Nová Honda Civic odtajněna

Premiéra plánovaná na Frankfurt byla dlouho jasná. Jen se nevědělo, že se Civic dostane do výroby v podobě, která se tak jasně hlásí ke konceptu.

Nyní už je definitivní podoba známa a fanoušci značky mohou jásat. Sériové auto se totiž v porovnání s konceptem téměř vůbec nezměnilo. Design nejnovější generace Civiku se po mnohoznačném předchůdci vrací zpět ke kořenům značky, tedy ke sportovnímu pojetí. Hatchbackům, jako jsou Golf, Focus, C4 nebo Megane tak bude v nabité nižší střední třídě konkurovat model, se kterým může v nevšednosti soutěžit jen Citroën.

Exteriér Civicu se vyznačuje agresivními tvary. Příď se od předchozí verze odlišuje netradičně řešenou maskou, která opticky navozuje dojem, že jsou spojena světla. Otvor pro vstup vzduchu ve spodní části nárazníku má sportovní nádech, stejně jako trojúhelníkové mlhovky. V zadní partii korespondují s tvarem předních mlhovek trojúhelníkové koncovky dvojitého výfuku, který se však u základních verzí pravděpodobně neobjeví. Zadní světla odkazují po vzoru nového Passatu na tvar těch předních. Velmi vysoko umístěné zadní okno je rozděleno spoilerem s brzdovým světlem, který bude ztěžovat výhled dozadu. Z bočního pohledu je nápadná výrazně stoupající linie oken a umístění kliky zadních dveří na sloupku, což evokuje třídveřovou variantu. Karoserie je dlouhá 4,25 metru, široká 1,76 m a vysoká 1,46 m. Kufr má velmi slušný objem 456 litrů.

Honda Civic fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda Civic fotogalerie

Nekonvenčně působí i interiér, jehož futuričnost lze přirovnat snad jen k Citroënu C4. Bude se jistě lišit podle úrovně výbavy, ale ve vyšších verzích nabídne řidičům přehledný digitální otáčkoměr, obrovský informační displej a startování tlačítkem.

Silnou stránkou Hondy jsou motory. Nový Civic dostane úspornou benzínovou čtrnáctistovku i-DSI s výkonem 81 koní a novou vyspělou osmnáctistovku i-VTEC s výkonem 140 koní a točivým momentem 174 Nm, (podrobně jsme psali dříve). V nabídce se objeví také známý turbodiesel 2,2 i-CTDi (140 koní, 340 Nm).

Vrcholem v nabídce jednotlivých modelů jsou sportovní verze. V současnosti se proslýchá, že Honda nasadí proti Golfu GTI model Type-S s výkonem 200 koní a že vrcholná třídveřová verze Type-R bude mít dokonce 250 koní, což pravděpodobně znamená, že prestižní označení tentokrát dostane čtyřválec 2,4 l. Na zajímavé tvary, vynikající motory a tradičně vysokou kvalitu se lze spolehnout. Do celkové mozaiky možné úspěšnosti dnes chybí dosadit jen ceny.

Jan Cacek

1.8.2005 12:32

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist