Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC

Malé SUV má za sebou drobný facelift, jak jezdí jeho základní verze se zážehovou šestnáctistovkou a pohonem předních kol?
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6.4

RADOSTI:
Na základní motorizaci dostačující výkon při slušné spotřebě; pohodlný podvozek

STAROSTI:
Odezva na plynový pedál a odstupňování převodovky; nepříjemní asistenti

Mitsubishi ASX se dočkalo drobného faceliftu, berme to proto jako ideální možnost k seznámení se základní benzínovou motorizací. Dobrou zprávou hned na úvod je, že jakkoli bývají základní motorizace nedostačující, u ASX tomu tak není.V nízkých otáčkách se motoru sice moc nechce, ale jak už tomu tak u atmosférických agregátů bývá, s narůstajícími otáčkami začne příjemně ožívat. Kámen úrazu vězí v mapování plynového pedálu, které je nejspíš pod tíhou co nejnižší spotřeby extrémně ospalé, stejně je na tom i klesání otáček. Při běžné jízdě si toho nejspíš nevšimnete, ale vezměte crossover do menšího terénu, nebo se jen snažte vyhoupnout na obrubník a budete těch pár ušetřených deci litovat.

Jízdní vlastnosti, to je kategorie, kde dokáže Mitsubishi vyniknout nad svými konkurenty. A to i díky malému lehkému motoru, který v reálu vypadá jako od zahradní sekačky. Alespoň tak na mě v motorovém prostoru působil. Mezi jeho naftovým sourozencem s pohonem všech kol ho dělí čtvrt tuny hmotnosti a v zatáčkách je to opravdu znát.

Mitsubishi ASX fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mitsubishi ASX fotogalerie

Asi mi budete vytýkat, že vytahuji otřepané klišé, ale ASX svým projevem opravdu připomíná osobní auto. Do zatáček se pokládá s lehkostí a dokáže v nich udržet slušnou rychlost, byť chvíli trvá, než ji z motoru vydolujete.


Motor, nebo spíše motůrek, má výkon 117 koní. Jen ta odezva na plyn…Řízení budí důvěru, od kol se k vám dostává poměrně dost informací, takže není problém auto nasměrovat přesně tam, kam potřebujete. Řazení pětistupňového manuálu funguje slušně, řekl bych takový lepší průměr. Dráhy jsou ideálně dlouhé a pohyb v nich působí mechanicky a jistě. Jen ta hlavice řadicí páky by mohla mít lepší provedení, švy na koženém potahu nepříjemně tlačí do ruky. V interiéru je nepříjemných drobností vícero, a tím zrovna nemyslím průměrné materiály, které jsem schopný vzhledem k ceně akceptovat, ale elektronické asistenty.

Auto se totiž neustále snaží převychovat od naučených zvyklostí. Proč musí začít hlasitě pípat připomínač pásů už od prvního otočení klíčem? Je to zbytečné a nepříjemné. Pochválit nemůžu ani Start&Stop, který by měl ušetřit pár kapek benzínu při čekání na semaforu. Když o to zrovna nestojíte a dovolíte si systém vypnout, auto automaticky nenastartuje. Tedy, nenastartuje vůbec. Systém musíte buď znovu aktivovat, sešlápnout spojku a opětovně vypnout, nebo otočit klíčem.

Škoda, že jsou u auta takovéto drobnosti… Navíc jde „jen“ o elektronické věci, takže ny snad neměl být problém zapracovat na změně. Nicméně drobnou retuší prošla přední maska i zadní nárazník, jde ale o změny natolik marginální, že si spíš všimnete nové středové konzole, chromovaných prvků ve dveřních panelech nebo nového čalounění.


Nové rádio a čalounění. Zas tak moc se uvnitř nezměnilo.A Mitsubishi ASX také výrazně zlevnilo. Odteď ho můžete mít od 360 000 Kč, což se týká zážehového motoru s pohonem předních kol a výbavou Inform. My jsme měli v testu prostřední Invite, ale i tady se cena drží na příjemných 400 000 Kč.

Za naftovou osmnáctistovku si u shodné výbavy Invite připlatíte přesně 125 000 Kč. Pravda, dostanete i pohon všech kol, ale z hlediska spotřeby se vám naftový agregát jen těžko vyplatí. I s benzínovou verzí se totiž dá jezdit s rozumnou spotřebou. Já jsem se pohyboval převážně ve městě a ukazatel průměrné spotřeby osciloval mezi 7 – 8 litry na sto. Na okresce ale není problém stlačit spotřebu na hodnotu začínající šestkou.

VERDIKT
I po letech dokáže Mitsubishi ASX zaujmout, co víc, překážkou není ani základní zážehový motor. Je jen škoda, že se automobilka v rámci faceliftu nezaměřila na elektronické nastavení plynu a dalších asistentů na palubě, bylo by to o poznání příjemnější auto.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcezážehový čtyřválec
Palivobenzín
Plněníatmosférické sání
Zdvihový objem (cm3)1590
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu215/65 R16
Pneumatiky vzadu215/65 R16
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)86 / 117 k v 6000 ot.
Točivý moment (Nm)154 Nm v 4000 ot.
0-100 km/h (s)11,4
Nejvyšší rychlost (km/h)183 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)7,4 / 4,9 / 5,8
Objem nádrže (l)63
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4295
Šířka (mm)1770
Výška (mm)1615
Rozvor náprav (mm)2670
Provozní hmotnost (kg)1335
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)665
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1200
Zavazadlový prostor (l)442 / 1219
Ceny
Základní cena modelu360 000 Kč
Základní cena test. verze400 000 Kč
Cena testovaného vozu400 000 Kč
24.7.2013 6:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist