Motor 1.6 HDI pro nové Mini

I druhá generace kultovního malého auta se dočká turbodieselu.

Nepřesvědčivou čtrnáctistovku z produkce Toyoty ovšem pod jeho pohlednou kapotou vystřídá všeobecně uznávaný motor 1.6 HDI, který má na svědomí skupina PSA Peugeot-Citroën. 

Naftová šestnástistovka patří k nejrozšířenějším evropským turbodieselům. Montuje se do Peugeotu 207, 307 a 407, Citroënu C3, C4, Picasso a C5, Fordu Fiesta, Fusion, Focus a Focus C-Max, Mazdy 3 a možná i do několika dalších aut, na která si zrovna teď nemůžeme vzpomenout. Do Mini poputuje silnější ze dvou existujících verzí.  Má výkon 110 koní a nejvyšší točivý moment 240 Nm, který se díky funkci overboost při plné akceleraci krátkodobě zvýší na 260.

Sdílení pohonných jednotek mezi skupinami PSA a BMW ovšem není jednosměrné. Benzínový motor 1,6 l z nového Mini se na oplátku objeví v několika francouzských modelech.

autoweb.cz

9.11.2006 10:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist