autoweb.cz > Nissan > Nissan Leaf dojede dál
Nissan Leaf dojede dál
Designové změny jsou minimální, kromě přepracovaných disků se facelift omezil jen na diody s modrým nádechem a tři nové barevné odstíny. Ani uvnitř nečekejte žádné velké změny, je tu přepracovaný multifunkční displej a vylepšená kamera, které u Nissanu říkají Around View Monitor. Prostor pro zavazadla narostl z původních 330 litrů na 370 l, za což může přesunutí nabíječky do přední části auta.
Nissan LEAF velká fotogalerie
Konečně se ale dostáváme k těm nejpodstatnějším změnám. Největší péči v Nissanu věnovali právě elektrickému ústrojí, nový elektromotor tvoří celek s invertorem a měničem, takže je celé ústrojí o 30 % menší a o 10 % lehčí. Ve výsledku je Leaf o 80 kg lehčí, než jeho předchůdce.
DOPORUČUJEME: Srovnání koncepcí: Downsizing, hybridy a ti normální
Citroën C1 proti Hondě Jazz Hybrid a Fiatu 500 TwinAir. Tři motory roku, jeden z minulého století a dva nové, se potkaly u jedné pumpy. Který je nejúspornější?Další úpravy proběhly na pohonném systému, úspornější by mělo být i vytápění a vyhřívání, účinnější by měl být i systém rekuperace. Ve výsledku to znamená dojezd až 228 km. To už by mělo v ideálních podmínkách vystačit i na cestu z Prahy do Brna.
Přes to všechno příští rok elektromobil zlevní. Nabídku rozšířila základní výbava S, která v Japonsku přijde na ¥3 349 500, což je v přepočtu „na naše“ 812 000 Kč. To je sice pořád hodně, ale oproti loňskému modelu je to o citelných 100 000 Kč méně. Bude se teď Leaf prodávat po milionech? No, asi ani to nepomůže, ale jde o jasný ukazatel, že se daří tlačit náklady na výrobu dolů.