Mitsubishi Lancer Evo IX

Zatímco pro nás je Evo VIII stále novinkou, na druhé straně světa už mají další a ještě rychlejší verzi. Mitsubishi slibuje, že před příchodem nové generace už bude opravdu poslední.

Se sledováním evoluce řady Evolution to nemají ani skalní fanoušci vůbec jednoduché a někdy se zdá, že stačí mrknout, a už před vámi stojí nový model.

Samotné Mitsubishi rozlišuje dvanáct jednotlivých verzí Eva od roku 1992, ale vedle nich se téměř od začátku v každé řadě objevilo hned několik různých úprav, které se dále rozlišovaly na japonské, evropské, britské a v posledních letech i americké verze.

Jen v Británii je dnes na prodej šest stupňů modifikace Eva VIII, což je při použití jediného základního dvoulitrového objemu rekordní číslo.

Nekončící sága dostala v minulém týdnu další pokračování v podobě Evolutionu IX, který má být posledním rozloučením současného Lanceru před příchodem zcela nové generace Evo X.

Mitsubishi Lancer fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mitsubishi Lancer fotogalerie

Evo IX se bude nabízet ve třech variantách, a to v plnohodnotné silniční verzi GSR, odlehčené verzi RS určené pro závodní přestavby, a verzi GT, která jejich průnikem. V Evropě se pravděpodobně objeví až začátkem příštího roku.

GSR má aktivní středový diferenciál ACD druhé generace a řízení přenosu točivého momentu na zadní nápravě Super AYC třetí generace, šestistupňovou ruční převodovku a novou generaci ABS.

Verze RS má odlehčenou karosérii, titanovo-hořčíkové turbo, pětistupňovou krátkou převodovku a na zadní nápravě mechanický samosvorný diferenciál.

Provedení GT, které je v řadě Evolution novinkou, používá turbo a hnací systém z verze RS, ale to celé zabaluje do karosérie GSR s klasickým odhlučněním a dalšími silničními prvky.

Design Eva IX se od předchozí řady odlišuje novým provedením spodní části čelní masky, ale hlavně zadním difuzorem, kterým se přibližuje charakteru Lanceru WRC. Na rozdíl od Eva VIII má vzadu čiré kryty světel s tmavým podkladem.

Sedmnáctipalcová kola Enkei mají dvojité paprsky a jsou o 150 gramů lehčí než předchozí ráfky.

Na motoru je hlavní novinkou použití variabilního časování, které zlepšuje průběh výkonu ve vyšších otáčkách a také snižuje spotřebu, i když zrovna v tomto bodě zůstává Evo mnohdy pouze u teorie.

Výkon základní verze se stále drží na hranici 280 koní, ale maximum točivého momentu 400 Nm (407 Nm u RS a GT) se díky novému turbodmychadlu posunulo níž – u všech tří verzí na 3000 ot/min.

redakce autoweb.cz

9.3.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist