Nissan GT-R: exkluzivní foto!

Prohlédněte si definitivní podobu kupé, které má potenciál způsobit těžké spaní i fenoménům jako BMW M3 a Porsche 911.

Toto je zatím nejlepší obrázek nového Nissanu GT-R, na jehož dlouho ohlašovaný příchod se třesou fandové do aut z celého světa – včetně kontinentální Evropy. Předchozí generace supersilného kupé Nissan 4×4, známého jako Skyline, se k velkému zármutku nás všech vyráběly pouze s volantem na špatné straně. Tentokrát naštěstí v Japonsku mysleli i na nás.

Prototypy GT-R se už od loňského podzimu prohánějí po Severní smyčce Nürburgringu prakticky bez maskování, což nasvědčuje brzkému zahájení prodeje. K tomu by mělo dojít na podzim letošního roku, i když Evropa si možná počká o něco déle. Už teď je ale jasné, že tento Nissan nově definuje třídu relativně dostupných sportovních aut.

Za odhadované dva miliony korun nabídne výkon okolo čtyř set koní, poskytovaný pravděpodobně dvakrát přeplňovaným vidlicovým šestiválcem 3,5 l z Nissanu 350Z. Některé zdroje z Japonska ovšem zmiňují nově vyvinutý atmosférický osmiválec 4,5 l, který by měl údajně disponovat výkonem 450 koňských sil.

Pokud jde o systém pohonu, zůstane GT-R věrný tradici založené řadou Skyline. Poháněna budou všechna čtyři kola, ale mikroprocesor bude dbát na to, aby se kupé ve vhodných situacích (volant otočený proti směru jízdy, hodně plynu:-)) chovalo téměř jako zadokolka. Kromě standardní šestistupňové ručně řazené převodovky bude možné objednat i dvouspojkovou skříň.

Kromě obřích výkonů a záliby v driftování by měl Nissan GT-R vynikat také účinnou aerodynamikou. Velké průduchy na zadní straně předních blatníků odvádějí teplý vzduch z motorového prostoru a od brzd, zatímco jasně viditelný zadní difuzor omezí hromadění vzduchu (a následný vznik vztlaku) pod autem.

Nissan tentokrát klade velký důraz na jízdní vlasnosti GT-R. Při testech na Nürburgringu nesloužilo inženýrům jako měřítko nic menšího než Porsche 911 GT3. Velice rádi se osobně přesvědčíme,  zda se jim to povedlo. K výborné ovladatelnosti mají kromě elektronicky řízeného pohonu všech kol přispět také aktivní tlumiče a přitáčení kol zadní nápravy.

Ačkoliv v minulosti se vynořily zprávy, že GT-R bude pro Japonsko k mání v několika specifikacích, v Evropě čekejte odlišnou politiku. Podobně jako 350Z by i tento Nissan měl být nabízen v jediném provedení.

Možná bychom měli aspoň předstírat nestrannost, ale v tomto případě nám to činí obzvlášť velké potíže – na nový Nissan GT-R se těšíme jako malí kluci.

autoweb.cz

10.5.2007 8:38

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist