Nové Mitsubishi L200: Jízdní dojmy a vše, co potřebujete vědět

Svět se mění a s ním i kategorie užitkových otevřených dodávek. Jsou pohodlnější, úspornější, ergonomičtější. Mitsubishi se snaží jít příkladem a atakovat vrchol nabídky.

Za novým Mitsubishi L200 jsme vyrazili do Portugalska a rovnou, hned na začátku můžeme prohlásit, že situování testovacích jízd na část rychlostních zkoušek Rally Portugal byl velmi dobrý tah. Ano, L200 je velký pick-up, ale vzhledem ke svému charakteru se na ereztách choval velmi dobře a byla „v dobrém slova smyslu) nakažlivé s ním jezdit. Ne, není to závoďák, ale s pohonem všech kol a s novým naftovým motorem se skvěle auto prokousávalo hrubou šotolinou, šplhalo do kopců. skládalo se do zatáček.

Pokud to nevíte, tak nová L200 má nejlepší poloměr otáčení v kategorii – ne, není to Renault Twingo, ale v zatáčkách se umí s rejdem 5,9 metru opravdu slušně ohnout a zatočit tam, kam je potřeba. Co je třeba vědět? Že Mitsubishi L200 nabízí větší prostornost při kompaktních celkových rozměrech a dobrou délku ložné plochy. Padla zmínka o motoru – tím je nový vznětový agregát 2,4 litru MIVEC o výkonu 181 koní.

Síla motoru jde na kola (systém Super Select 4WD II s redukční převodovkou a elektronickou rozdělovací převodovkou nastavitelnou prostřednictvím kruhového ovladače v kabině) přes novou šestistupňovou manuální převodovku.

Doba, kdy byl pick-up jen surovým nástrojem, kabinou s volantem na rámu a korbou vzadu, je dávno pryč, dnes se ani v užitkové otevřené dodávce neobejdete bez výbavu a tu má nová L200 bohatou.

Jsou tady xenonové světlomety (s integrovanými LED světly pro denní svícení a bi-xenonovými projektory) zajišťující mimořádně dobrou viditelnost za zimního šera nebo při jízdě v noci, zadní parkovací kamera, bezklíčový nástup do vozu a spouštění motoru tlačítkem, tempomat s nastavitelným omezovačem rychlosti, dvouzónová automatická klimatizace, atd.

Mitsubishi mluví u nové L200 o snížených provozních nákladech, lepších dynamických a transportních parametrech. Novinka se stále řadí do tzv. pětimetrové třídy (Double Cab měří 5205 mm), nicméně ložná plocha je o něco hlubší (až 475 mm u nového L200 oproti 460 mm) vzhledem k předchozí generaci.

Musíme zmínit i zřetelný posun v útulnosti kabiny, kde byly zjevně vyslyšeny připomínky předchozích majitelů L200, a tak kvitujme vylepšenou ergonomii a materiály, konkrétně zde jsou širší a delší polštáře čalounění i samotná opěradla, za volantem oceníte výraznější boční vedení sedadel, ale také měkčí materiál sedáků a jejich vyšší pružnost, pro Mitsubishi dlouho nepatřičné výškové a podélné seřizování volantu.

Ceny začínají na 677.350 Kč za L200 Club Cab ve výbavě Invite 2,4 DI-D MIVEC (154 koní), příplatkem je metalický/perleťový lak za 15.000 Kč. Mitsubishi L200 Double Cab stojí 714.250 Kč ve výbavě Invite 2,4 DI-D MIVEC (154 k) a 821.650 Kč ve specifikaci Intense 2,4 DI-D MIVEC (181 koní).

30.10.2015 4:31| autor: Filip Rakovan

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist