Mercedes Direct Hybrid bude ve Frankfurtu

Sériová limuzína třídy S s hybridním pohonem je podle britského Autocaru těsně před dokončením.

Každému musí být jasné, proč to Mercedes dělá – přece nenechá Lexus LS600h slíznout všechnu smetanu! O ekologii se mluví čím dál tím víc a někteří špičkoví manažeři si rádi udržují přátelsky zelenou image tím, že jezdí přátelsky zelenými auty. Jenže malé ošklivé elektromobily samozřejmě nejsou nic pro ně, zatímco taková limuzína…

V každém případě nebude S350 Direct Hybrid na rozdíl od Lexusu vrcholem nabídky. Pod kapotou najdete šestiválec o objemu 3,5 litru a výkonu 272 koní, plus elektromotor, umístěný těsně před automatickou převodovkou. Celkový výkon by měl snadno přesáhnout tři stovky koní, rozjet velkou S-class na stovku do 7,5 sekund a zároveň se spokojit s osmi litry benzínu na 100 km. Cenu bychom odhadovali na půl cesty mezi S350 a S500.

Hybridní esko ale nebude jediným ekologicky zaměřeným modelem na Frankfurtském autosalonu. Zatím sice jde jen o nepotvrzené dohady, ale vypadá to, že Frankfurt uvidí S-class s novým, extrémně účinným, úsporným a ekologickým turbodieselem. Mělo by jít o čtyřválec, vybavený dvěma turbodmychadly a čistícím systémem Bluetec. Podle německého časopisu Auto, Motor und Sport to bude jednotka o objemu 2,2 litru, jejíž výkon se zvedne ze 170 na více než 200 koní a točivý moment z 354 na přes 400 Nm.

Mercedes-Benz třídy S velká fotogalerie

Mercedes-Benz třídy S fotogalerie

Spotřeba by měla dosáhnout neuvěřitelných sedmi litrů a produkce CO2 klesne pod 200 gramů na kilometr. Zelení aktivisté, pro které CO2 představuje satanovo sémě, budou mít jistě radost. Technologie Bluetec ovšem zajišťuje odbourání i dalších škodlivých látek, které dieselové motory vypouštějí. Například oxidu dusičitého vletí z výfuku o celých 80 procent méně, než u srovnatelně velkého klasického dieselu. Méně je i pevných částic a kysličníku uhelnatého.

Mercedes se ale nezaměřuje jen na emise – například nový Mercedes třídy C je vyroben téměř úplně celý z recyklovatelných materiálů. Po recyklaci zbude na nepoužitelné hromádce pouhých pět procent použitých dílů…

Honza Koubek

12.6.2007 10:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist