Mercedes CLC: stará novinka?

Tohle je nejnovější model automobilky Mercedes-Benz. Tak proč vypadá tak povědomě?

My jsme vám říkali, že přijde – a už je tady, nový Mercedes-Benz CLC. Počkat, nový? Podívejte se na libovolnou fotku z profilu. Co vidíte? Ano, starý známý Mercedes Sport Coupé. Nový model totiž úzce vychází z architektury předchozího kupátka, nikoliv z nového sedanu třídy C.

Je to na škodu? Nemusí být. Céčkové kupé bylo ještě na sklonku své životní dráhy docela příjemným autem, mimo jiné díky poměrně sofistikovanému čtyřprvkovému přednímu zavěšení a zadnímu multi-linku. Nová paleta motorů nepřináší žádná výrazná překvapení – v podstatě odráží generační vývoj třídy C. Obrázek si uděláte sami ze základních technických údajů:

Mercedes-Benz CLC 180 Kompressor
105 kW/143 koní, 220 Nm, 220 km/h, 0-100 za 9,7 s, 7,7 l/100 km

Mercedes-Benz CLC 200 Kompressor
135 kW/184 koní, 250 Nm, 235 km/h, 0-100 za 8,6 s, 7,8 l/100 km

Mercedes-Benz CLC 230
150 kW/204 koní, 245 Nm, 240 km/h, 0-100 za 8,4 s, 9,2 l/100 km

Mercedes-Benz CLC 350
200 kW/272 koní, 350 Nm, 250 km/h, 0-100 za 6,3 s, 9,5 l/100 km

Mercedes-Benz CLC 200 CDI
90 kW/122 koní, 270 Nm, 206 km/h, 0-100 za 11,3 s, 5,8 l/100 km

Mercedes-Benz CLC 220 CDI
110 kW/150 koní, 340 Nm, 224 km/h, 0-100 za 9,7 s, 5,9 l/100 km

Všechny motorizace jsou standardně spojeny s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou, což není pro Mercedes zrovna typické. Ke čtyřválcům si můžete doobjednat starší pětistupňový automat, ale líní majitelé šestiválce 350 dostanou 7G Tronic.

Vzhledem k použité podlahové plošině by bylo nerozumné očekávat vyloženě sportovní jízdní zážitky, ale Mercedes slibuje nově naladěný podvozek s lepší „zpětnou vazbou“. Ta je ve standardu, nicméně za příplatek vám u Mercedesu namontují ještě sportovní paket s tužším odpružením, osmnáctipalcovými koly, nějakým tím plastem navíc…a lakovanými vnitřními plochami světlometů. Ty nepochybně zkrátí čas na Nordschleife aspoň o jednadvacet celých nula šest sekund.

Máte pravdu, jen ryjeme. Mercedes je jednou z mála automobilek, jejichž sportovní podvozky nejsou na běžných silnicích jen zdrojem frustrace. Model CLC 200 Kompressor s lehkým čtyřválcem a příplatkovým odpružením by mohl nabídnout docela pěkné svezení.

Zatím nevíme nic o cenách, ale zdálo by se logické, že díky nasazení starší techniky bude Mercedes výrazně levnější než BMW řady 1. Jasno budeme mít po březnové Ženevě.

autoweb.cz

29.1.2008 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist