Mini jako naftový hybrid? Nebude

Britové nechystají žádné naftové hybridy, místo nich budou dále vylepšovat již tak úctyhodnou účinnost svých současných pohonných ústrojí.

Ačkoli dlouholetý partner BMW na poli vývoje malých motorů, skupina PSA, připravuje hybridní pohonné ústrojí pro naftové motory, Mini zvolí levnější cestu. Inženýři se pokusí vyladit stávající konvenční uspořádání k co nejvyšší účinnosti. S tím souvisí probíhající přechod od naftových šestnáctistovek Peugeotu k motorům BMW. V budoucnu se dočkáme také tříválců.

O francouzských hybridech se rozpovídal Wolfgang Kuttler, šéf programu dieselových motorů u Mini. Ústrojí PSA je podle něj velmi drahé a těžké a poskytuje skutečné výhody pouze ve městě. Evropané přitom většinu kilometrů najedou na otevřených rychlých silnicích mimo nejhustěji obydlené oblasti. Současné motory Mini pracují s účinností na úrovni sotva padesáti procent svého skutečného potenciálu, myslí si Kuttler. Prioritou jeho týmu je proto snižování pasivních odporů, dosažení vyšších plnicích tlaků a zlepšení odezvy turba. Snížit se také musí spotřeba připojených zařízení – čerpadla posilovače řízení či kompresoru klimatizace.

Vývoj tříválcovho turbodieselu už BMW oznámilo. Podle Kuttlera bude však i taková konfigurace potřebovat zdvihový objem nejméně jeden a půl litru. Nejde jen o udržení vysokých výkonů, na nichž obě značky staví svou image. Menší motory totiž postrádají zátah v nízkých otáčkách a musejí se příliš snažit v běžných situacích. Jejich spotřeba pak neúměrně roste.

autoweb.cz

19.8.2010 4:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist