Nehoda v zahraničí

Dobrý den,
Měl jsem nehodu na parkovišti v Německu. Naboural jsem do jiného místního auta. Byla zavolaná policie a sepsán protokol. Následně jeden díl mé zelené karty dostal poškozený a domluvilo se řešení přes moje povinné ručení. Po návratu domů jsem ihned ohlásil u své pojišťovny nehodu a dodal všechny doklady. Uběhlo pár měsíců a teď mě majitel auta uhání, že stále nemá zaplacený servis a že to dá právníkům, jestli nezaplatím „ihned“. Moje pojišťovna tvrdí, že má sice fakturu za servis, ale nemá „vyúčtování zahraničního partnera“. Nemohu s tím nic dělat a marně vysvětluji, že věc řeší moje pojišťovna a čeká se na jeho pojišťovnu. Říká, že mu vše zařídil servis a já musím zaplatit. Je vůbec možné, že by se nechtěl přihlásit pojišťovně a kvůli tomu se nedaří dokončit proplacení opravy z POV? Znamená to, že pokud se on nepřihlásí u pojišťovny (své/mojí), tak budu muset nějak získat fakturu servisu a zaplatit ji ze svého i když mám povinné ručení, které tohle má pokrývat? Děkuji za odpověď.

Odpověď

Dobrý den,

často se stává, že si pojišťovny při těchto řešeních škod dají dost na čas. Zde bychom na Vašem místě kontaktovali Vaší pojišťovnu s dotazem, kdo má pro ně být smluvní partner pro Německo. Bude se jistě jednat o nějakou jinou pojišťovnu, případně stejnou jen s pobočkou v jiném státě, kdy zde je potřeba, aby jejich technik odsouhlasil opravu na základě již asi provedené prohlídky vozidla po nehodě.

Pokud by po Vás chtěl někdo něco vymáhat, jsme k dispozici s kolegy pro řešení právní cestou i s Vaší pojišťovnou.

Tomáš Blecha
Právní ochrana řidičů

30.1.2020 1:08

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist