Motory roku ovládli Italové

TwinAir od Fiatu si z ankety Motor roku odvezl čtyři ceny. Další dvě přidal osmiválec Ferrari 458. Čtyři trofeje veze domů BMW a po jedné Volkswagen a Audi.

Nejvyšší ocenění z ankety Motor roku se letos po dlouhé době stěhuje z Německa do Itálie. Dlouhou dominanci Volkswagenu a BMW přerušil Fiat se svým dvouválcem TwinAir o objemu 875 krychlových centimetrů. Kromě titulu Mezinárodní motor roku 2011 vyhrála jednotka další tři ceny. Připočteme-li dvě vítězství pro osmiválec z Ferrari 458 Italia, veze Fiat domů celkem polovinu z dvanácti udělovaných trofejí. BMW triumfovalo ve čtyřech kategoriích a Volkswagen s Audi di rozdělili další dvě ceny.

Přestože v souboji Německa s Itálii se zdá být partie vyrovnaná, nejcennější trofeje do jedné posbírala jihoevropská klika. Fiat je jasným vítězem, jeho TwinAir dostal tituly Mezinárodní motor roku, Nejlepší nový motor roku, Zelený motor roku a Nejlepší motor v kategorii do jednoho litru. Pvní z titulů je hlavní cenou celé ankety a Fiat ji získal vůbec poprvé ve své historii. TwinAir vyhrál se slušným náskokem (372 proti 346 bodům) před loňským vítězem, jednotkou 1.4 TSI od Volkswagenu.Není bez zajímavosti, že hlavní cenu teprve podruhé v historii dostal motor o objemu pod jeden litr – poprvé to byl v roce 1999 tříválec VVT-i z Yarisu. Evropské vítězství ve třídě pod jeden litr je naprostou premiérou. Dosud si titul vždy odnesli Japonci, Honda má doma sedm trofejí, Toyota pět. Ani Zelený motor roku nedostal Fiat bez boje, letos poprvé v této kategorii bojovala pohonná ústrojí elektromobil jako Nissan Leaf. Vyhrál benzín.

Dominanci Italů potvrdilo Ferrari, když získalo tituly Sportovní motor roku a Nejlepší motor v kategorii přes čtyři litry. Přestože osmiválec o objemu 4,5 litru z modelu 458 Italia není zcela nový, jeho parametry stále vyráží dech. Velká jednotka má atmosférické plnění, přesto z ní Italové dostali 570 koňských sil. To znamená 127 koní na litr a jeden z vůbec nejvyšších litrových výkonů mezi produkčními motory bez přeplňování.Zbylé třídy si rozebrala známá jména z minulých let. Ve třídě od tří do čtyř litrů vyhrál osmiválec S65 z BMW M3, o třídu níž (2,5-3,0 l) dominoval přeplňovaný šestiválec N55 rovněž od BMW, známý spíš pod označením 35i. V kategorii 2,0-2,5 litru obhájilo loňský titul Audi a jeho přeplňovaný pětiválec z TT RS.

Třídy 1,4-1,8 l a 1,8-2,0 l opanovalo opět BMW. První z nich vyhrála přeplňovaná šestnáctistovka Prince. Nejde o ten samý motor, který kategorii vyhrává už od roku 2007 – ročník 2011 patří výhradně BMW a jeho vylepšené verzi starého motoru. Mezi dvoulitry pokračuje vloni nastoupená vláda motoru N47 z modelů 23d. Poslední zbývající třídu, 1,0-1,4 litru, vyhrál Volkswagen s motorem 1.4 TSI.

autoweb.cz

24.5.2011 10:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist