TPCA najela na plnou výrobní kapacitu

V kolínské automobilce TPCA se nyní denně vyrábí asi 1050 aut, z nichž 99 procent putuje na export.

Automobilce Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) se během roku podařilo najet na plnou výrobní kapacitu, tedy 300.000 aut ročně. V současné době vyrobí asi 1050 vozů denně, to je měsíční průměr 25.000 aut, řekl dnes novinářům prezident TPCA Satoši Takae. Od zahájení výroby 28.února 2005 do letošního 1. března firma vyrobila 156.751 aut. Z celkové výroby se 99 procent exportuje. „Rádi bychom ale viděli víc vozů Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 107 i na českých silnicích,“ dodal Takae. Z celkového počtu vyrobených aut mají každá značka po třetině. Měnit se to nebude ani letos. Požadavky prodejců ukazují, že tento poměr bude zachován, řekl Takae. Loni firma vyrobila 103.819 aut a prodej dosáhl 600 milionů eur (asi 18 miliard korun). Hospodářský výsledek Takae nesdělil.

TPCA má nyní 3000 kmenových zaměstnanců a dalších 150 dočasných zaměstnanců dodaných pracovními agenturami. Stav pracovníků se podařilo poměrně stabilizovat, v porovnání s loňským rokem je fluktuace poloviční, řekl Takae. Konkrétní údaj ale nesdělil. Takae se neobává, že by pracovní kádr firmy narušila případná investice jihokorejské automobilky Hyundai na severní Moravě, odkud pochází i řada zaměstnanců TPCA. „Je možné, že se tam někdo vrátí, ale teď nedokážu říct, kolik to bude lidí,“ dodal.

Podařilo se podle něj vyřešit i problémy se stavbou bytů pro zaměstnance TPCA, i když stavba většiny z nich je ve skluzu. Kolín automobilce předal zatím necelých 300 z celkového počtu 850 bytů; zbytek by měl být hotov do letošního podzimu. Z 560 bytů, které město staví u vodárny, bude podle personálního ředitele Jana Doskočila většina malometrážních. Zaměstnancům, kteří chtějí přivést do Kolína rodinu, to podle něj moc vyhovovat nebude. TPCA ale neměla možnost podobu bytů ovlivnit, město její připomínky nevyslyšelo, upozornil.

Státu už se podařilo postavit i většinu slíbených silnic v okolí automobilky. Podle ředitele závodu Jiřího Černého je zóna napojena na obslužné komunikace z 80 procent. Zbývá například dostavět nedalekou hradeckou dálnici D11. Pro automobilku to ale podle Černého není nejdůležitější dopravní spojení; po dálnici vozí motory a převodovky z Polska, a to do deseti kamionů denně. Investice TPCA v Česku dosáhla 1,3 miliardy eur (asi 40 miliard korun), z toho zhruba polovinu představoval vývoj nového vozu.

autoweb.cz, ČTK

2.3.2006 4:03

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist