autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Na stovku pod šest sekund: Opel GT
Na stovku pod šest sekund: Opel GT
Ani to sice není zrovna nejžhavější novinka, ale jsou tu první oficiální fotky, přibližující jeho sériovou podobu. Vůz na první pohled nezapře proporční podobu s Pontiacem Solstice a v Evropě ještě méně známým Saturnem Sky. Všechny vozy sdílí shodnou platformu a budou se vyrábět v jedné továrně ve Wilmingtonu, v americkém státě Delaware.
Opel GT nabídne na rozdíl od dalších dvou otevřených Opelů současnosti, Tigry a Astry Twin Top, plátěnou střechu. Ta se skládá pod plastový kryt a má oproti módní plechové skládačce nezpochybnitelnou výhodu: je velmi lehká. To je důležité, protože Opel GT se honosí těmi nejdůležitějšími prvky „pravého“ ortodoxního sporťáku. Má pohon zadních kol a dvoulitrový čtyřválec Ecotec v protáhlé přídi mu s pomocí turbodmychadla naservíruje 260 koní. Sprint na stovku by tedy měl trvat méně než šest sekund a maximální dosažitelná rychlost se bude pohybovat nad hranicí 230 km/h.
Nad jízdními vlastnostmi však visí otazník. Pontiac Solstice u evropských motoristických novinářů příliš nezabojoval, podvozek ani zdaleka nestačil na hlavního rivala – Mazdu MX-5. Nezbývá než doufat, že Opel přeladí podvozek GT pro evropské podmínky. Nesmíme zapomínat také na divizi OPC, která by se teoreticky mohla postarat o ještě ostřejší verzi.
Původní Opel GT z let 1968 – 1973 se jako vyráběl v Německu a jako kabriolet neexistoval, ale Americe vděčí za mnohé. Jeho design se inspiroval americkými trendy (některé tvary jsou nápadně podobné Corvettě Stingray) a do Nového Světa putovaly celé dvě třetiny vyrobených gétéček.
Nové GT můžeme na prodejnách očekávat v roce 2007, ti nejdychtivější zájemci mohou navštívit jeho oficiální premiéru na ženevském autosalonu od 2. do 12. března 2006.
Honza Koubek