Nové Mitsubishi L200: Jízdní dojmy a vše, co potřebujete vědět

Svět se mění a s ním i kategorie užitkových otevřených dodávek. Jsou pohodlnější, úspornější, ergonomičtější. Mitsubishi se snaží jít příkladem a atakovat vrchol nabídky.

Za novým Mitsubishi L200 jsme vyrazili do Portugalska a rovnou, hned na začátku můžeme prohlásit, že situování testovacích jízd na část rychlostních zkoušek Rally Portugal byl velmi dobrý tah. Ano, L200 je velký pick-up, ale vzhledem ke svému charakteru se na ereztách choval velmi dobře a byla „v dobrém slova smyslu) nakažlivé s ním jezdit. Ne, není to závoďák, ale s pohonem všech kol a s novým naftovým motorem se skvěle auto prokousávalo hrubou šotolinou, šplhalo do kopců. skládalo se do zatáček.

Pokud to nevíte, tak nová L200 má nejlepší poloměr otáčení v kategorii – ne, není to Renault Twingo, ale v zatáčkách se umí s rejdem 5,9 metru opravdu slušně ohnout a zatočit tam, kam je potřeba. Co je třeba vědět? Že Mitsubishi L200 nabízí větší prostornost při kompaktních celkových rozměrech a dobrou délku ložné plochy. Padla zmínka o motoru – tím je nový vznětový agregát 2,4 litru MIVEC o výkonu 181 koní.

Síla motoru jde na kola (systém Super Select 4WD II s redukční převodovkou a elektronickou rozdělovací převodovkou nastavitelnou prostřednictvím kruhového ovladače v kabině) přes novou šestistupňovou manuální převodovku.

Doba, kdy byl pick-up jen surovým nástrojem, kabinou s volantem na rámu a korbou vzadu, je dávno pryč, dnes se ani v užitkové otevřené dodávce neobejdete bez výbavu a tu má nová L200 bohatou.

Jsou tady xenonové světlomety (s integrovanými LED světly pro denní svícení a bi-xenonovými projektory) zajišťující mimořádně dobrou viditelnost za zimního šera nebo při jízdě v noci, zadní parkovací kamera, bezklíčový nástup do vozu a spouštění motoru tlačítkem, tempomat s nastavitelným omezovačem rychlosti, dvouzónová automatická klimatizace, atd.

Mitsubishi mluví u nové L200 o snížených provozních nákladech, lepších dynamických a transportních parametrech. Novinka se stále řadí do tzv. pětimetrové třídy (Double Cab měří 5205 mm), nicméně ložná plocha je o něco hlubší (až 475 mm u nového L200 oproti 460 mm) vzhledem k předchozí generaci.

Musíme zmínit i zřetelný posun v útulnosti kabiny, kde byly zjevně vyslyšeny připomínky předchozích majitelů L200, a tak kvitujme vylepšenou ergonomii a materiály, konkrétně zde jsou širší a delší polštáře čalounění i samotná opěradla, za volantem oceníte výraznější boční vedení sedadel, ale také měkčí materiál sedáků a jejich vyšší pružnost, pro Mitsubishi dlouho nepatřičné výškové a podélné seřizování volantu.

Ceny začínají na 677.350 Kč za L200 Club Cab ve výbavě Invite 2,4 DI-D MIVEC (154 koní), příplatkem je metalický/perleťový lak za 15.000 Kč. Mitsubishi L200 Double Cab stojí 714.250 Kč ve výbavě Invite 2,4 DI-D MIVEC (154 k) a 821.650 Kč ve specifikaci Intense 2,4 DI-D MIVEC (181 koní).

30.10.2015 4:31| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist