Mercedes Direct Hybrid bude ve Frankfurtu

Sériová limuzína třídy S s hybridním pohonem je podle britského Autocaru těsně před dokončením.

Každému musí být jasné, proč to Mercedes dělá – přece nenechá Lexus LS600h slíznout všechnu smetanu! O ekologii se mluví čím dál tím víc a někteří špičkoví manažeři si rádi udržují přátelsky zelenou image tím, že jezdí přátelsky zelenými auty. Jenže malé ošklivé elektromobily samozřejmě nejsou nic pro ně, zatímco taková limuzína…

V každém případě nebude S350 Direct Hybrid na rozdíl od Lexusu vrcholem nabídky. Pod kapotou najdete šestiválec o objemu 3,5 litru a výkonu 272 koní, plus elektromotor, umístěný těsně před automatickou převodovkou. Celkový výkon by měl snadno přesáhnout tři stovky koní, rozjet velkou S-class na stovku do 7,5 sekund a zároveň se spokojit s osmi litry benzínu na 100 km. Cenu bychom odhadovali na půl cesty mezi S350 a S500.

Hybridní esko ale nebude jediným ekologicky zaměřeným modelem na Frankfurtském autosalonu. Zatím sice jde jen o nepotvrzené dohady, ale vypadá to, že Frankfurt uvidí S-class s novým, extrémně účinným, úsporným a ekologickým turbodieselem. Mělo by jít o čtyřválec, vybavený dvěma turbodmychadly a čistícím systémem Bluetec. Podle německého časopisu Auto, Motor und Sport to bude jednotka o objemu 2,2 litru, jejíž výkon se zvedne ze 170 na více než 200 koní a točivý moment z 354 na přes 400 Nm.

Mercedes-Benz třídy S velká fotogalerie

Mercedes-Benz třídy S fotogalerie

Spotřeba by měla dosáhnout neuvěřitelných sedmi litrů a produkce CO2 klesne pod 200 gramů na kilometr. Zelení aktivisté, pro které CO2 představuje satanovo sémě, budou mít jistě radost. Technologie Bluetec ovšem zajišťuje odbourání i dalších škodlivých látek, které dieselové motory vypouštějí. Například oxidu dusičitého vletí z výfuku o celých 80 procent méně, než u srovnatelně velkého klasického dieselu. Méně je i pevných částic a kysličníku uhelnatého.

Mercedes se ale nezaměřuje jen na emise – například nový Mercedes třídy C je vyroben téměř úplně celý z recyklovatelných materiálů. Po recyklaci zbude na nepoužitelné hromádce pouhých pět procent použitých dílů…

Honza Koubek

12.6.2007 10:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist