:17 s uplne seriovym Rapidem 1,2 TSI za mnohem vetsiho provozu, i se zlutymi vlajkami.