na-stk-se-pry-podvadi-s-kontrolami.jpg

Na STK se prý podvádí s kontrolami

Zajímavosti o autech

Na některých stanicích technické kontroly prý procházely vozy, které na stanici nikdy ani nebyly. Ehm, copak je to u nás něco nového?

Diskuze

27 komentářů

    dan

    Dyť neni nic jednoduššího než dát \“frantovi\“ pětikilo a on přimhouří oko tu nebo tamhle. Myslim, že nemá cenu proti tomu bojovat.

    ?

    Podvádí se všude, jen záleží na míře. Ono přimhouřit oko u věcí, které neohrožují bezpečnost (např. špatné emise, neboť katalyzátor odešel natankováním kvalitního paliva) nebo nějaký ten rez na karosérii (ohrožuje pouze řidiče), není zásadní problém. Průšvih je, když projde auto kradené nebo přestavěné tak, že ohrožuje ostatní (neoriginální světla, přílišná zatmavení atp.).

    Nepovim

    Ono je to těžké. Nejen já, ale i několik kamarádů jsme totiž zjistili, že STK rádi dávají opakovanou kontrolu, při níž si opět vydělají. Mě auto přímo zničil technik na TÜV Nord na Praze 9, kamaráda vyrazili z STK na Praze 4 Kunratice protože mu na jedné straně hůř zabírala parkovací brzda (nedostal ani prodloužení na 30 dnů), na Praze 5 Plzeňská zase neprošel jiný vůz kvůli neostrému přechodu lomu světla – když se svítí do přístroje na seřízení. Jen zdůraznim že neoslňovalo. Všechny 3 auta další STK absolvovala stylem tady máš papíry a pozornost, a přines mi je oražený se známkama. Ono to totiž ve finále přijde levnějc a je to bez nervů kvůli kravinám.

    Jakub

    voda teče z kopce. Už vidím ty titulky v novinách.\“Vědci potvrdili, že voda teče opravdu z kopce. Víme o tom vše!\“
    😀
    Na STK se podvádělo, podvádí a podvádět bude. Až bude u nás běžná měsíční výplata 60.000Kč budou mít lidi nová auta a podvádět na STK nebude potřeba.

    k.ik

    kamarád prošel stk, ale museli ho potom roztlačit, protože nenastartoval, kolega z práce dostal po stk vizitku od technika a až dojede domů, tak ať mu zavolá protože měl o něj v tom autě strach.

    Gale

    Jednou jsem přijel na STK Dekra v Praze na Jarově jako náhodný zákazník z ulice s autem, které mělo vyměněný motor za jiný typ, podle VW bez problémů zaměnitelný. Potřeboval jsem evidenčku s výsledkem \“nevyhovuje\“ aby ho bylo možné v TP přepsat. Technik D. pohlédl do motoru, slezl do jámy pod auto, zavolal si mě dolů a nabídnul, že za litr nesoulad přehlédne. Když jsem slušně odmítnul a vysvětlil situaci, výrazně ochladl, už skoro nepromluvil a po půl hodině jsem na přepážce dostal protokol kde kromě motoru byl zapsaný (neexistující) nesoulad mezi pneu na autě a v TP. Když jsem protestoval a dožadoval se revize, nikdo se nechtěl jít přesvědčit ani těch deset kroků na parkoviště.
    Na druhou stranu, na jiné pražské STK jsem absolvoval evidenčku (taky náhodně z ulice) s výsledkem \“vyhovuje\“ aniž by technik otevřel kapotu 🙂

    Michal

    Nic nového to bohužel není. Jak jinak by svého času \“medializovaný\“ autobus s 11 tech. závadami mohl projít technickou kontrolou? Pakliže aspoň 70% lidí nebude mít alespoň průměrný plat, situace se těžko zlepší. Mít plat z r. 1997 bylo OK v roce 97, ne teď. Pak jsou tu ale také lidé, kteří by podváděli vždycky, lhostejno tomu, jaký mají, nebo by mohli mít plat, těch je ale (chci tomu věřit), minimum. Nechápu, proč se neinspirujeme třeba v Rakousku nebo Německu, kde na technických určitě takový šlendrián nemají. Je ale českou specifikou vymýšlet idiotská nařízení, zákony apod. a ještě na to být zvláštním způsobem hrdý, je to přece české, je jedno, že to stojí za h*vno, ale je to naše

    Josef

    Zdravim,
    absolvoval jsem nekolik STK v zejmena na jihu cech – Tabor, Milevsko – zejmena nektere Taborske STK rozdavaji znamky jak na pouti(2t za STk bez auta je standard). Uplny vysmech jsou pak emise – pri emisni kontrole technik ladi sondu CO a pevnych castic na okraji vyfuku tak dlouho az to ,,vyjde\“.. prirozene tahle pece neco stoji.

    Pred casem jsem se prestehoval o Detroitu kde, svete div se, zadnou STK nemaji (taky nejsou povinne zimmni pneu, lekarnicka, emise). Nebudete asi verit, ale na silnicich to vypada mnohem lepe nez v CR a zadne hromadne hroby obeti havarii aut bez STK tu opravdu nejsou.

    Michal

    Váš příspěvek je klasickou ukázkou českého vořešství a pivních kydů. Imho, je to na nic, ale necháme to tak, protože to stejně jinak \“nejde.\“ Můžete mi pak vysvětlit, jak to, že to na západ od našich hranic jde? Asi proto, že tam si ostatní nenechají s*át na hlavu jako kdejaký Čecháček.

    Michal

    V USA je to totiž (pokud vím, správně) tak, že pokud vás zastaví policie a zjistí, že máte auto v nevyhovujícím technickém stavu, tak ho může na místě zadržet. Byl bych pro všema 20.

    Karel

    A čuchat ten smrad bude kdo? Každý den potkávám na silnici šroty, které tam nemají dávno co dělat! Žádné přimhuřování očí! Když někdo nemá na to, aby auto udržel v dobré formě, tak nemá nárok jezdit!

    Jiří
    Jiri

    Bohužel, když jsem dojížděl starou Ladu, musel jsem přispívat, později jsem už jen poslal 1.500 a emise i STK byla \“zařízena\“. S novějšími vozy s dieslem už problém nemám, vše je vždy dobré bez oněch příspěvků. Vím dobře, že to jde snadno, ale jistě snad ne všude. Na platy bych to nesváděl, to je jen výmluva. Spíš je děs sledovat, co produkuje z výfuků nemalé procento aut, při akceleraci jsou to oblaka dýmu a co klidně na emisích prošlo. Já řešil u zmíněné Lady spíš korozi, ale emise byly zcela dobré i po 350.000km, tady jsem \“platit\“ nemusel. Ideál německých STK je u nás zatím stále v mlhavé dálce.

    Jiří
    Martin

    Ono nejde jenom o auta ve špatnym stavu. Ale třeba o off-roady. Zapsat nějakou dodatečnou výbavu do techničáku je problém a když to jde, tak za velký peníze. Takže nezbejvá nic jiného, než si zaplatit STK.

    Všichni to umí \“nějak\“ zařídit. U blbostí typu osvětlení SPZ, kde bych musel nechat vyměnit celou kabeláž a sundávat nárazník mi to přijde fakt absurdní. Stejně jako když ruční brzda zabírá až na 5. zubu a ne na druhém. Samozřejmě že když chtějí, roztáhnou na těch válcích i kamion. S DPF filtry, které stojí na starší diesel prý až 170.000, se zase začne podvádět s emisemi. Ale u vyloženě nekonstrukčních závad je mi to v podstatě jedno. Když to brzdí, zatáčí a svítí aspoň vepředu…co už.

    riderhenry

    Urcite na tom maji svuj podil i faktory vyse zminene (hluboko zakorenena korupce ve spolecnoti z dob minulych, horsi financni situace…) ale pak je tu jeste problemy, ktere vytvari sam stat. Vsechno prehnane reguluje – zkuste si treba zapsat do TP jiny rozmer kol, kolik s tim je obihani, nebo udelat nejakou prestavbu, treba jiny motor apod.? Nemluve primo o postavenych autech… To je u nas prakticky nerealna pohadka. Pak cloveku nezbyva nic jineho, nez nekoho uplatit. Teda ja takovou zkusenost jeste nemam a zveda se mi z toho zaludek, jen na to pomyslim, ale kdo vi…

    Josef

    Ano, to souhlasi, ale dve dulezite veci:
    1: Policie Vas nemuze zastavit pokud jste nic neudelal – a kdyz uz vas zastavi musi pozdeji prokazat proc jste byl podezrely.
    2: Dnes jsem se ptal v praci kolegu kolika z nich, nebo kolika jejich znamym zadrzeli policiste vozidlo kvuli nevyhovujicimu tech stavu – zadnemu – anketa na vzorku rekneme 100 lidi trvale zijicich v MI. Udajne pokud auto brzi, jede a da se ridit nido se o vase auto starat nebude – je to vase vec a kdyz nekoho ohrozite, ci nabourate pojistovna si na Vas smlsne, takze je ve vasem vlastnim zajmu mit zakladni veci v poradku.

    dtto veterány – youngtimery na bílých značkách. Většina aut byla individuálně dovezená a ty cizí termity v zahraničních TP byly pro úředníky registrů (dříve civilní zaměstnance DI PČR) dost oříšek… takže znám třeba Cortinu se zdvihovým objemem 65 ccm o výkonu 1593 kW 🙂 Registr svou chybu samozřejmě neuzná, dokumentace nutná pro opravu by stála stejně jako pětadvacet TK bez auta…

    ?

    katalyzátor ti ze smradu nesmrad neudělá. Nebo mi snad chceš tvrdit, že CO narozdíl od CO2 smrdí ?

    Tomek

    az vam nekdo rozmlati nove auto starym kramem co uz nema na silnici co delat .. nejlepe bez pov. ruceni, poznate zda ma smysl za to bojovat

    něco na tom je, ale podvádělo by se i za takových platů, byť v menší míře. Podvod to ale samozřejmě neospravedlňuje….

    Stichon

    Vy jste ale hlupák! Pov. ručení nemá s stk nic společného, to má hlídat ČKP a policie. Pokud vozidlo co vás nabouralo má pov. ručení, může vám být úplně jedno jaký je jeho technický stav! Pokud je to strará šunka, tím lépe pro vás- aspoň se vám ve vašem novém voze nic nestane…
    Blbci na STK jsou schopný bez úplatku auto vyhodit za kdejaký nesmysl, např za bílé obrysovky, nebo pneu 215 místo 205, nefungující spolujezdcovo okno, špatně čitelné VIN(co stím mám asi tak dělat?) atd..

    Pohlavár

    Zmklni ty nafoukanče! Všechny tyhle výmysly ekotrotlů akorád otravujou tu nejsnáze napadnutelnou skupinu- veřejnost. Osobní doprava se na celkových emisích podílí pouze malým dílem, navíc snaha zlepšit emise u vozidel přišla dřive než první eko norma. Kdyby jim šlo opravdu o naše zdraví, tak 1. Zakážou diesel ůplně 2. Místo eko poplatku při převodu vozidla, vás za ty samé peníze radši donutí absolbovat kontrolu výfuku, nebo výměnu KAT..

    Gale

    Za auta bez povinného ručení hradí škody ČKP, oproti většině pojišťoven rychleji a výrazně velkoryseji. Zaplacenou částku pak vymáhá od provozovatele toho nepojištěného auta.

    Karel

    Chodím na STK pravidelně a zatím jsem vždy prošel. Naposledy jsem zkoušel jít do jiného STK, než jsem zvyklý, přes web http://www.stk24.cz a zjistil jsem, že mám STK schované kousek ode mě…doporučuju to vyzkoušet.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist